Middagstråden
Ja även fast majoriteten av användarna här fortfarande bor hemma och får hemlagad mat av mamma varje kväll vore det kul att tipsa varandra om middagsmat, roliga recept mm. Idag åt jag potatisbullar med lingonsylt till middag. Drack mjölk till, och åt efteråt små crossiner med Zetas olivcreme på. Väldigt gott:)
potatisbullar med lingonsylt äger.. men prova med antingen knaperstekt bacon som tillägg, eller vanlig rökt skinka direkt från förpackningen.. förhöjer upplevelsen :) annars så har jag ett vardagstips.. om man äter t.ex. chorizo eller liknande tillsammans med pasta eller pommes så prova de kalla såserna från Delikatess Fabriken till.. idag åt jag chorizo, pommes, bearnaise och BBQ-sås.. och äter man vanlig falukorv och makaroner är det skitgott med den kalla bearnaisesåsen och svartpeppar på.. det åt jag och min tidigare rumskompisar ett par dagar i veckan
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.
Styr räkor från Göteborg och smörgåstårta en en jävla massa kall bärs!
Avsluta allt frod med en kladdkaka också!
tja kan berätta om min middag idag...Inget för viktväktare om jag säger som så! :) Lägg en grund med philly och crème fraiche (givetvis kan man använda light alternativ) steker köttfärs , häller på diverse taco kryddor (färdig påsar funkar bra) hälller på köttfärsen och ovanpå köttfärsen lägger jag salsa...idag var jag lat så den är såndär färdigköpt (som iofs också funkar bra :)) glömde ju säga att man kan ha lite finhackad lök i också... sen ett tunt lager med philly och crème fraiche...toppar av med lite riven västerbotten ost Serveras med sallad och nachos! Väldigt lätt och väldigt gott!
hon e ju en riktig pingla, snacka om bekräftelse
Pasta (färsk sådan är lite vardagslyx, mkt godare!), lite goda grönsaker typ paprika, spenat, broccoli eller purjo eller nåt i den stilen som man slänger i stekpannan och kryddar på valfritt sätt, mozarella/grädde/parmesan/etc som topping. Man kan variera det efter vad som finns/vad man är sugen på, men det är världens enklaste och godaste grund till en lätt middag!
mdubbelc P23 Jag brukar ha bacon till, men hade ingen hemma just nu. Synd, för det är väldigt gott till.
Igår gjorde vi kikärtsröra med bönor och broccoli o en chilisås, med lite pasta, det var fett gott.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Idag åt jag stekta corn bitar i en "sås" av turk yougurt och sweetchili sås med pasta till. det va fett gott!
Wordlife no doubt baby
Jag önskar att fd. killininthenameof gör ännu en mattråd.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
gjorde världens godaste gryta till lunch idag stek ett paket bacon ha i några nävar quornbitar/kycklingbitar salta, peppra, ha på paprikapulver häll över 2 dl matlagningsgrädde pressa i en vitlök ha i lite soya lite basilika (jag har färskfruden basilika) ha i en näve färskfrusen bladspenat servera med pasta muuummmma
Gjorde en jävligt enkelt men mycket god middag för ett par dagar sen. En tonfiskpasta. Fräs lök och vitlök. Häll på 1 burk krossade tomater. En grönsaksbuljong. Sen tog jag från min kära örtsamling en stor bunt med timjan, oregano och basilika som jag band fast och slängde i. Hällde på en halv burk majs och en liten burk med hela champinjoner. Till sist hackade jag en gul paprika som jag slängde i tillsammans med en burk med tonfisk. Det här serverade jag ovanpå ett paket med färskpasta. Så roligt man kan ha med lite konserver och färskpasta :)
Rör inte min prilla !
Kyckling/Falafel med mild/vitlöks sås utan lök från Falafel nr 1.. lovely just lovely..
Maybe sometimes, we feel afraid, but it's alright <br> The more you stay the same, the more they seem to change. <br> Don't you think it's strange?
Idag åt jag 2 mackor och drack 2glas pepsi med lite tårta till. Runt 13 tiden. Sen inget mer
potatisbullar. ehm. jaja. :)
åt fiskbullar och pären. he mat för en karl
"life's a garden, dig it."
idag freestylade ja ihopp en lätt pasta. färsk broccoli, färska champinjoner, 1dl cremefrääsch, nåra matskedar dijonsenap, 1 gul lök och färskpasta till det. mkt gott.
Beställ en kebab.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta
för att du inte kan laga mat. .D jag är masterchef.
hon e ju en riktig pingla, snacka om bekräftelse
ja det låter helt ok. Men du saknar en sak kött ! Eller du kanske åt det där till förrätt och sen tog en fet jävla blodig biff, det hoppas jag fan annars är du patetisk !
Rör inte min prilla !
idag åt jag kladdkaka och vaniljglass till frukost vid cirka 18.00, och sen åt jag popcorn och djungelvrål och cola till lunch på bion vid cirka 21.30, och NU funderar jag på middag bestående av potatischips och tortilla-dip
skriv kort, helst inte alls
Orphan, tanken med hela maträtten är att de ska va en vegopasta. så .D fuck meat!
En gång hade jag en kanin, han åt bara massa grönsaker och sånt skit. Jag brukade försöka prata med honom men han svarade mig inte för att jag tror han hade blivit helt hjärndöd av att äta en massa grönsaker bara. Så mitt råd till alla er grönsaksälskande små mysiga sötnosar är ät en vulgärt stor blodig biff ni kommer uppleva klimax !
Rör inte min prilla !
USCH vad onyttig mat ni äter människor
www.tasteline.se har bra recept förövrigt..
your bitches ain't nothing compare to meeeee
Rysk kaviar, oxfilé, champagne och kvinnor lever jag på.
ketchup och mackaroner till det !
2mackor, frukost. Mällis på jobbet is the shit, flingor mackor. Middag, korv makaroner.
Idag blev det kikärtsbiffar och ugnstekt potatis o grönsaker, bra skit!
Hjälp mig lite här määän ! Vill göra något gott och det får gärna ta lite tid till min förfogan har jag. 1 pkt Markos Chorizo 1 burk krossade tomater 1 burk tomatpuré 1 burk majs 10 färska champinjoner 1 stor bytta turkisk yoghurt gul/röd lök potatis och all möjlig pasta alla kryddor ni kan komma på. Så vad ska jag göra på det här? Behöver inte ta med alla ingredienser men gärna så många som möjligt och lägger ni till några ingredienser så kom ihåg att min budget är låg.
Rör inte min prilla !
Skiva chorizaon i relativt tunna skivor, bryn i en stekpanna. Tillsätt hackad gul lök och låt det fräsa. Skiva champinjonerna och häll ner dem också. Häll i krossade tomater och tomatpuré och krydda. Gärna med starka kryddor, typ lite sambal olek om du har. Koka upp röran och låt den puttra. Servera med nykokt pasta och en klick turkisk youghurt.
Idag åt jag falukorv i ugn med ost, senap och ketchup i. Pasta till. Sen vart det hemgjord morotskaka till dessert.
låter rätt bra det där :) men tror nästan det passar bättre med pasta till den såsen. Annars någon som provat chorizogulasch?
Rör inte min prilla !
Orphan P18 Jag föreslog pasta...
_babyphat F23 hahaha oj klumpiga jag trodde det stod potatis, tyckte först du kändes skit smart och sen skriver du potatis blev jag lite fundersam :) Men ja pasta it is !
Rör inte min prilla !