Utbilda sig till Polis?
Vad för kurser i Gymnasiet behöver man ha läst för att kunna plugga till Polis på Universitetet? Är lumpen en bra merit om man vill bli polis? Och om det är någon som pluggar till det kan gärna berätta lite om de! Peace.
hade en polis nyligen som var och pratade i klassen men jag kommer inte ihåg alla ämnen men tror det var svenska a, historia, idrott, nk tror jag, och några till äh, jag vet inte
MoDo - the Heart of hockey!
ja, lumpen är en bra merit. polishögskolan i stockholm. en utav mina bästa kompisar är snart färdigutbildad polis. tänka sig... för 3-4 år sen rökte man spliff med han.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Steem haha, japp du har rätt! Polishögskolan är det :) Fel av mig.
hängde det inte en snut här på Whoa förut?
"stora artister i USA nu för tiden är inget man vill prodda direkt" <--- generisk 16-åring i producentforumet låter oss ta del av hans tankar
ozzy - nk som i naturkunskap? låter lite weird.
Moderator
2006-10-25 22:23
AntonAsp Snacka med wiseguy5 här på Whoa. Han är gris. Polis...
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
http://www.polisen.se/inter/nodeid=8073&pageversion=1.html Lumpen kan ses som en merit, ja, men det är ingenting du bör lägga alltför stor vikt på.
Fyyyyy
ask Beavis, I get nothing Butt-head
I don't want to cause no fuss, But can I buy your magic bus? I don't care how much I pay, I'm gonna drive that bus to my bay-by. iwant it...I want it...I want it...(You can't have it)
usch. äckliga människa...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Läs reglerna fan.. Har du ett konto på Whoa kan du inte bli polis.
Haha en värld utan poliser ... alltså sluta, har ni inte kommit över de där stadiet?
Moderator
2006-10-26 00:15
AntonAsp Alltså, kom ut ur lådan grabben. Den verkar trång och kantig... Men,men. Lycka till!
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Varför ska du bli polis för? Kommer du vara berädd att ordervägra om du måste cpa dig på folk? Polis polis potatisgris!
grymt att vara polis man får ju bära vapen varje dag
va?
alltså detta säger jag inte som ett svar på att han som skrev tråden ska bli polis men till de som med sarkasm vill framhäva att det visst behövs poliser.. jag har aldrig behövt polisen och kan inte komma på en enda situation där jag skulle behöva dem, utsätts jag för ett brott har jag utsatts för det oavsett om några slöa jävla försöker utreda det efteråt eller inte och jag har aldrig varit med om att poliser har hindrat att jag eller nån annan jag känner blivit utsatta för brott under tiden brotten har begåtts.. att en polismyndighet absolut är ett måste i ett samhälle för att förhindra anarki är inte så fruktansvärt självklart för mig även om det troligen är så.. jag tror inte att brottsligheten på lång sikt hade ökat så väldigt mycket, möjligen den organiserade men det hade ju gått att lösa med att bara ha en grupp polis som jobbar uteslutande med bra resurser mot den riktigt tunga brottsligheten, vardagsbrottsligheten hade nog grannskapen kunnat hantera lika bra som polisen om de bara var tvugna.. problemet hade väl då varit att brottslingarna förmodligen hade behandlats väldigt bryskt när de avslöjades och att många hade blivit tagna oskyldiga, men så är det ju å andra sidan redan ganska ofta..
sedan förstår jag absolut inte varför lumpen skulle vara en merit.. det enda du får göra i lumpen som du kanske får användning för inom polisen är att du kanske får skjuta pistol nån gång (något de flesta poliser aldrig får användning för ändå), kanske att du har användning för ak om du senare jobbar inom nationella insats styrkan typ och du får lära dig att ta order (är väl inte så jävla svårt att göra utan att lära sig om man nu vill bli hunsad..) inte så att snutar ligger i skogen i månader och lever på snuskig frystorkad torskgryta och bark..
bli sheriff, det är fett med gangsta!
21 frågor
inte polis... bli potatismos istället
Gör din grej. Bli det du vill bli.
Jag skulle lätt vilja bli polis. Förstå vilken anarki man skulle ha.
Att du orkar göra en tråd som detta på whoa tyder på starkt psyka så du har goda chanser :) Borde finnas fler vettiga poliser, har ingenting emot poliser, go for it. Samhälle och sedan polishögskolan är väll vägen att gå, tyvärr är det svårt att få plats idag då de prioriterar kvinnor och helst med invandrarbakgrund, men försöka kan man alltid göra.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
alltså vad är vitsen med att hata poliser? är det någon trend nu eller? isåfall har jag missat det. visst, dom är jobbiga och överbeskyddande ibland, men det är deras jobb. sluuuuuuuuuuta tro att ni är coola för att ni hatar poliser, det är inte ens lite häftigt. hoppas det går bra med polisutbildningen, poliser är riktigt heta
MoDo - the Heart of hockey!
man är inte street om man inte hatar poliser!
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man! I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!
joel413 ja hajar mkt väl va du menar men om du blir rånad så måste du ju anmälla för å få försäkringspengar har jag för mig. då är ju polisen iaf bra för nått, så länge de inte finns annat sätt att göra de på. men sen e jag inte 100 på att de ja skrev stämmer. hursomhelst så kan du läsa på Bernadotts,dom har en polislinje tror jag. min kompis läser till brandman där. massa skumma överlevnadskurser.