I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

få bort alkyd färg från bil?

Övrigt - Blandat

2006-09-30 11:11

få bort alkyd färg från bil?

har råkat göra ett litet misstag och smutsa ner min arbetskompis tjejs bil med massa alkyd färg.. säten, vid högtalare och dörr.. saken är att det har torkat och hon är riktigt förbannad på mig och att tjejen är dotter till min chef och alla är arga och irriterade på mig hehe..

men hur kan man få bort det från tyg? måste försöka fixa det här innan dom vill ha pengar för att sätta in ny klädsel och så..

Att skicka en homosexuell i fängelse är som att släppa lös en unge i en godisbutik

2006-09-30 12:13
Gj mannen Gj hur lyckades du ? :O
, öl behöver inte ens nämnas, grunden till en välbalanserad kost.//whatone

2006-09-30 12:22
testa o tvätta bort med en trasa med lite lacknafta på..

2006-09-30 12:24
lacknafta har jag redan provat med.. gick inte alls bra.. inte som att ta bort färg från huden alltså..
funderade på om man kan använda bensin eller kanske aceton.. men kan tyget förstöras av det?
Att skicka en homosexuell i fängelse är som att släppa lös en unge i en godisbutik

2006-09-30 12:45
ok men  lacknaffta måsste funka bäst eftersom det är alkydfärgens lösningsmedel  javet inte om det kan fucka tyget testa å¨en liten bit först som inte syns så mkt ...

2006-09-30 12:50
Your'e fucked!!

Fråga i målaffärn. Dom borde veta vad som funkar bäst. 

Tror det blir jävligt svårt o få bort.
Hoppas du lyckas, annars får du den stora äran o slänga upp plånboken och köpa nytt till henne. 
4 months down the down the road the idiot gear kicks in

2006-09-30 12:55
xplizit:
mm jag vet.. och har fan inte råd med det.. anledningen till att det kom färg i hennes bil va att när jag skulle täcka sätet mitt i vägen (min arbetskompis och hennes kille är inte så bra på att köra hehe) så fick hålla koll när han skulle backa ut, så kom det en mötande bil och han blev stressad som fan, skit i det där hoppa in nu.. men det e jag som får all skit så börjar bli irriterad, måste ju fan gå att lösa upp på nått sätt

2008-01-30 12:33
KsT 

Hur gick det? :D
4 months down the down the road the idiot gear kicks in