Nudlar - Världens sämsta måltid?
Jag har alltid hävdat att min mage är något av en bortskämd, semimullig och ouppfostrad skitstövel. Vissa skulle kanske vilja kalla honom modern och en nypa smart, men endast jag känner till hans riktiga och korrekta väsen. Han är och kommer alltid att förbli ett riktigt överklass till svin, denna gång förklädd till en ful och illaluktande kroppsdel. Allt som oftast är han alltså tokhungrig, grinig och omedgörlig, precis som en liten fnöskig bebis, och för att vara absolut ärlig; majoriteten av kommunikationen mellan oss består av ett ständigt och konstant klagande från hans patetiska lilla sida samt ett vekt, lamt och svagt agerande i form av lydnad från min. Tyvärr. På en daglig basis blir den lille rackaren fly förbannad på mig kanske sju, åtta gånger samt en smula arg, ungefär tre. Han är jävligt lurig och oberäknelig och har självfallet därför en lika lömsk och genial taktik. Taktiken går ut på att utsöndra konstiga och obskyra läten, påverka min kropp negativt, både fysiskt och psykiskt och fylla buken med gaser för att uppnå sitt slutmål och önskvärda status. Det han siktar på och kräver är en rejäl och fullgod påfyllning av diverse matkonstellationer och gärna någon smaskig dryck. Så, i skrivande stund sitter vi alltså här, magen och jag, och givetvis har vi precis haft en så kallad " hetlevrad argumentation". Hela dagen lång har han skrikit som en stucken, förfördelad och torterad gris, och hans beteende idag måste slå något slags rekord. Han är sinnessjukt jobbig. Men just idag har jag bestämt mig. Inte vika ner mig, inte vara svag. Så i en slumpartad kompromiss bestämde vi oss för att en varningstråd på whoa, iaf skulle ge mig en tidfrist på cirkus två timmar, så länge meddelandet och budskapet gick fram. Ät inte nudlar! Det ser ut som skit, det smakar skit, och aldrig, aldrig någonsin har en mage varit nöjd med sin husse, efter ett intag av denna pastaliknande kryddsörja.
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.
nudlar är jättegott :) åt nyss nudlar med ost till lunch. mumma :)
jag gillar pringles sourcream and onion. nudlar ´ser ut som kattmat. men är inte nudlar som spaggar med köttsås ungefär?
hej
du e fan sjuk.. står kvar vid mitt erbjudande om någon vill göra idrottsnisse vill göra specialarbete om mig äter bara nudlar i en månad så ser vi vad som händer.. ni står för kalaset och en slant som kompensation ;D nudlar och mjölk en månad frukost middag lunch! :)
cry me a river! --> thcrew
ojdå! måste jag skriva ner så jag kommer ihåg! seriöst så ser inte nudlar ut som skit eller smakar som skit, då är du bara allmänt sämst på nudelfronten. däremot nyttigheten är ju inte så hög. och sen hela maghistorien bottnar nog i kass kost.
((MAAD))
joda, du skulle dö typ, =) eller ska du ha ett fungerande liv sidan av nudelätandet?
((MAAD))
Joda jag kan lätt ge dig nudlar en månad om du inte äter nått annat om du först petar upp navel ludd i näsborrarna tills du inte kan andas å ser vad som händer.
hej
davve_d P20 Det du måste förstå är att jag inte är en liten finnig student som sitter hemma och får en halverigerad över att gorbys lanserat en ny smarrig priog, utan mer en sofistikerad och kräsen gastronom som njuter av exklusivitet, finess och estetik ;) Nudlar, och all annan snabbmat, för den delen, kastas därför in i ett helt nytt och skitigt ljus.
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.
jag kan inte äta sådana påsnudlar längre, jag har helt enkelt förätit mej! gäller bara att få fingret ur arslet (eh, säger man så?!) å börja laga riktig mat! inte så svårt när man väl kommer igång.
nudlar är fett gott, äter det jävligt sällan däremot. är ju bara som ett mellanmål eller nå om man inte gör nå grytor till det och grejjer. phlegm, okej, men varför är din mage så sur då?
((MAAD))
mm mammas nudelwok! så jävla gott. vanliga nudlar man köper för 6 spänn och rör ihop med någon buljong som medföljer är gott de emd men man kan tröttna lätt
Femme fatale
Har ätit mycket nudlar i mina dagar.. Men egentligen - varför? Tar inte så lång tid att koka lite makaroner.. sen slevar du på lite bearnaisesås på det och toppar med några köttbullar. Voila!
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Jag tror phlegm har en blog som ingen läser...
Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost
bearnaisesås är svensk smak när den är som värst. så jävla uppskattat i Sverige oh de är den vidrigaste sås som finns :D
Femme fatale
JaeLee Hahahaha! ;)Amar Det är det godaste som finns... men man ska göra den själv så klart. Din otacksamma invandrare! ;)
Kontrast . hahaha kanske det :D ja tyvärr så har vi inte haft vett att laga den gula sörjan hemma än själva nej :D
Femme fatale
nudlar mättar dock inte..inte de där man rör ihop på 2 minuter.. det ska fan ta mig vara en redig wok med strimlad stekt biff eller kyckling. och alla grönsaker som finns..soja.. osv mmm
Femme fatale
påtal om nudlar, är jag den enda som gör mina nudlar i mikron?!
www.gbg031.se
Nudlar är nog inte världens sämsta måltid, men den kvalar nog in på någon topplista. Finns sjukt mycket värre saker man kan slänga i sig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haffad. ahhahahahah!. var är Kontrast?
Femme fatale
haffad hm, det vore hemskt praktiskt om man kunde göra dom i micron, hur gör du?
"en riktig vän slår en inte rakt i ögat"
haha va?!? ja lägger vatten i en skål, o typ tar i sönder nudlarna i påsen sen öppnar ja påsen lägger in allting o kör in den i micron i två minuter, vips klart, lägg kryddan o käka på! jag trodde ALLA gjorde så, men det var ej så nono
www.gbg031.se
Amar Do it! Eh.. här är jag? :)
kontrast . ville se dig mobba honom, han är utländsk ville jag tillägga, så kom inte och hata på mig angående bearnaisesåsen utan kolla på hafffad som äter nudlar som ett handikapp
Femme fatale
bearnaisesås är svensk smak när den är som värst. så jävla uppskattat i Sverige oh de är den vidrigaste sås som finns :D fan va word! överskattat och den äkligaste såsen helt klart
www.gbg031.se
haha men det smakar ju samma sak,, vattnet kokas i mikron, nudlarna blir mjuka och den går att äta =)
www.gbg031.se
Amar Haha ok.. here it goes:haffad Vilken otacksam invandrare du är! :)
haffad. exakt de är våra grottgener som tar över... fysatan vad jag ogillar det. och alltisd när man är bjuden på tjejmiddag eller middag hos en svensk så får man: Klyftpotatis, oxfilé och självklart.. bernaisesås.. men du är arab, du gillar inte choklad va? vet du varför jag antagligen funkar bäst emd arabiska killar? jo för de hatar chokald allihopa så jag får behålla min skatt ifred.. :)
Femme fatale
haffad, haha du är inte som mig alltså som en gång kokade 3minutersnudlar i en halvtimme.. du... det var en upplevelse i sig.. mina föräldrar slutar aldrig ta upp det som exempel på min dumhet i köket
Femme fatale
kontrast äter du bearnesås till nudlar?! amar haha om du funkar bra me mig så kan du behålla din skatt, ja har mina egna..viol godis...ingen gillar dom då kan ja ta alla mums
www.gbg031.se
haffad Haha nah.. men till makaronerna :)
haffad . fyfan för viol de smakar som ett taskigt substitut för lakrits.. typ hobbylakris..it's all FAKE! usch Kontrast1 fick nästan kväljning
Femme fatale
haha ja ja vet att ingen gillar dom : - )
www.gbg031.se
förlåt att jag sa det. jag hatar när folk förolämpar någons mat..men.. kom igen med makaroner? chilicheese från burgerking kan jag leva på, man får bara 4st för typ 20 spänn så kommer jävla polare poch ska ha och självklar får kompisen men sen säger hon att de var äckligt och då är de inte långt tills man nitar...
Femme fatale
phlegm: Se generellt till att få i dig mer protein och mindre kolhydrater än vad du får nu då proteinet ofta är mer komplext, skapar mer mättnadskänsla och är betydligt nyttigare i stora mängder.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
för övrigt är det ju skillnad på "vanliga" nudlar och sånna snabbnudlar som kostar 4:- på ica. tänk på det också!
Nudlar verkar vara en riktigt het potatis, hur konstigt det än må låta. Åsikterna är många, variationerna oändliga och alla har sitt alldeles egna sätt att tillaga denna patetiska lilla måltid på. JaeLee P25 Med kvicktänkta guldklimpar som dig själv lusläsandes mina trådar här på whoa, behövs inga läsare av min blog. Det är desssutom samma smörja som läggs upp på båda ställena, så jag nöjer mig med vetskapen av du alltid håller dig à jour med mina skapelser här, och somnar således ständigt med ett leende på mina läppar.
Moderator
2006-10-09 17:49
Amar När vi är gifta och ligger i våran hängmatta ska jag tvångsmata dig med bernaisesås. För övrigt så är nudlar trevligt. Dock känner jag verkligen igen mig i phlegms text. Jag har en lika komplicerad relation till min mage. Dock brukar jag inte ge upp utan istället plåga den som straff för att den är så jävla gnällig.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
vem fan äter nudlar för att det är billigt.. då är pasta bra mkt billigare.. 2 nudelpaket och en liter mjölk = 20kr.. då finns det billigare käk... nudlar är en kulinarisk upplevelse utöver det normala :)' davve_d.. bara nudlar.. möjligtvis om man gick ut att man drack nått.. men annars nudlar och mjölk.. frukost lunch middag!
cry me a river! --> thcrew
joda vad är det för dyra nudlar du äter? idag på willys köpte en kompis tre nudelpaket för 3 kr!
Varje gång jag är hungrig & äter nudlar, så blir jag alltid hungrigare efteråt :O Någon som varit med om det någon gång, eller är det bara jag som är konstig? :D
Sariiiiiiiish
du är konstig
Wordlife no doubt baby
tompen P19 Det är inte första gången :P
Sariiiiiiiish
nej men jag håller nog med dig. nudlar utan något efteråt är en tees. som att ha förspel utan att det leder någonvart
Wordlife no doubt baby
Wok med nudlar i kan vara hur gått som helst, lagar det ganska ofta för att man kan ha i så mycket olika grejer och det smakar grymt iaf :)
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."
jag respekterar inte folk som käkar nudlar. get a job.
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"
tompen P19 bra där.
Sariiiiiiiish
So0 F17 förlåt att jag kallade dig konstig. jag mår skit nu
Wordlife no doubt baby
So0 F17 det tror jag säkert ;)
Sariiiiiiiish
tompen P19 var det menat till :P bra att man kan radera inlägg..
Sariiiiiiiish