I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Saker som aldrig diskuteras

Övrigt - Blandat

2006-10-20 09:50

Saker som aldrig diskuteras

Hej whoa.

Jag har en liten meningslös åsikt som jag skulle vilja bolla med er för att se var ni står och tycker. Eventuellt kan det bli en liten intressant diskussion och har vi tur är det inte allt för många som blir arga, purkna och ledsna utan förhoppningsvis kan även några bli glada och en gnutta roade. Som ni märker kör jag en ganska diplomatisk, laid back och feg stil så här i början, men då jag tycker att alla medel är tillåtna när det gäller att fånga in och irritera läsaren så snabbt som möjligt, hoppas jag att ni har överseende med detta och inte blir allt för irriterade... Fan, lite moment 22-vibbar på föregåede mening, men skit samma, här är iaf min åsikt för dagen:

Enligt mig finns det otaliga fenomen här i livet som på något sätt alltid fintar bort debattörer, alltid undgår att bli genomskådat och således alltid kan ligga och mögla till sig riktigt, riktigt ordentligt i gemene mans förutfattade och stelbenta funderingar. Konstiga saker, underliga förteelser och till synes vedertagna sanningar som förblir oemotsagda, ogenomtänkta och obearbetade, och som till slut får sin status uppgraderad från "så kan det kanske vara" till "så är det, ta mig fan". Det kan vara små, pittoreska ting som varför gamla människor ofta blir arga, ofta gillar livet på landet och ibland älskar att resa i grupp, till stora saker som varför människor i texas alltid är feta, gillar skallerormar och ofta har bältros. Frågar man den stora massan om dessa ting blir svaren alltid det samma; alla gamla människor är egentligen bittra och misslyckade bönder och folk i texas är uppenbarligen amerikanare och ja, dumma i huvet,

Men hur ligger det till egentligen? Är det verkligen alltid så enkelt, så lätträknat och framförallt så uppenbart med dessa ting, eller finns det kanske fler roliga, intressanta och oväntade tolkningsmöjligheter liggandes där ute? Jag tänkte nämnligen att tråden kunde bli lite av ett givande och tagande, en fråga och svar-spalt i all enkelhet.

En person slänger ut sig en ofta diskuterad fråga, och sedan får efterkommande besökare försöka svara på frågan så gott de kan. Enda kravet är att svaret inte får vara en klyscha, en plattityd eller en så kallad fördom.

Ex:

Varför är tjocka människor tråkiga?

Det du inte ska svara:
Den onormalt stora kroppshyddan hos den korpulenta skapar ofta ett socialt utanförskap som är väldigt svår att ta sig ur. Ett negativt bemötande från den enskilde mannen på gatan upplevs som ett gemensamt fördommande från samhället i stort, och bemötandet för nästkommande förbipasserande blir givetvis negativ.

Du kan då istället svaranågot i stil med:
Då all energi hos överviktiga och sjukligt feta personer forslas till magen och deras matsmältningsprocess, kan de omöjligt förvantas vara sociala, trevliga eller verbala. Mängden kolhydrater som käftmuskulatur och sinne kräver för att upprätthålla en levande och livlig diskussion räcker helt enkelt inte till, och således har vi fått oss en trist och grå medborgare.

Hoppas alla fattade andemeningen med tråden, trots det haltande exemplet. Det går al

Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.