Hur vet man om man är gravid?
Nu till min fråga som har gått runt lite i mina tankar. Hur kan folk veta att dom är gravida om dom äter mini-piller/p-piller och inte får mens över huvud taget? Det första tecknet brukar la vara att man inte får mens?
Är du go i hela huvvet eller?
ömma bröst, svullen mage, ont i livmodern, illamående... finns hur många symtom som helst.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced
Ehh, det är ju knappast så att en graviditet går omärkt förbi? :) (Om man inte är tjockis eller föder en räka) Gå till apoteket och köp ett test.
jag tror jag går säker, jag har ingen ägglossning eller ngt alls då jag går på pspruta, men annars är ju inget fool proof, om man inte alls har ngn mens brukar de rekomenderas att man testar sig oavsett var tredje månad. de skulle även jag göra första halvåret me p-sprutan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ens mage börjar bli större och rundare. Detta kan dock bara ske hos kvinnor.
Magen blir väl inte stor direkt haha. Kan det inte bli så att tjejen får ont och upp svullen äggstock?
what is love, baby dont hurt me,dont hurt me ,no more!
Oftast är illamåendet det första tecknet, ett illamående som inte ger sig...
"Power Is My Politics, their system is my bottom bitch."
jag fick typ "mensvärk", de kändes som de iaf, inga ömma bröst typ, spydde som en gris osv
du kan ju vänta i 9 månader och kolla om de kommer ut ngt då. om inte så är du inte gravid. säkraste testet!
Trodde du ja!
Jag märkte inte att jag var gravid när jag var det, det är inte alla som gör det heller. Det säkraste för att få reda på om du är det eller inte är tro det eller ej att göra ett test. Jag går på mini-piller och jag testar mig var tredje månad som Peppis sa hon blev rekommenderad att göra.. för sin egen säkerhet.
ah jag vet jag är FETT rolig !!!!!
Trodde du ja!
Skriv till KP det är rätta forumet för dig
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.
GAIA faktum är att en graviditet faktiskt
kan gå obemärkt förbi. visst är det väldigt ovanligt men en kompis låtsassyster åkte in till sjukhuset för att hon hade förbannat ont i magen, hon trodde själv att det var blindtarmen eller något liknande och kom hem med en pytteliten och jättesöt unge :) tur för henne att hon hade barn sen tidigare på ett sätt så hon inte va helt oförberedd med att hantera allt.
men så.. jo :) man kan vara gravid utan att märka något.
Men asså, du pratar om utkvedeshavandeskap eller vad det nu heter, typ gravid utanför livmodern? Att gå 9 månader utan mens borde höja ett och annat ögonbryn liksom, sen vad är en låtsassyster? :)
min bästa kompis fick barn i tisdags. hon märkte att hon var gravid efter nån månad... det lustiga är att hon käkat p-piller sen hon var 13, kontinuerligt... så inte ska man lita på sånt inte.
Wisdom is wonder
GAIA nä, hon hade mens och allt. & en låtsassyster är ens mammas/pappas nya frus/mans barn. : )
angelic är bara avis för att hon inte har nån humor....... !
Trodde du ja!
Haha okej, fan vad skum formulering... Har för mig att jag nån gång hört någon säga låtsaspappa dock... :) Aja, angående barnet så hör det väl knappast till normen att det blir så?
Tack för alla svar för jag har gått som en tok och tänkt på det här.
shit det verkar ju som om p-piller, -sprutur- minipiller -etc inte är säkert om många av er blev på smällen.
Tizzle Tazz
kodis is the shit.
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
Det enklaste är väl att bara göra ett test
Jazztobak
Jag hade bara funderat på hur man vet att man är gravid? Jag menar mina tuttar ömmar då och då osv. Och jag har ingen mens pga mina piller.
Mina brön kan också vara ömma men det är ju typ innan mens och sånt. Men det är väl det att man kan må illa osv. Men gör ett test, det skulle jag ha gjort om jag var osäker
Jazztobak
är mensen utebliven så gå och gör ett gravtest. Mår du illa, känner svullna bröst och allmänt på kräkhumor så boka tid hos barnmorskan så att ni kan försäkra er om att det inte finns någon bulle i ugnen. är du allmänt skitnojig så köp ett gravtest var 4e månad då som checkpoints på året
Femme fatale
jaha du tar minipiller. ojdå. Personligen skulle jag vara spå nojjig om jag har utebliven mens (vilket man ar med minipiller) att jag hade gjort regelbundna kollar. var 3-4e månad kanske
Femme fatale
tjejer bröst/klitoris är otroligt känsliga så fort dom fått orgasm .. samma sak med killens penis topp.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.