45 minuter..
Någon som såg 45 minuter på trean häromkvällen?
Handlade om familjen Phelps och deras hat mot homosexuella osv..
Kunde knappt kontrollera mig själv när jag såg skiten.
Som människa så skämdes jag, skämdes något så otroligt mycket för mänskligheten, och som kristen så skämdes jag ännu mer, inte undra på att folk är skeptiska.
När man sedan hör deras argument och uttal så är det nästan ännu värre.
Pastorns dotter sa t.ex. att Gud skapade vissa människor bara för att kunna döda dem senare för att visa hur mäktig han är.
Som alla vet så påstår de också att Gud hatar homosexuella m.m.
Självaste pastorn berättar i sin församling att homosexuella brukar "dricka sperma" och "pissa på varandra".
Sedan sa han även att han var den enda som älskade de "äckliga odjuren" eftersom han berättade för dem att de levde fel och de skulle komma till helvetet.
Han verkar ha missat en ganska väsentlig del av Bibeln exempelvis;
"Och hur kan du säga till din broder: Låt mig ta bort flisan ur ditt öga — du som har en bjälke i ditt öga?" - Matt 7:4
När de även berättade att de hade demonstrerat utanför *Matthew Shephard´s begravning så ville man ju bara gråta.
Hur kan man ens göra så, kan inte ens ana hur tungt det måste varit för hans familj och vänner.
Sen när hans mamma har startat en fond och visar att hon verkligen försöker lösa detta med förståelse istället för hat, kan jag verkligen inte fatta hur hon orkar. Men det är grymt att hon faktiskt orkar.
Tänker också på barnen i församlingen, tänk om något av dessa barn blir homosexuellt senare i livet?
Tänk vilka kval, och vilken skuld.
Tror inte många människor skulle orka leva med det.
Kändes så hemskt när man såg barnen gå runt med skyltar där de inte ens förstod vad som stod på dem.
Fruktansvärt hemska skyltar som små söta barn gick runt med.
Vet inte riktigt vad jag ville med denna tråden, ville mest skriva av mig lite.. blev bara så himla lack..
*Matthew Shepherd blev brutalt mördag på grund av hans sexuella läggning.
dom kallar mig Rambo..