uppkörning
nu är det så att jag kör upp i morgon. och mina fråga är måste man köra helt helt felfritt? min körlärare ger mig bara luddiga svar. får man vara lite dålig om man inte utgör någon fara för någon?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Du får inte ha några fel.
verkar bara säker när du kör . nåt litet fel kan du göra . men glöm ffs inte cykelbanorna :)
mjao!
varför chansa? kör felfritt bara så behöver du inte oroa dig
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
man är ingen robot klart man får göra små fel .. men inga allvarliga stor fel då kan du glömma körkortet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Felfri ska man ju vara, men den du kör upp kanske inte bryr sig om allt. Ifall det inte är allt för grova fel, glöm inte blicken,pilen, filen och allt det där =) lycka till
HTTP://SANANA.BLOGG.SE
min körlärare har fan ramsor för allt. men tex om jag i slutet av en enkelriktad väg skulle ligga på höger sida fast jag ska göra en vänstersväng. blir jag kuggad då?!
Varför tror du att man skulle ha några fel? Du ska köra bra, för att klara uppkörningen, inte mer med det.
jag menade inte fel som i FEL, utan att man ligger lite snett, måste fixa till parkeringen osv.
Jag glömde kolla cykelbanor o så ibland.. Men jag sa det när vi hade kört klart, att jag skulle tänka på det mera så det blir en vana sedan! Jag körde inte helt felfritt, men jag fick det! Beror nog på vem man får också.
Om vi bara slutade upp med att försöka bli lyckliga, skulle vi få en väldigt massa tid över till annat!
tänk bara på att planera väl så ska det gå bra. Planerar du din körning rätt så kommer det andra falla på plats och du kommer få ditt körkort. Allting handlar om att du ska klara det på det stora hela och att du ska klara dig själv i en bil i trafiken. Lycka till! känslan när man klarar det är obeskrivlig.
SKU - SKU - SKULASON!
Därför man ska köra upp i typ Norrland, lär väl inte finnas ett enda rödljus. :P
jag kör upp i dalarna, knappt några rödljus men en jävla massa rondeller, eller "circulationsplats" som det heter
Då kan det inte vara några problem alls, Sthlm är fan hårt.
mattew tack för det? varför håller du på och länkar kefft?
Battlerappare
2006-10-19 13:33
det viktigaste är nog att kolla i backspegeln .. tror regeln ligger på varje 5e sek ska man kolla där speciellt under uppkörning.. jag kollade där typ var annan sek jag fick grymt mycke propps för de :p
Ja, som spöket säger. Kolla mycket i backspeglarna och sidospeglarna. När du ska byta fil, var noga med att kolla över axeln också. Kör försiktigt och ha framförsikt, så går det nog bra.
...Jag skojade bara!
Det finns ju människor idag som förtjänar att ta om körkortet.
be din pappa köra dig till körskolan då så ser du om det snöar eller regnar?
hej
Jag gjorde långa rader av fel när jag körde upp. Missade helt när jag skulle backa runt hörn, körde trots att det var folk på väg över övergångstället (2 gånger!), missade högerregeln och så vidare. Jag körde alltså som en jävla kratta. Fick jag kortet? Jadå. Inspektören påpekade att jag hade gjort några mindre bra grejer men att han förstod att jag insåg mina fel. Detta tillsammans med att jag körde väldigt lugnt, sansat och 'moget' ledde till att jag fick godkänt. De förväntar sig inte att man ska kunna köra perfekt vid uppkörningen, detta då är väl medvetna om nervositeten och det faktum att den RIKTIGA träningsperioden börjar när du har kortet i handen. Se till att vara trevlig, moget klädd (inga kepsar på sned och tjockisbrallor) och uppmärksam så har du en fördel.
Det är ju enklare att köra upp ju mer rödljus och filer det är, då har man ju rätt få valmöjligheter och därmed svårare att göra bort sig med stoppikt osv...
om det är många cirkulationsplatser så tänk på att ligga i/välja rätt fil.
SKU - SKU - SKULASON!
shiiit ni ska inte oroa er så mycke så går de nog bättre. sluta skrämma upp den lille killen annars får han cykla trehjuling resten av livet.
hej
Vissa uppkörningssnubbar är schyssta och låter en gå om man kanske gör en lite halvkass vänstersväng. Men om du kör mot rött eller missar en stopskylt etc så blir du nog kuggad. Men visa att du är säker och gör ditt bästa !
Är det på G så hänger det.
Jag klarade min uppkörning prickfritt, i munkjacka, baggy jeans, på vintern, i stockholm, samt passade på att skoja lite under färden... Mitt tips: Skapa en avslappnad stämning... Jag frågade trafikinspektören om hennes privatliv, om hon hade barn, och vad hon gillade att göra på fritiden...
kleton haha iskallt, varför rentutav inte fråga henne efter en dejt :P
SKU - SKU - SKULASON!
maran P2 Hon var inte min smak, jag är kräsen av mig...
haha ok ångest :P
SKU - SKU - SKULASON!
Undvik att krocka och våldföra dig på körskoleläraren.
Signatur får rum här
FFS lycka till!
Dont get high on Drugs, Get high on Hugs!
monatumba: Grejen e att om du gör några småfel är det inte hela världen..
Pratade med han jag hade som kontrollant efter min uppkörning om det..
Dom går oftast efter helheten.. om du ger ett säkert intryck när du kör så väger det oftast upp om du gör ett litet fel här o där..
Bara felen inte blir för många liksom..
Har iofs inte pallat läsa igenom tråden så jag kanske bara upprepar va nån annan sagt men ändå :p
Lycka till
www.soundcloud.com/lirzproductions
Man kan göra fel så länge man tänker på säkerheten..
Jag har ingen forumsignatur.
om du gör fel, t ex kör fel väg, totalmissar fickparkering/backa runt hörn så är det lugnt så länge du fixar till det. kör du fel så säg att du körde fel och att du ska vända så ska det inte vara nån fara. ska du parkera, backa, så kör ut igen och börja om från början. det handlar om helhet som folk sagt. sen finns det självklart större fel som man kuggar på direkt. du kan ju tänka själv att grejer som är olagliga borde du rimligtvis kugga på - rödljus, övergångsställe, fortkörning, såna saker. jag tror också det är en bra idé som någon sa att försöka skapa en avslappnad stämmning. det hjälper dig också. det är klart att det kan vara mindre lätt med vissa än med andra. när jag körde upp fick jag en jättetrevlig inspektör som småpratade och fick mig att slappna av. det hjälpte mig som fan, fick all nervositet att släppa. sen körde jag skitbra wooho bara ta det lugnt, chilla. tänk dig för. pusha inte fartgräns. ju långsammare du kör desto mer tid ger du dig själv att hinna göra allting rätt. ingen stress
var det inte idag trådskaparen hade uppkörningen ? Så hur gick det ?
SKU - SKU - SKULASON!
en halvtimme kvar nu. min körlärare vill åka med och hetsa i bilen. blicken pilen filen ffs. jag kör i falun, en svettig liten stad där kvarteren är små, lika så gatorna i stan. det finns värre korsningar här än i sthlm, så det var nog ett dumt val. vi får väl se hur det går.
körde också upp i falun.. att de inte finns några rondeller i falun är ju bara bullshit, mkt enkelriktat o skit. men de gick bra för mig:) för 3 år sen
Holden makes a great deal to australia
en polare till mig kuggade på att körlären sa.. " sväng vänster här" och han gjorde de. självklart var det enkelriktat, så han kuggade hahah!!
Holden makes a great deal to australia
Standard.
Jag har ingen forumsignatur.
jag hade inte bromsberedskap i alla högerregeln korsningar och glömde stanna vid en stopplikt på min uppkörning.. jag klarade det inte
Hoppas att det gick bra! körde du upp med VVs bil eller körskolan?
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
Hur gick de?!
körskolans, och det gick bra tack! :)
Grattis!
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
min polare kördeför fort och mot rött, men hon visade ändå på stor trafiksäkerhet.. så "det var bara små misstag" ,, men hon klarade det alltså! =)
Johan Spinnell<br>www.eyesharp.se<br>
[email protected]
Grattis ffs:D
Min polare glömde högerregeln men fick kortet ändå.
Walking the street of dreams
Innerspegeln = Är... Ytterspegeln = Där... Överaxeln= Fritt... Min lärare säger att det är bäst att säga det när man kollar speglarna... Hahah "Är där fritt" Haha
Hur orkar man lärare som har ramsor? Usch.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
om du kör upp med en tjej, hiva upp henne doggy på huven sen kör du upp den, sen gör du uppkörningen..