I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Postförskott och Leg.

Övrigt - Blandat

2006-11-06 21:02

Postförskott och Leg.

Håller på och beställer kläder via postförskott och min fråga lyder.

När avin dimper ner i postlådan, är legitimation obligatoriskt för att kunna hämta ut paketet, eller räcker avin i sig själv?

Saknar med andra ord leg.

Tackar!

shuteye

2006-11-06 21:03
Det ska väl vara obligatoriskt med leg, men ibland går det ändå.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2006-11-06 21:13
Det är möjligt att de ska kräva att man legitimerar sig eller i alla fall har rätt att göra det men jag har aldrig varit med om det.

2006-11-06 21:14
Många butiksinnehavare är ju sjukt slappa med det där...
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
Moderator

2006-11-06 21:16
Jag har aldrig behövt legitimera mig. Och jag har hemtat paket ofta.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2006-11-06 21:18
Jag men har vi ens säkerställt att de ska begära att man legitimerar sig? Jag tror faktiskt inte det, annat än vid rekommenderade brev eller försändelser förståss och då får man(jag) ju legga också.

2006-11-06 21:22
Jag har hämtat ut paket åt mamma (inte för att hon inte haft leg utan för att hon inte hunnit) och då har jag fått legitimera mig. Så du kan kanske skicka någon annan med leg nu när du inte har något själv om det skulle behövas.
Gerdaman

2006-11-06 21:22

det kräv leg vid personliga uthämtningar av tex bankkort. har du redan betalat dina varor är det mycker möjligt att du måste visa leg, men det funkade alltid för mig att bara visa morsans leg och patientkort, bibliotekskort, personbevis eller liknande..

^sömn i tanken eller tanken i sömn<br> drömmens verklighet eller verklighetens dröm^<br>

2006-11-06 22:36
Jag är självutnämnd postexpert. Från och med nån vecka sedan är det obligatoriskt med legkontroll vid uthämtning av alla paket, dvs rek, postförskott och paket. Men det kan vara så att dominte frågar dig om leg, utan klickar i att du är "känd".
"Help the grown folks, they need more help than the children do"

2006-11-07 09:51
När man hämtar paket mot postförskott så behöver man inte alls leg. I know 100%
Ät mig

2006-11-07 09:53
vadfanärdethär
Eh, nej du vet inte alls. Inte ett dugg faktiskt. Jag har jobbat med post i fem år snart och är postansvarig. Så jag tror faktiskt att jag är 100% på att man VISST behöver legitimation då postpersonalen SKA kolla leg om inte personen är känd sedan tidigare. Det är nya rutiner.
"Help the grown folks, they need more help than the children do"

2006-11-07 09:53
På vissa ställen. När jag skulle hämta ett paket en gång så var jag tvungen att ringa min morsa, så att hon kunde komma till posten och säga att jag var jag.
Mitt leg var ett år gammalt och jag var 13år på bilden. Men ändå! :)
Jag var tvungen att visa, och det var det detta handlade om ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-07 10:03
har du cardat grejer till grannen igen?

Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com

2006-11-07 10:26
Du behöver aldrig ha leg när du handlar via postförskott!!!!
the T A P dance to it 1017475779

2006-11-07 10:27
jag har fått visa legg men ja bor i en liten håla så ja brukar slippa när ja säger att ja glömde hemma eller liknande.
Barn förgiftades på förskolekalas Drack kopparförgiftad saft - småbarnen kaskadkräktes rakt ut över bullbordet.