I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Internationellt practical joke mot mig?

Övrigt - Blandat

2006-10-28 20:03

Internationellt practical joke mot mig?

Är jag utsatt för ett internationellt practical joke? Är jag en kändis utomlands? Eller är jag utsatt för någon slags lurendrejeritjohej?

Historia:

Igår ringde ett utländskt nummer till mig två gånger när jag jobbade så jag kunde inte svara. Inget IQ-svar lämnas eller så.

För en halvtimme sen händer det igen. Jag får panik och kan inte svara. Man har ju hört talas om såna där mystiska utländska nummer där man får feta mobilräkningen sen.

Den här gången lämnas ett IQ-svar.

IQ-svarsmeddelandet:

Hey Mattias! This is alex. We just wanted to see if … call you

Anyway since I have a brush stucked in our hands so I kinda gotta go and whatever.

Heres a message from katelyn, I’m….

...I think he is going to…

...the next time he sees us…

My friends lucy says bye bye

Later

Meddelanedt är inte perfekt, eftersom att dom pratar så luddigt. Dom förvränger rösterna så förjävligt, det är alltså två tjejer som pratar. Dock misstänker jag att det är samma tjej som pratar båda gångerna. De låter att vara i ung tonårsålder.

Numret:

Jag tänker inte lägga ut hela numret här eftersom att det kanske leder till att någon här ringer dit och får världens fetaste telefonräkning nästa månad. Men jag lämnar de fem första siffrorna i numret så kanske någon kan känna igen vart ifrån dom ringt.

+23324*******

Landsnumret:

+233 är Ghana (engelsktalande)

Så:

Vad i helvete tycker ni att jag ska göra? Ska jag ringa upp? Ska jag smsa dom, det bör ju vara billigast? Det finns ju en chans att det är en mobiltelefon som har ringt.

Forumsignatur.