Frukt är faktiskt godis
Det finns förbannat många åsikter om frukt och alla ska i tid och otid, ständigt öppna munnen och förtälja just deras syn på saken. Så nu idag, tänkte jag att det kunde vara min tur att presentera min extremt häftiga infallsvinkel och jag kommer göra det med ett litet, futtigt förbehåll. Istället för att vräka ur mig någon generel uppfattning som "frukt är underbart", "bara manliga brandmän kan riktigt uppskatta en snitsig anordnad fruktkorg" eller "det smakar skit", tänkte jag bryta ner det hela ett steg till och lista några av de individuella aktörerna. Det blir mer intressant och givande på så sätt.
Banan Festligare frukt får man leta länge efter. Antalet fester, denna lilla krabat räddat genom sin vinnande personlighet och sin förmåga att bjuda på sig själv, går knappt att räkna. Han är en ständig källa till glädje, och dessutom klär han sig propert.
Kiwi Har alltid betraktat honom som en avlägsen och främmande kusin. Vet aldrig riktigt var jag har honom, och fullkomligt labil är det minsta man kan säga om hans personlighet. Vid sällsynta tillfällen, kommar han förvisso helt till sin rätt och dessa stunder vill man bara rama in och föreviga. Gillar dock inte att han bär päls.
Plommon Liten, tjock, ettrig varelser som har extremt svårt att fatta egna beslut. Hänger ständigt i gäng och har lätt för att rodna. Lever under vintermånaderna ett förhållandevis deppigt och misslyckat liv, för att under vårens första veckor totalt blomma ut och briljera. Kan påverkar folks magar negativt.
Vad tycker du om olika frukter?
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.
|