I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Val Thorens säsonga vintern 06/07

Övrigt - Blandat

2006-10-02 02:45

Val Thorens säsonga vintern 06/07

Tänkte åka ner å säsonga i Alperna denna vinter, helst i Val Thorens, som ligger i Schweitz, ere nån som känner nån som ska ner lr vet några bra bostads/arbets kontakter? Hör gärna av dig!

Fred!

2006-10-02 10:13
www.freeride.nu kolla där, där finns troligtvis mer info än här.

2006-10-02 10:22
val thorens ligger ju i frankrike
Be the change you want to see in the world.

2006-10-02 10:47
hehe...frankrike.

2006-10-02 17:21
jepp val thorens ligger i frankrike. där är allt dyrt som fan. allt utom öl
iiiii

2006-10-03 01:34
aint that a bitch, går man omkring med hel fel info..haha..tack alla ni ålderslösa som rätta mig :D

Nån som ska ner nån annanstans?

2006-10-03 04:36
.tack alla ni ålderslösa som rätta mig

hahahahaha!
Music for film: http://www.nimashams.com

2006-10-03 04:49
haha :D

Kolla med olika resebolag, de brukar ju ha en jävla massa kontakter där, finns alltid personer att få tag i på bolagen som sköter kontakten med folket som bor där nere osv.

Blev flummigt, jag ritar:

Du -> (Telefon) -> Resebolag(söker ansvarige för konakterna med orten du vill till) -> Resesnubbe(om du har tur) antingen ringer eller tipsar dig -> Du h4x4r o lyckas komma iväg.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com

2006-10-03 16:28
dra bara ner och chansa...det löser sig... vissa orter är lättare än andra... de vanligaste orterna för svenskar att säsonga i är:

-St anton - österrike...inget större krav på tyska. får du jobb ingår ofta boende  i lönen. Brukar snöa fett mcyekt varje säsong, lättåtkomlig offpist och skön partyby.
- Badgastein - österrike... inte heller här är det nåt större krav på tyska kunskaper och därmed lätt att skaffa jobb..
- Chamonix - frankrike...har hört att de föredrar fransktalande arbetskraft... Puderhetsen är enorm

sen är Val Thorens och Val Disere  , båda i frankrike, är också vanliga orter...

man brukar oftast undvika schweiz på grund av den höga prisnivån...

undrar du över nåt mer får du droppa frågor här.. annars är
www.freeride.nu en fett bra sida..
..........?

2006-10-04 02:52
Tack för tipsen boys! Ska gräva djupare än nånsin imorrn, ska kolla runt med resebolagen, va fan riktigt smart!

Österike lockar en del, mycket pga av dom lite krävande språk kraven i Val Thorens å Val Disere..har även funderat på Verbier i Schweitz, men som du sade mr rasta, det är jue mycket dyrare...

Dags att drömma om goda tider!

2006-10-04 09:33

Om man ska jobba har jag hört att schweitz ska vara nice. Dyrare visst men mycket högre löner också.

Gah nu blir man ju sugen. Men i övrigt rekomenderas freeride.nu för mer info. För övrigt skulle jag inte ta jobb som reseledare för de verkar jobba rätt mycket.. spar lite pengar och jobba lite i stället.. Det är värt lite extra slit innan den där morgonen man vaknar med 60 cm fräsch puder i backarna.

Gerdaman

2006-10-04 15:13
Men fan människor, det stavas S-C-H-W-E-I-Z...

Guide jobb överhuvudtaget är heeeeelt värdelösa...då menar jag: Reseledare, skidinstruktör, osv.... man får helt enkelt ingen tid till att åka... och folk som tror att man är mega-bra på att åka skidor för att man är skidlärare och drar runt på engelska turister i sunkiga backar kan tänka en gång till..

jag jobbade i en snowboardbutik och skiduthyrning....glassigt som fan, fick tid att åka varje dag plus att det va bra pröjs och gratis boende...lunch ingick också.. utrustning va det heller inga problem att få tag i...

är du inte helt socialt handikappad är dte bara att åka ner och höra dig för om jobb så borde det lösa sig..

Val Thorens och Val disere är itne att rekommendera då själva byarna är endast uppbyggda för turister och turistboende...österrikiska byar är mycket mer gedigna och "mysiga" och partyt flera nivåer bättre...

lycka till mannen...åk lite för mig också för jag är fast i skolbänken..

ciao
..........?

2006-10-04 16:06
Tihi inte för att strö salt i såren men helst i Val Thorens, som ligger i Schweitz, räddade min dag. Sitter just nu cham tuggar på naglarna, väntar på att vintern ska komma.

Hur många är ni som ska åka, kan någon franska/tyska, offpist/lavin/glaciärkunskap?, vad är ni ute efter party eller bra skidåkning? Resturang/barerfarnhet? Hur stor budget har ni?

Varför jag frågar är för att kunna rekomendera dig bästa plats, alla ställen har sina fördelar/nackdelar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-04 16:10
hade en polare som va nere för några år sen, kan kolla med han men finns risk för att uppgifterna är lite offdate så att säga
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2006-10-04 16:16
funderar på att (om jag frå ett jobb) spara ihop pengar och dra ner ensam till st anton och söka lyckan där.. alltså försöka fixa boende och jobb på platts, någon som gjort?

2006-10-04 19:46
Jag har säsongat i st Anton...vad vill du veta boy?
..........?

2006-10-05 03:51
RaStAsUkKaH P63:  Nää, guide jobb har inte vart nått jag tänkt med, har ingen kunskap inom sånt. Men tack för varningen :D. Att jobba i Ski Shop lr nått sånt verkar riktigt nice asså, speciellt om man kan hooka allt som du fick. Ska jag verkligen ha i åtanke, å försöka fixa..

Ja, har sett blider från Val Thorens å Val disere, ser inte allt särskilt mysigt ut, ska jue helst finnas lokal befolkning å som du säger en gedigen känsla..

Bo-Bo: Broder! Att jag inte tänkte på dig, nu när du säger det så vet jag att du sagt nån gång på 117 att du varit nere :D haha!  Tack för tipsen :D

Mitten av november är snart här..

2006-10-05 03:51
Oj, nu vart det feting text å grejer..så fick det bli.. :O