I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

misshandel

Övrigt - Blandat

2006-10-01 19:27

misshandel

Jag råkade ut för en insident igår, som jag gott kunde varit utan. Nänmligen att jag hamnade i bråk, på ett diskotek. Ett gäng killar som retade upp mig och sedan slog mig i magen, därefter jag slår 2 slag tillbaka på 2 av dem. Därefter blir jag tagen o insatt i fyllecell. Dagen därpå får jag va på förhör där jag berättar hur det var. Blev fotad och tog fingeravtryck, sen fick jag åka hem. Jag har även ett vittne som styrker min historia. Dom som jag kom i bråka med säger antagligen att jag bara slog dem oprovoserat. och de har anmält mig för misshandel. De fick inga större synliga skader.

Någon som har varit med om något liknande? Eller vet ungefär vad som kommer ske? Kommer jag att fällas för något om det går till rättegång.?

Kan tilläga att jag har åkt på böter för olovlig körning av moped en gång.

Like hell yeah! Flock the seagulls on this mothafukka!

2006-10-01 19:31

varför blev du gripen när det var dom som började bråket ? get your story straight...

House is hiphop on fast forward ..

2006-10-01 19:44
för vakten såg bara mig slåss  :/
Toastare

2006-10-01 20:19
jag har också vart med om det, blev påhoppad av en tjej... försvarade mig tyvärr så hon började blöda. Jag blir tagen av polisen och får spendera natten i arresten, först på morgonen får jag chansen att göra en amälan tillbaka.

Det blev rättegång. Som tur var hade jag min kompis som vittne, som kunde beskriva exakt vilka kläder hon hade på sig (tjejen la till några foton till rättegången, tagna när hon kom hem med precis samma kläder)

Jag hade också fått mina skador dokumenterade i arresten +att polisen som skrivit in mig vittnade (till min fördel, yeah!)

iaf blev vi båda två frikända... det var staten mot oss och de såg oss som lika goda kålsupare.
Jag skyller allt på Emma!

2006-10-01 20:34
hehe ok. men vad tror ni i mitt fall, kan ju tillägga att jag var berusad, vet inte om de var det. Men antar det. Tror ni det kommer leda till rättegång äns?

2006-10-01 20:39
narzil ja varför skulle du annars bli lob:ad om du inte var packad? gör en anmälan tillbaka och säg att du handlade i nödvärn.
Yeah!
Toastare

2006-10-01 21:02
narzil

jag var också berusad (enligt mig iof 4 heineken) De andra var säkert berusade.. tjejen sa först att hon druckit en drink, sen att hon inte druckit nått...

komplex, man behöver bara ha druckit så gäller inte förhöret.. och då måste de förhöra dagen efter.

2006-10-01 21:08
Komplex, jag sa det till honom att jag handlade i nödvärn. MEn ville inte anmäla då jag helst bara vill se allt ogjort. Dom kanske inte drar upp det till rättegång om jag låter bli o anmäla dem :/ Och är det inte försent nu?

2006-10-01 21:16
bounty

Förstår inte vad du menar? Han blev ju förhörd dagen efter? Och han blev väl inte gripen, snarare omhändertagen med stöd av lob?
Yeah!

2006-10-01 21:18
narzil

nej du kan anmäla dem när du vill. Det ser ju bättre ut om du gör en motanmälan, annars så verkar det ju per automatik som om du ljuger.
Yeah!

2006-10-01 21:33
Komplex, ok. Du verkar vara en kille som är nåt sånär "hej" på detta ämne. Så jag undrar om vad du tror kommer hända? Tror du dom kommer ta det till rättegång, åklagarna alltså. Som det ser ut nu ju så är det ord mot ord.

2006-10-01 21:37
känns lite som "brott kan ej styrkas", om det inte helt plötsligt dyker upp massa vittnen osv.
Yeah!
Toastare

2006-10-01 22:46
gör en motanmälan..

komplex

ja, han blir förhörd dagen efter då han "nyktrat till" ..precis som jag, ett förhör gäller inte om personen är berusad=druckit alkohol och då han är misstänkt för brott så får han stanna.

2006-10-01 22:59
råkade ut för ungefär exakt samma sak... några veckor sen. Iof jag som började slåss men han golade ner mig när väktarna kom o avbröt det hela.

Polisen kom o jag va ju naturligtvis den som skulle bli hämtad o sitta i häkte hela jävla natten.

Enda jag sa att det va han som börja och jag agerade i självförsvar. Efter 6 timmar i fyllcell/häkte gjorde jag en motanmälan och hela saken lades ner efter 1 vecka.

så säg bara att det va självförsvar och det blir ord mot ord, så klarar du dig.

2006-10-01 23:00
ps. vad du än gör så acceptera inte en förenklad delgivelse.

2006-10-01 23:02
bounty

ok nu greppa jag ;D
Yeah!

2006-10-01 23:04
Jag har varit i samma situation, men jag slog ner
honom innan han hann ge sig på mig. Fast i förhöret
sade jag att jag bara knuffade bort honom, och ingen
av mina vänner såg själva slaget eftersom de stod bakom
mig, och han och hans vän var inte trovärdiga eftersom
de var berusade. De lägger förhoppningsvis ner
det, med tanke på de vaga bevis de har.
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.

2006-10-01 23:06
...och nej, det var inte oprovocerat, han hade redan
slängt omkull en av mina vänner och var på väg mot
mig med höjda händer.
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.

2006-10-01 23:32

muhjmathil

Du gjorde helt rätt. Du golvade honom när han var på väg att golva dig. Det fina i kråksången är att du har lagen på din sida. Att man måste ta ett slag och slå sen är bara en myt.

Rätt till nödvärn föreligger mot

1. ett påbörjat eller överhängande brottsligt angrepp på person eller egendom,
  2. den som med våld eller hot om våld eller på annat sätt hindrar att egendom återtas på bar gärning,
  3. den som olovligen trängt in i eller försöker tränga in i rum, hus, gård eller fartyg, eller
  4. den som vägrar att lämna en bostad efter tillsägelse

varpå man kan applicera punkt 1 på det du var med om.

Däremot gäller inte nödvärn om du utsätter personen för våld som är uppenbart oförsvarligt. Dvs om du nu skulle börjat hoppa på hans huvud, skära honom i handen, pissat på honom för att slutligen slänga honom framför en bil.

Yeah!

2006-10-01 23:42
Dvs om du nu skulle börjat hoppa på hans huvud, skära honom i handen, pissat på honom för att slutligen slänga honom framför en bil.

hahahahahahah!

En positiv grej är ju att du trots allt har ett vittne till din fördel, vilket borde göra hela grejen till en baggis. Men man vet ju aldrig...

2006-10-02 01:59
okok tack alla. Ska se vad som händer, tror jag får göra en motanmälan då.

2006-10-02 02:04
En fråga till, om jag inte motanmäler, tror ni det kommer gå vidare då? Alltså rättegång? Alltså att min risker för det ökar om jag inte motanmäler.

2006-10-02 11:05
Det vet du ju inte, så det är väl lika bra att göra en motanmälan vilket också gör att det ser bättre ut i papprena om det nu skulle bli rättegång. Det var ju fan trots allt de som började puckla på dig oprovocerat...

2006-10-02 11:14
de e ganska liten risk dom tar de till rättegång om du motanmäler kommer förmodligen läggas ner om ingen av er har några allvarligare skador

2006-10-02 11:41
hoppas du slipper påföljder mannen, alltid lika tråkigt när lallare skall hålla på och slåss.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-02 11:44
BountyBoo F26
Fick du reda på varför hon hoppade på dig ens? Det skulle jag vilja veta om jag var du :)
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Manager

2006-10-02 14:56
Kan tilläga att jag har åkt på böter för olovlig körning av moped en gång.

OJOJOJ DÅ ÄR DU KÖRD MANNEN :p
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2006-10-02 15:10
själv ska man på förhör på torsdag för liknande.. g.misshandel..
vet inte riktigt vad man får för de om man är minderårig :S
hoes over broes ..

2006-10-02 15:39
gick på en tjej på en fest i järna , hon bröt typ näsbenet :S hon var på min kompis , hon fick vad hon va värd ..fick snack med aina ett bra tag efter det , fast hon vågade inte anmäla ..
"A good dance is when you give a better impression of the music." <br><br>

2006-10-02 15:44
okok tackar, aja får se med det där med mot anmälan. Om det blir rättegång så ska jag mota anmäla, annars kan det va antar jag. kommer nog ta ett tag att få reda på vad som händer ändå.
Toastare

2006-10-02 16:39
habibi_yayo P25

Tråkigt att du tycker det över en sån löjlig sak... jag hade helst inte hamnat i bråk, idag hade jag bara tagit emot smällen... och jag hade helst aldrig hamnat i arresten heller då jag har panikångest och fick sova med öppen dörr och uppdragna persienner i mitt rum i flera veckor efteråt.
Men jag antar att du var ironisk och verkligen trodde att jag själv tyckte att jag är tuff, cool eller ska få streetcred för det som hände.
Jag reagerade bara i självförsvar, något som jag fick ångra.. som tur var kostade mig inte något en ett jobbigt minne. Jag tog mitt ansvar för det som hänt.

Kontrast

japp det var jag... de var småtjejer (19år) som dansade som galningar.De dansde in i mig och min kompis flera gånger. Iaf sa jag till den ena tjejen när hon dansade in i mig (orden var: "snälla lugna ner dig")... då vänder hon sig och slår mig med öppen handflata rakt över ansiktet och drar sen tag i mitt hår och försöker slå sparka mig i huvudet.
Jag som har stått och dansat med min ölflaska i handen hela tiden drämmer instinktivt till henne i huvudet med den.
Under tiden så hoppar henne kompis på min kompis och slår henne i ryggen... min kompis anmälde men den anmälan las ner.

Efteråt när jag fick åka med polisen stod de tre tjejerna på trappan till klubben och skrek "Din jävla hora vi ska döda dig" osv. I rätten så sa tjejen att hon hade mått jättedåligt och varit jätterädd. När min advokat (stort tack till honom) frågade varför hon då inte uppsökt psykologhjälp så snyftade hon att hon varit på väg men inte vågat... jävla bull shit.

aja, slutet gott allting gott... :)
Toastare

2006-10-02 16:42
Om du väntar med motanmälan tills det blir rättegång ser det bara dumt ut...

bästa är att göra det ifall att. Sen beror det på åklagaren. Mitt fall var ett praktexempel på att statuera just ett exempel. "Så här kan det gå"-grej...

2006-10-02 16:47
Man ska allltid motanmäla.
Och man ska alltid överdriva den andres skuld och göra sin egen mindre. Han/hon slog ALLTID först. Vad som sas innan är av mindre betydelse men dock av betydelse.

Sen är det alltid, oavsett bevisning och liknande, ett lotteri med att gå till rättegång. Du kan vinna lika mycket som du kan förlora.

MEN däremot.. så ska du alltid överklaga domen. I Tingsrätten sitter det nämligen bara en massa klåpare (politiker och annat drägg som inte kan ett skit), när du sen komemr upp till nästa instans så har dom en något mer proffesionell syn på det hela och där kommer alla straff och sånt dras ned till en lite mer rimlig nivå.

Lycka till men glöm inte att det är ett blått land vi lever i idag och då tjatas det om "hårdare tag" osv.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-02 16:54
Ok, får väl göra det. Men den blåa regeringen har väl inte trätt i kraft än?

2007-09-03 17:44
hur har det gått?? .. jag har ett liknande problem... en kille sa att han skulle slå mig o gick emot mig, så jag slog till han istället.. på förhöret kalla polisen detta för nödvärn... blir de rättegång?
Jaha ?
Manager

2007-09-03 17:46
Vafan??

Det står att jag skrev ett inlägg i den här tråden igår, men det har jag fan inte gjort.. det var flera månader sen.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-09-03 17:49
Lol, töntar som inte kan försvara sig..tss..
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."