I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Världens godaste baguette?

Övrigt - Blandat

   

2006-10-27 22:05

Världens godaste baguette?

En dag när jag stod nere vid vår lokala korvkiosk och visslade, kände jag plötsligt hur någon knackade lite lätt på min axel. Efter 5 minuters febrilt ignorerande vände jag mig tillslut om, och en galen, tandlös man med armarna längs sidorna, stod och glodde på mig som om jag vore choklad. Efter 30 sekunder, som bäst kan beskrivas som förskräckliga och mardrömsframkallande, klämde han slutligen ur sig en fråga:


"Du, grabben, du gillar baguetter, inte sant?"

"Jo, det gör jag väl. Har inte tänkt så mycket på det iochförsig, men visst, en bagge och lite läskeblask sitter aldrig fel"
 returnerade jag.

"Om jag hade tvingat dig att välja ut en endaste favorit, vilken hade det då blivit?"

Förbryllad över den direkta frågan, och osäker på mannens egentliga motiv, började jag leta i min minnesbank, och kom fram med följande svar.

"Med tanke på att du är så skönt plump, och inte uppvisar några som helst tecken på social fobi, ska jag faktiskt, för en gångs skull svara ärligt på din konstiga och luriga fråga. Min absoluta favoritbaguette måste vara rostbiffvarianten...

Mannen verkade dock inte hundra procent nöjd, så jag fortsatte:

Jag tycker så här. Remouladsåsen får på något märkligt sätt, rostbiffen att klibba ihop tillsammans med den luftiga salladen och den mustiga tomaten i kombination med kött får mina smaklökar att fullständigt tappa kontrollen. Den fiberrika brödkonsistensen framkallar desssutom enbart härliga barndomsminnen, och om allt är serverat en smula ugnsljummet och knaprigt, går jag nästan i taket...
 

Ett nöjt leende kröp sig nu fram i mannens ansikte och jag kände att jag äntligen kunde andas ut... Jag hade svarat på ett tillfredställande och snyggt sätt.


Men, vad hade du svarat på hans fråga?

Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.