Vattenpipa
Köpte en för ett tag sen och har tobak med honungsmelonsmak, helt okej men inte det godaste jag testat. Vill nu ha lite tips på goda smaker, samt var man kan få tag i dem... I Kenya rökte jag en gång med smak av vattenmelon, hur god som helst. Någon som vet var man kan hitta det? Bor i Lund och vill gärna hitta ställen häromkring (känner redan till affären som ligger på Grönegatan men undrar om det finns fler) eller eventuellt ställen i Göteborg så att jag kan passa på att handla när jag är "hemma". Alltså: - Tips på goda smaker - Var man får tag i vattenmelonsmak - Var det finns affärer med tobak till vattenpipa i Lund och Göteborg
Så det så!!
Jag har dock alltid undrat, är det farligt att röka vattenpipa?
work some magic
Banan ger riktigt tjock rök, iaf de jag testat. äpple är ju klassiker, melon är apgott har dock inte hittat i Sverige. jordgubb. mums
Femme fatale
Jågurt, haha vodka som man ska göra? jag hoppas du är ironisk
Femme fatale
Jågurt. har du blivit lärd att orginalrökandet skedde med vodka?
Femme fatale
aja kan iaf säga att usprungligen så röktes vattenpipan med rosenvatten i :)
Femme fatale
Den där two apples är skitgod! Melon är också gott :)
Får väl söka runta lite i forumen då och se om jag hittar något.. Men ni som röker... var köper ni tobak?
Vodka känns inte som någon större hit. hur blandar man ut den då? att använda ren vodka blir ju skamdyrt. Jag har iaf inget behov av att bli full av en vattenpipa, då är det mer nice att ha något att dricka vid sidan av när man röker.
Så det så!!
cocos <3
My heart lives in my vagina.
Th1ef, varifrån har du köpt kokos??
Femme fatale
Littles-Shine, gå in i närmaate orientlivs så hittar du. finns att hitta i de flesta någorlunda invandrartäta förorter
Femme fatale
Oh, just det..kokos har jag hört talas om att ska va grymt gott.. Undrar också var man får tag i det...
Så det så!!
Crunk_Dude P16 Blommor? Hur smakade det??
Så det så!!
crunk_dude. blommor?? det måste smakat skit. De som har köpt kokos säg var ni köpt!
Femme fatale
Jågurt . haha nejnej inte alls, speciellt med tanke på att alkoholen är förbjuden i många muslimska länder där vattenpipan kommer ifrån =) från början hade man rosvatten
Femme fatale
Hahahaha, ofta vodka skulle varit det ursprungliga.... Vodka kommer ifrån en kontinent och vattenpipan från en annan...
Så det så!!
nope, vodkan och vattenpipan kommer från samma kontinent. den euroasiska. de kommer dock från olika länder och kulturer.
Femme fatale
Min cocos köpte jag i nån affär i Norrköpning. Kommer inte alls ihåg vad affären heter, men :/
little_shine om du nu hade missat att kontinenter och världsdelar inte riktigt är samma sak. dessutom så ligger stora delar av ryssland i asien ändå¨så.. nu är jag petig. crunkis var tobaken av blomsmnak eller hade ni smaksatt vatten med rosvatten?
Femme fatale
Varför har jag fått för mig att vattenpipa är helt ofarligt för? :S
work some magic
Amar F19 Jag vet. Var inte så noga med vad jag skrev bara... Kan vara så när man har annat i huvudet.Jågurt P18 Jag läste visst vad du skrev... Amar frågade dig tidigare om du blivit lärd att orginal rökandet var med vodka och du svarade ja... Missförstånd blev det någonstans i alla fall...
Så det så!!
Brodin1. eftersom vi är tvugna att tänka så för att det inte ska vara haram :) alltså en synd från början i vattenpipans hemländer hahaha. nej men kanske för att det är så segt att bl iberoende av det, jag har rökt vattenpipa sen jag var 13år och jag känner mig aldrig absad förutom det vanlig mysmyssuget. det är också omtvistat hur skadligt det är. tjäran är dock mindre än i cigg. vissa säger att vattnet renarr medan andra säger att tvärtom att vattnet samlar på all skit och för upp allt igen.
Femme fatale
vi hade faktiskt en rätt hetsig diskussion i helgen på en förfest där vi rökte vattenpipa hur farligt det egentligen är.Amarlägret säger att vattenpipa , precis som mat som äts stående aldrig kan vara skadligt :)Jågurt , nej rosvatten är koncentrerad saft eller nektar från rosen,
Femme fatale
eller nu tvekar jag lite på om de är så koncentrerat, tror icke..de kanske är mix av rosor och vatten. fast jag vet att man destillerar skiten osv så du kan nog inte få samma resultat hemma av att ta bort rosorna och dricka hahaha. det har iaf en väldigt speciell stark doft. luktar min barndom"! just därför kan jag inte hata den skiten
Femme fatale
Little_Shine F19 Exotica på (lilla fiskaregatan?) ja du vet iaf gågatan i Lund ;P Har rätt stort utbud men jag hade nog föreslagit dig att åka in till möllevångstorget i Malmö. Jag gillar två äpplen som fan men den är ju standard, annars är mint och lakrits riktigt schyssta.
Rör inte min prilla !
Orphan
Har inte Exotica lagts ner? Jag kan ha fel, men jag har fått för mej att den har det.
Jågurt P18 Okej, men jag tycker fortfarande att det är grymt komiskt att det var så du blev lärd att det var. Vet ju inte vad de var för människor som sa det iofs. I vilket fall som helst börjar den diskussionen bli rätt off-topic. Har för mig att jag rökt persika någon gång och att det skulle vara gott fast jag är inte säker på om det var det.. Någon som vet sig ha provat det och har någon åsikt?
Så det så!!
unborn_child F16 Nej exotica har inte lagts ner men flyttade 2 meter runt hörnet till deras gamla lager tror jag det var. Ligger iaf på hörnet av där det låg innan.
Rör inte min prilla !
fan de första muffins jag åt som barn var de mamma lagade och hon la alltid en skvätt rosenvatten.. jävla kurdmamma, jag trodde det var fel p åalla muffins jag köpte i svendka affärer efter det haha. hokuspokus
Femme fatale
Orphan P18 och unborn_child F16 Det är den affären jag pratade om som ligger på Grönegatan (tror att gatan heter så).. Tror att den flyttade från lilla fiskaregatan runt kvarteret. Tittat där och de har en hel del fast inte just de smaker jag var ute efter.. Kan i och för sig hända att de har lite olika smaker inne vid olika tillfällen så jag kanske borde gå tillbaka... Har ingen koll på Malmö alls... Var ligger Möllevångstorget? Nära stationen?
Så det så!!
Little_Shine F19 Ja det är möjligt den heter så, och ja de har olika smaker från och till bara att fråga de i affären så tar de hem det du vill ha typ. Möllevångstorget ligger mellan triangeln och södervärn? eller jag som är dum? haha
Rör inte min prilla !
Tyckte jag såg cocos på affären du köpte vattenpipan
lika delar äpple oh vanilj... helt fantastiskt!
help-me Själva smaken från tobaken blir ju inte så annorlunda, bara att man kan känna av spritsmaken lite.
Mickaaaaaan.
Tre saker har jag och säga som OGWP: Mint Inte självantändande kol Coca-cola
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL! KOLLA MIN PROFIL!
unborn child: Vi har inte cocos! Lögnerska! Eller har vi det..? Låt oss isåfall smaka.
jag tycker äpple är grymt gott :)
Sariiiiiiiish
Jabtizemo P17 Tror att jag har sett Coca Cola nån gång men det verkade ju skitskumt? E d nice?
Så det så!!
Little Shine, du har rätt, jag har också sett den finns bla på vattenpipakungen, såg det när jag köpte min
vattenpipa där.... har provat den en gång för länge sen men inte den godaste smaken faktiskt... testa bouble gum istället... :D
Hur tänkte du nu? Little_Shine var tonåring när hon gjorde den här tråden. :]
äpple e den enda rätta!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
the_real_apa P22: haha... fan ja såg inte det, snacka om stirrig :D Men hon e ju fortfarande tonåring ;)
stefan801, hmh, på vilket sätt kände du att det var nödvändigt att uppa en tråd från 2006 för att tala om en grej som redan besvarats så många gånger?
Spiken som sticker ut får smaka på hammaren.
Finns vattenmelon i göteborg =).. rökte innan idag.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
testa rök bladte. Det funkar. Ta inte för mycket då det blir rivigt i halsen då.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Dra till möllan! ;)
Åk utomlands o köp melonsmak, sjukt värt det! Svingott!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
Producent
2011-04-27 23:39
Mint är sjukt gott! Sen har jag typ prövat Cola-smak, skit äckligt var de.
http://www.youtube.com/watch?v=6LxpYUTfHZA