I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför är inte Mustafa punkare?

Övrigt - Blandat

   

2006-10-26 08:28

Varför är inte Mustafa punkare?

Ända sedan tidigt nittiotal då många av mina vänner snöade in sig i olika subkulturer har jag funderat över en sak. Hur kommer det sig att så få araber, kurder, afrikaner, eskimåer, sydamerikaner och balkaner involverar sig i de traditionella subkulturerna. Antalet somalier som går med tuppkam är jävligt litet, gothkurderna är utrotningshotade och metaljuggarna får man leta med ljus och lykta efter. Bland svenskättad ungdom är det (jag skjuter från höften) säkert 1 av 5 som ger sig in i någon form av subkultur, bland våra kära invandrare kan det inte vara mer än 1 på 200. Varför är det så?

Klasstillhörigheten är en orsak som jag funderat över, det är mycket medelklasskids som spökar ut sig. Invandrare befinner sig ofta på den nedre delen av näringskedjan. Men är det hela sanningen, finns det något annat som gör att Mustafa inte riktigt gillar Oi polloi?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.