I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Frisörer - vad är deras problem?

Övrigt - Blandat

2006-10-06 14:22

Frisörer - vad är deras problem?

Ja, vad är deras problem? När man går till frisören och ber att gå klippa topparna klipper dom av en jävla rejäl bit av ens hår, även fats man bara har bett om att få klippa topparna. Varför gör dom det? Jag vet att det är f ör att håret är slitet osv.. men varför gör dom inte som man säger? Arrrghh blir så arg..

2006-10-06 14:25
Problemet har en enkel lösning - betala dem inte!

Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.

2006-10-06 14:27
toppar för dig kanske är nåt annat för dom. säg istället hur många cm dom max får klippa bort
MoDo - the Heart of hockey!

2006-10-06 14:30
ozzyåström: när jag har gjort misstaget att gå till en frisör har jag sagt KLIPP BARA TOPPARNA och dom svarar "nej det är slitet du måste klippa mer" och svarar man då "jag bryr mig inte jag vill bara klippa topparna" så bryr sig dom inte heller, dom klipper som dom vill.

dessutom har alla frisörer skitfult hår HATAR DOM

2006-10-06 14:50
felixnr2

men gå inte dit då om du är så missnöjd med dom
och sen är det väl inte svårare än att lyfta på arlset och gå ut därifrån om dom vägrar göra som du vill, vilket jag tvivlar på.
MoDo - the Heart of hockey!

2006-10-06 14:51
felixnr2 wooooooord!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-06 14:56
men när man säger klipp topparna menas det att man ska klippa av det slitna.. och det kan vara ganska mycket
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-06 14:57
ozzy: fan vad du tog åt dig. är du själv frisör?
jag klipper mig inte hos frisörer, jag tänker bara tillbaks på när jag gjorde.

2006-10-06 14:57
håret kanske är väldigt slitet så 5 cm blir att klippa "topparna" ? :S
REJECT THE INDEPENDENCE OF KOSOVO!<br><br>http://www.thepetitionsite.com/takeaction/905791187/sign

2006-10-06 14:58

HAHAHAHHAHAHA

jag gjorde en sån här tråd en gång och beskylldes för att vara ytlig..damn

jag vet precis hur det är, folk fattar inte att håret för viss känns jävligt personligt,. mitt signum är mitt hår. Mitt hår är mitt tempel.

så är det. jag har hår till svanken nu snart och ska klippa det på tisdag och jag har frisörskräck på allvar. Sist bad ja de kapa 2 centimeter och kom hem från att ha haft till udner brtösten till axlarna..
Femme fatale

2006-10-06 15:00
Asså tjejer och sina hår asså...

2006-10-06 15:03
GAIA. ja, killar och deras pungkulor.. mitt hår är mitt kännetecken..sabbar någon det...

jag har sparat så länge, tänkt dig två år och sen kommer en frisör på 20 minuter och tar bort allt de du sparat till.-.
Femme fatale

2006-10-06 15:04
amar: ååh du borde inte gå dit, frisörer hatar långt hår och får panikångest av det, dom hittar på att det är slitet för att kunna klippa det kort

2006-10-06 15:05
jag vet att det kan låta buhuu-min-nagel! men vafan..

jag är så jävla orolig för på tisdag, har äntligen så långt jag vill ha men de är så trassligt att jag måste klippa lite.

har någon förresten tips på frisyr för en som har långt och tjockt hår? jag vill inte förlora längd men vill göra nå skoj med det.. har en skitful lugg på utvväxt också, i ögonhöjd.
Femme fatale

2006-10-06 15:05
Äh vadå? Killar tjatar inte om sina pungkulor i ett sen är det inte hela deras tillvaro heller? :)

2006-10-06 15:06
felixnr2 fast i mitt fall så är det rätt befogat om de säger att de är slitet, har grymt slitet hår som ingen annan, och jag kan inte ha långt + frisk så jag föredrar ändå långt och slitet eftersom det passar in på mig. slitet hår är min grej
Femme fatale

2006-10-06 15:08
GAIA. snälla söta, jag sa inte att mitt hår är hela min tillvaro omdeär det du vill att det sla låta så men i en hårtråd så diksuterar vi hår och ärligt talat så gör håret mycket för utseendet tycker jag. och ni diksuterar vi just håets utseende och inte svälkatastrofen i Sudan.

ses i politiikförumet senare ändå
Femme fatale

2006-10-06 15:09
det är nästan så att man inte vågar gå till frisören, alla skräckexempel, bbrr. och betala närmare 400 kr för att de ska ta en sax och schoppa lite? det borde hållas kurser om hur man väljer frisör :P
forever feels like home

Amar - vi har uppenbarligen liknande hårtyp, och jag brukar klippa lugg (som liksom faller ner vackert snett över pannan), klippa upp resten av håret och tunna ut det till mindre än hälften av dess egentliga tjockhet. jättefint blir det.

och förresten, klipper man toppar är det inte lönt om man bara ska klippa "nån millimeter", klipp hellre lite mer så allt det slitna försvinner >> fräschare hår som växer snabbare och kanske inte behöver klippas lika ofta.
We call them winerbrods.

amar: samma här, jag hade långt och slitet, JÄTTESLITET enligt dom och jag sa ändå, klipp bara litelite och visade med fingrarna varpå hon mumlade "mmmmm" och klippte det jag visade ggr 5.

jag ser dessutom ingen skillnad på slitet och friskt, fattar inte grejjen ens!

2006-10-06 15:10
Aa, men pratar inte om dig, pratar om tjejer överlag och om hur de tjatar om sitt hår dagarna i ända, för killarna är håret inget mer än hår medan tjejerna ska puttinutta sönder sig på det, ^^

2006-10-06 15:11
är det inte en myt att håret växer snabbare när man klipper det`?

2006-10-06 15:15
GAIA du kan gissa hur min pojkvän lider? han vet allt om kalla och vrama hårfärger nu tack vare (på grund av) mig.

skunkafied. alltså du har en snelugg och sewn uppklippt och urskuret så att de är tunt i längderna? gumman det är slitet för alltid, ävenom jag klipper det och de är friskt blir de slitet tills det blir långt igen,. så jag får välja, kort och friskt eller långt och slitet...sen växer inte håret snabbare för att du kapar det, dina rötter vid skallen har ingen aning om vad som händer vid topparna. det är bara det att alla har olika hårcyklar vissa kan inte få längre än till skuldrorna andra kan få till fötterna. hårstrået har en livlängd i hur långt det kan växa, och de varierar från person till person. ofta nä'r man klipper har man kanske nått max eller att de är långt och då känner man inte av att det fortästter växa, när du klipper så ser du resultatte mer markant och uppleverer det som om det växer fortfare,

saken är att jag inte vill ha tunt hår, jag har asmycket volym men om jag plattar så ser det normalt ut, har jag mitt naturliga är det tjockt. det är tjockt men det beror på.

sweetish. ja och för att inte tala om priset för slingor..typ 1000 för något som måste göras om om 2-3 måander..damn.
Femme fatale

2006-10-06 15:16
felixnr2 jo en myt, hur vet dina hårrötter vad som händer vid topparna? har skrivit vad det är som får oss att uppfatta det som det om du läser vad jag skrev till skunkafied
Femme fatale

2006-10-06 15:18
förresten hatar frisörer kalla hårfärger, dom hatar råttfärgat hår jättemycket. jag vill ha råttfärgat men frågar man hur man färgar det råttfärgat får dom också panikångest, som killar när man nämner feminism ungefär.

2006-10-06 15:21

HAHAHA. jag älskar råttfärgat! jag har typ någon jätteskum naturlig fär, den är brun och den är både mörkbrun och ljus ebroende på, en är typ dammig brun ,eller väldigt kall mellan till mörlbrun.. och jag vill ha kallare. typ kall ljusbrun, läs råttfärgad
jag tror inte frisörer tycker det är fult utan mer at tde är en extremt svår nyans att uppnå, tycker allmänna uppfattningen om råttfärgat i Sverige är att det är fult. jag tycker det är naturligt och vackert, folk utomlands älskar det! i hemlandet tycker de råtfärgat är tusen gånger vackrare än platina eller du vet ljusblond

vill inte kapa längd utan hitta någon snygg form.. vad ska man göra? länka bilder de som pallar!
Femme fatale

2006-10-06 15:40
Om man klipper sig tillräckligt ofta så hinner det inte bli lika slitet, och så behöver dom inte kapa så hemskt mycket när du säger "topparna!"

Amar
Du är alltid jättefin i håret som det är, så jag vågar nog inte tipsa om nån haircut haha!
Men jag har också jättetjockt hår med självfall och jag brukar tunna ut det och klippa upp det men ändå behålla längden så det blir lite mer liv i det, då är det snyggt både när det är plattat och vanligt. Fast så himla speciellt är det ju inte direkt :)

2006-10-06 15:45

jag har typ såhär naturligt..en mix av dessa bilder.

drew

Katie

Ämli Om jag lägger i mousse blir de mer som kates och sen när de är som rakast typ som Drew. vad kan man göra med ett sånt hår fast lika långt till snart midjan? har aldrig tyckt om mitt hå just eftersom det naturligt ser väldigt fult ut och jag brukar antingen locka eller platta det men nu har jag fan låtit håret vila och ser ut som ronja röverdotter som vanligt, men har kommit fram till att jag får vänja mig vid det. och jag har vant mig, ochdet är to.m helt okej ibland.
Femme fatale

2006-10-06 15:46

haha jo Ämli, kom på något, är så redigt trött på att de bara hänger. finns de någon rolig variant på uppklippt? vill inte ha den vanliga uppklippningne, kanske något emd emr edge... äh haha
Femme fatale

2006-10-06 15:47

hur blir det bättre när du plattar med utunning? jag känenr personligen när de är utunnat att de bara hänger helt sitripigt, därför jag inte tunnar ut längre... usch, vad fan ska säga till frisören på tisdag, kan ju inte vara såhär förvirrad på plats
Femme fatale

2006-10-06 15:51

hmm.. mer edge haha.. jadu, det är ungefär mitt problem med, att det kan kännas lite tråkigt och vanligt.
i våras skar frisören ut håret istället för att klippa upp med sax. jag blev jättenöjd för då blev det mer (snygg) volym än vanligt. men nästa frisör jag var hos sa att det var jättedåligt haha. så jag vet inte riktigt..
klippte f.ö. lugg för ett par veckor sen, som jag kan ha både som snedlugg och rak pannlugg. det är jag dönöjd med för det blir lite mer frisyr över det hela. men det kanske inte är så aktuellt för dig :)

+ att jag älskar "ronja"-hår, det kan vara snyggare än att ha fixat hår (vid rätt tillfällen dårå)

2006-10-06 15:51
Amar F19
du måsste fan va stört het om du har hår till svanken och en mix mellan dom frisyrerna. har lite hippietendenser så jag gillar sånt. gillar slitet hår med iof...

2006-10-06 15:52
jag brukar platta håret och rufsa till det lite igen. men alltså, det blir aldrig tunnt och stripigt för jag har så jävla mycket hår från början haha, så det stör mig inte ett dugg!

2006-10-06 15:52
Amar - åh. säg inte snelugg haha... du har kanske rätt, det växer kanske inte fortare om det är friskt, men det känns ändå som att det nästan slutar växa om det är för slitet. mitt svall har iaf blivit mycket friskare o glansigare sen jag började tunna ut det, det blir ett bättre "fall" när jag plattar det. du behöver faktiskt inte välja mellan kort o friskt o långt o slitet...börja med att klippa av ALLT det slitna, och ta det därifrån, då behöver du inte klippa lika mycket varje gång du klipper dig. lägg till rätt produkter och och du är på väg mot ett långt o friskt hår :)
We call them winerbrods.

2006-10-06 15:55

Watakushi. haha min kusin sa sist jäävlar du ser helt bohemhippie ut! alltså pga håret, vågigt och typ vet inte hår långt, en bit under brösten, snart till naveln.. trivs i långt det passar mitt trädkramande men ändå.. de börjar bli lite aout of control..

Ämli. ja men älskar du hästhår? de är typ så det är. Att skära i håret suger för håret eftersom du drar liksom på varje strå och förstör strukturen, strået tvinnar upp sig och blir svinto snabbare...förstår du hur? äh vadå tråkigt hår du är så vacker ändå

Femme fatale

2006-10-06 15:55
sen så är det snyggt när håret är tjockare uppe på hjässan än i topparna...blir en snygg effekt när du plattar allt och kanske tuperar lite uppe på hjässan :)
We call them winerbrods.

2006-10-06 15:56

men vissas hår tål sånt behandling, det gör inte mitt.

om jag int4 kammar mitt hår på nåra dar får jag antydan till dreads i udnerhåret, hahaha
Femme fatale

2006-10-06 15:57
skunkafied. absolut, det är något sånt..jag vill ha, mer formkänsla som du beskriver i tjockare hjässa tunnare toppar.. men jag är rädd för att de ska se tunnt ut. såhär är det va. min mamma är väldigt tunnhårig så man ser skalpen tydligt, hon har haft komplex för det länge och har gett mig skräck för att också bli partiellt skallig, haha. fast min farsa har djungelhår så jag tror de kommer från honom. hoppas jag. annarskan jag vänta mig att bära peruk vid 40..
Femme fatale

2006-10-06 15:58
amar

haha lägg av du har väl inte hästhår :)

joomen det var typ så den andra frisören sa, eller att det slet mer på håret iaf. så jag vågar inte göra om det. men det var snyggt som sagt

men håret kan ju liksom kännas tråkigt när det bara hänger där. men samtidigt skulle jag aldrig våga klippa det kort eller färga det i värsta färgen eller så!

2006-10-06 16:01
Amar - men alltså...du kan ju bestämma hur mycket du vill tunna ut...jag brukar tunna ut mer i topparna än uppe på hjässan, just för att få den där formkänslan, så att det inte bara hänger ner. sen brukar frisören göra "spetsar" i uppklippningen, så att man liksom ser "slingorna" som är uppklippta. (alltså, jag har både uppklippt och tunnat). dom tunnar inte med rakblad, utan med en speciell sax... låt frisören ta ett varv med saxen, känn på håret, och vill du ha tunnare, säg att han / hon ska ta ett varv till.
We call them winerbrods.

2006-10-06 16:03
skunkafied. men när jag plattar ar jag redan den där istappseffekten där nere.. spetsarna haha. ett resultat av at tdet har fått bli för långt utan skötsel =)just nu är det min lugg osm är bedrövlig, jag hade en rätt tjock lugg och nu ser jag ut som Agneta fältskog en dålig dag i luggen..

Femme fatale

2006-10-06 16:13
Frisörer är ett ohederligt släkte med lurendrejeri och skumma affärer! Därför jag rakar skallen.. eller nåt? :)

Amar
Alltid lika kul att se dig skriva i en tråd.. alltid minst 2 inlägg efter varandra, helst 3... hehe :D
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2006-10-06 16:14
Kontrast. ja precis, jag tror du är 5 personen som nämner bara diag :D
Femme fatale

2006-10-06 16:14
som ngn sa; äg bara centimeter istället. blir det för kort säger du att du inte är nöjd och då brukar dom typ göra så du slipper betala, ger dig rabatt, eller nästa klippning gratis.
hatar folk som inte kan säga att dom inte är nöjda och går och ger frisörer dåligt rykte istället. ofta beror det på ett missförstånd.
tro det eller ej, men vi kan inte läsa dina tankar.

2006-10-06 16:15
felixnrnånting : jag gillar mitt hår :)

2006-10-06 16:16
kontrast: äh baby, så sa du inte om mig förra fredan ;)

2006-10-06 16:16
och där tog amar över tråden.... som vanligt med andra ord

2006-10-06 16:19
Azziz jag brukar alltid vara övertydlig. som fan. så jag nästan är jobbig men det behövs. men många gånger lyssnar de ändå inte. jag klagade sist jag ble gulhårig när jag sa ljusbrun, de satt jag fick komma tillbaka flera dagar senare när jag var tvungen att ha det fint till helgen.. aja de erbjöd sig iaf att fixa
Femme fatale

2006-10-06 16:24
amar: ja,självklart finns det ju frisörer som bara klipper som dom vill också. det är såna jag råkat ut för och därmed haft 10 cm långt hår. då var man glad. därför är jag väldigt rädd för att klippa för mkt, tar hellre en halv centimeter än en.
när jag börjadem in utbildning fick vi lära oss en grej: läraren sa att alla skulle rita ett streck på hur långt 7 cm var på ett papper.
alla fick heeelt olika- allt från 4-5 cm till 10 cm..det är så olika hur man uppfattar mått från person till person,därför e d bra om man visar på håret hur mkt man vill klippa: säga typ ja men ta typ 5 cm, och visa vad man tycker fem cm är.
men alla frisörer brukar erbjuda sig o fixa, iaf de som är med i sveriges frisörföretagare, annars kan man klaga till dom o.s.v!

2006-10-06 16:28
Azziz. jo jag vet att man kan klaga.. saken är att vissa är så jävla luriga, de visar hur mkt de ska klippa, genom att dra hårlängden och hålal fingrarna som sak, förstår du vad jag menar? sen ser jag inte vad de gör bak på huvudet...

jag grät en gång eftersom jag såg ut som enman efteråt haha, jag hade hår långt osm nu och kvinnan klippte till axlarna.. jag är så ful i kort hår. och jofan vad det sätter sig på humöret om man kommer hem som en jävla Tarzan
Femme fatale

2006-10-06 16:28
Amar - haha definiera "tjock lugg"...ryamatta style eller?
vet inte hur bra det syns, men såhär har jag luggen. typ. till vänster alltså. 

http://i52.photobucket.com/albums/g3/AndyJune/andy_ren2.jpg
We call them winerbrods.