I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

universitet/högskola vt 2007

Övrigt - Blandat

2006-10-15 19:19

universitet/högskola vt 2007

idag är sista ansökningsdag till högskola/universitet.
(eller imrogon om man söker på internet)

nå, vad har ni sökt?

själv har jag sökt media o kommunikationsvetenskap som första.

syumoan akoinwe!

2006-10-15 19:48
syumoan
Vad kul, jag har läst medie- och kommunikationsvetenskap upp till c-kursen. Vilken stad ska du läsa? Lycka till!  
"Help the grown folks, they need more help than the children do"

2006-10-15 19:49
företagsekonomi och nationalekonomi.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-15 19:50
bra själv undrar jag när ansökningarna för HT07 (blir de väll?) kommer börja ta sin fart?.. vet att sista dagen e 15e april men när kommer alla ansökningar ut? hmm
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-15 20:08
haha shit vad folk verkar vara ute i sista stund =) kommer inte in på sidan. jag tänkte läsa en femma i talteori sen fylla ut med 15p annat skit.

2006-10-15 20:13
religionshistoria c

2006-10-15 21:00
Sökt International Migration and Ethnic Relations i Malmö. Var det bara jag som hade problem med att söka via studera.nu? Tagit 3 timmar, hehe kan iofs tänka mig att den är överbelastad av alla sista minutare...
Common flower

2006-10-15 22:28
Jag har iofs läst i två år på högskolan i Skövde, men det är dags att ta mig hem till Göteborg igen och fortsätta där.. så den här terminen har jag sökt allt från socialantropologi till etnologi, religionshistoria osv..

Utbudet under vårterminen är inte så sjukt intressant men jag tror mig ändå ha hittat guldkornen ;) hoppas bara jag kommer in....

2006-10-15 23:00
jag vill läsa geografi av allt skit :O

2006-10-15 23:02
ninosh,
Har du läst lösa kurser alltså? Jag trodde du läste pol.mag? Hur långt har ud kvar till examen?  

2006-10-15 23:04
idéhistoria eller statsvetenskap
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2006-10-15 23:15
S: Jag började på pol mag men kunde bara få en nationalekonomiexamen här i skövde (nej jag är inte dum, det stod ingenting om det på hemsidan när jag sökte), så jag hoppade av och knåpar ihop en egen examen istället. så när ja e klar är jag färdig statsvetare. har väl en 2-3 år kvar till magistern.

själv då, vad läser du?

2006-10-15 23:19
ninosh,
Fy vad störande! Sånt är inte kul alls...
Jag har pluggat sen studenten, en del strökurser men 60 poäng i medie- och kommunikationsvetenskap. Så nu läser jag på det stora journalistprogrammet..

2006-10-15 23:47
S: Grymt grymt, började du den här terminen? Känns det bra? Och hur får man iranier att förstå att en examen komponerad på egen hand är likvärdig en programexamen (förutsatt att man läser samma kurser)? :D

2006-10-15 23:49
ninosh,
Japp, har haft första tentan och allt.
Det är omöjligt! mina föräldrars vänner frågar mig fortfarande; key hala mikhai vaghei daneshgha shoro koni? SHUT UP, Jag har pluggat i 3 år!! Har du inte problem med att förklara vad statsvetenskap är för dom?

2006-10-15 23:57
S: Nahh statsvetenskapen är det bästa, har fått politikintresset av båda mina föräldrar (förresten, glöm hvitfeldtska haha!).. så när jag förklarar just st.v så har dom inga problem.. däreeeemooooottt... "vad ska du läsa mer? gherti perti bazi nadarim haa" hahahaha... och som du sa; föräldrars vänner, vänners föräldrar, släktingar.. hehe.. lika bra att säga att man läser ett program.. hur gick tentan då? kändes det bra?

Läser du hemma i götet eller? ahh det kliar i fingrarna på mig av tanken att jag ska tillbaka till gbg.. jag är så sjukt ambivalent.. Är å ena sidan förväntansfull för det är ju ändå hemmaplan, men den yttersta frågan är ju.. pallar man bo hemma? walla jag tror det blir bortamatch.. :)
är detta för personligt för whoa? :)

2006-10-16 00:07
EvilAlize: hahaha.. Cred till dig, Alf är flyktingförläggningsiraniernas bästa barndomsvän! jag hade ett freaking örngott med hans ansikte på.

2006-10-16 00:11
NINOSH
Ops det där skulle inte stå med stora bokstäver. Tentan gick bra, fick ett poäng under VG, det var extremt höga gränser (eller så inbillar jag mig det..). Så har du 60 p i statsvetenskap? Eller är jag efterbliven?

Alltså, bo hemma så länge du kan. Marcus, min pojkvän har flyttat in till oss. Ingen av oss tar studielån, mesle khar mikhoorim, mirizim och tar alltid deras bil. Vi jobbar båda två och sparar hur mkt som helst på att bo hos dom. Vali jag vet inte hur din relation till dina föräldrar är? Tror du det kommer bli segt? Jag veet hur tjatiga iraniemammor kan bli, och jag veet hur högt iraniepappor gillar att ha på TV:n när dom kollar på persiska nyheter.

Skriv igen vilka kurser du hade sökt.

2006-10-16 00:35
S: Shiiiiieet, duktigt kvinna! Afarin be shoma!
Nahh jag läser B-kursen just nu.. har läst engelska emellanåt. jag har sökt: Utveckling och internationellt samarbete, Etnologi, Socialantropologi och Museion: Tema - Globalisering.. i den ordningen.

När det kommer till familjen så har jag inga problem med dom på det sättet att vi inte kommer överens (plus att vi inte har parabol ;)) men det är just det med pluggro, och att jag avskyr att hela tiden behöva förklara vart jag ska gå, vad jag ska göra och med vem jag ska göra det med.. om jag tex vill gå till en polare kl 4 på morgonen och kolla på film så hade dom självklart inte haft något att säga till om saken (ehh..) men jag hade behövt sjukt starka argument till att försvara själva handlingen :) ja du förstår.. men den ekonomiska aspekten är ju självklart tung den med... ahh vi får se, jag kanske skaffar lya med pojken istället.. time will tell :)

EvilAlize: Tyvärr, jag har testat! Drog ner alla avsnitt förra terminen, och det var inte lika roligt som förr.. jag kollade inte ens klart på alla avsnitt av just den anledningen, vill leva på minnena.. så gör det du med kära du ;)

2006-10-16 00:38
ninosh,
agha jag slutar jobba nu, men jag messar. Adios shab bekheir abji
DJ

2006-10-16 00:43
Någon som vet hur man gör för att söka 30 poäng, när man söker på nätet (studera.nu)?

Jag ska läsa Statskunskap A i alla fall.

//NickeMannen
I'm back!

NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.

2006-10-16 00:45
NickeMannen: Jag har iiiingen aning (hojta om du får veta hur...) men bara så du vet, det heter inte statskunskap längre :) men lycka till, det är en fresh kurs..

2006-10-16 00:46
S: abji balam hör av dig..

2006-10-16 00:49
men KUK! idag (läs igår) var ju sista dagen för mig att göra mina kursval, hade glömt bort det tills jag såg den här tråden...fuckshitass

DJ

2006-10-16 00:51
ninosh:

Gör det inte?

//NickeMannen
I'm back!

NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.

2006-10-16 00:55
Demento: Om du söker via studera.nu har du 23 timmar kvar :) den 15e var ju som bekant en söndag..

NickeMannen: Statsvetenskap..

2006-10-16 01:07
S
ska läsa i Lund. var läste du?
syumoan akoinwe!

2006-10-16 01:58
ninosh F22
näe grejen är att jag redan går en utbildning, lärarprogrammet. man ska välja vilka kurser man ska gå resterande terminer och man får tydligen bara gå in och ändra en gång per år mellan 1 september och 15 oktober. får väl gå och kolla på studievägledaren med hundögon imorgon...

2006-10-16 02:12
Alltså, bo hemma så länge du kan. Marcus, min pojkvän har flyttat in till oss. Ingen av oss tar studielån, mesle khar mikhoorim, mirizim och tar alltid deras bil. Vi jobbar båda två och sparar hur mkt som helst på att bo hos dom. Vali jag vet inte hur din relation till dina föräldrar är? Tror du det kommer bli segt? Jag veet hur tjatiga iraniemammor kan bli, och jag veet hur högt iraniepappor gillar att ha på TV:n när dom kollar på persiska nyheter.

Skriv igen vilka kurser du hade sökt.

Varför tar ni inte studielån? Varför inte alla utnyttjar dessa förmånliga lån med 2,3 % ränta är för mig en gåta. Den som vill kan ju för den delen investera de lånade pengarna med goda utsikter att på så sätt göra sig en hacka om det nu är frågan om att man inte vill skuldsätta sig. Man ska inte tacka nej till statliga gåvor.

2006-10-16 03:08
Lite OT men om kursen heter Politices magister innebär det då att alla kurser är på engleska?
För om man kollar på kurserna så är det bara en kurs med engelskt namn.

http://www.kau.se/utbildning/searchresults.lasso
 DIF!

2006-10-16 04:05
Politices magister är svenska, magister är en svensk term.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Politices_magister

2006-10-16 14:44
Okej tack då vet jag, det blir nog troligen det programmet.
 DIF!

2006-10-16 15:51
Engelska C på stockholms blir det för min del...
Soy esa clase de persona, me buscan todos los hermanos mayores de los niños de la zona

2006-10-16 16:01
jag har sökt till sjuksköterske utbildningen i karlstad.

2006-10-16 16:16
KUKEN! så glömde man den här ggn också...
.:stöd din lokala Folkarmé:.