I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

poststämpel?

Övrigt - Blandat

2006-10-09 22:33

poststämpel?

hejsan!

jag ska skicka min tenta per post och den måste vara poststämplad senast 10/10 alltså imorgon. Men hur fungerar det här med poststämpling egentligen? när stämplar de? om vi säger att de tömmer lådorna 19.00 , när stämplas den posten? är det samma dag eller dagen efter ?

Tack på förhand!

Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan:
vad skulle promoe ha gjort?
Och sen gör jag det. - Stepfucced

2006-10-09 22:44
upp!
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2006-10-09 22:49
poststämpeln kommer väll när posten har fått in det, alltså kan du inte behålla ett poststämplatbrev och sedan skikka in, om du inte fuskar till dig det på nått spännande sätt :)
((MAAD))

2006-10-09 22:50
flörta med konsumbidträdet om en stämpel! :)
((MAAD))

2006-10-09 22:51
jag ska inte fuska? så om jag lägger tentan på lådan imorgon, de hämtar det vid 19.00 så blir det stämplat efter det samma dag?
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2006-10-09 22:53
alltså, du kollar på din postlåda vars du lämnar det vilken tid den töms. står det att den töms 19:00 så är det ju lugnt, fast alla jag vet töms 17, men du kanske bor i storstad med storstadstider :)
((MAAD))

2006-10-09 22:56
davve_d så du lovar att det blir stämplat samma dag?

2006-10-09 22:57
om du gör det innan den töms så är det lugnt. fast lita inte på mig om det är dödsviktigt, ring istället imorgon på morgonen å hör med dom =)
((MAAD))

2006-10-09 22:58
vafan vi lever ju i en itålder, du håller på med vanlig post med tentor å sånt? känns lite väl 90,
((MAAD))

2006-10-09 23:00
Davve_d kravet de har från skolan. får inte maila in.

2006-10-09 23:01
om du sticker till lokala postterminalen i gbg (ni har väl flera antar jag) så brukar de ha en postlåda utanför med tömningstid 6-7 varje morgon och där breven delas ut samma dag (inom samma stad de postats i). då är du iaf def säker på att det kommer fram.
men ja, annars så brukar de la postas idag om du lägger det på postlådan innan tömningstid.

2006-10-09 23:02
illa av dom ;(
((MAAD))

2006-10-09 23:04
Gå till din postutlämning och be om en poststämpel. Om du har vägarna förbi majorna så kan du komma in till mina f öräldrars affär och få en stämpel.
"Help the grown folks, they need more help than the children do"

2006-10-09 23:06
S problemet är att jag sitter i norrland. SÅ man kan gå till en konsum typ och be dem poststämpla min tenta? går de med på det?

2006-10-09 23:20
Poolmahn så de stämplar alltså samma dag som lådan töms?

2006-10-09 23:32
tackar pohlmahn!

2006-10-09 23:41
Fimp. Vilken stad är du i?
Det kanske går att fixa ett inside-jobb om skrivandet drar ut på tiden.. ;)

Se till att du lägger i brevet minst 15min innan det står att lådan töms. Klockor går olika.. :)

Post-Kuriosa: Ibland när man skickar ett stort brev (litet paket) med en massa frimärken så missar Posten att stämpla alla frimärken. Då är det bara att plocka av och tjäna fina 5,5kr per märke.

/The Mail Man
http://anjaparson.istheshit.net/
Förresten.. Jag hatar MBFIMG's användare på Whoa! HATAR!

2006-10-10 00:43
Fimp,
Ja alla postombud kan stämpla frimärkena, vi gör det hela tiden.
"Help the grown folks, they need more help than the children do"

2006-10-10 08:58
Qvanton i umeå

2006-10-10 10:45
Breven stämplas samma dag de körs kl 19 till den stora terminalen så du kan vara lugn
Du är ett lat stycke mat!

2006-11-07 19:50

skönt att 90% av alla whoaiter är eller har varit brevbärare!

driv ej bror