I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lite nypon i kalsongerna

Övrigt - Blandat

   

2006-09-29 15:05

Lite nypon i kalsongerna

Någonsin funderat på att bli mer naiv och barnslig?
Längtar du kanske efter en mer slapp och okomplicerad tillvaro?
Sätter din vuxna kostym käppar i hjulet för planläggningen av dina dagliga hyss?
 

Är du något sånär lik mig, svarade du just precis ja, med en stor klump i halsen och en liten tår i ögonvrån, på alla ovanstående spörsmål. Men deppa inte. Så här löste jag, tidigare i veckan, det delikata lilla dilemmat:

Med en halvklibbig snusklubba, en lagom blöt portionssnus och en riktigt snusförnuftig inställning nerpackad i min slitna ryggsäck, vandrade jag för ett par dagar sen nerför minnenas underbara och alltför sällan besökta stig. Jag spatserade lugnt och makligt på en stor och skrämmande gata när tankarna ofrivilligt och plötsligt sökte sig till barndommen och alla dess speciella egenheter. Bland minnesbilderna hittade jag till min stora lycka bl.a. ett par jovialiska lekar, ett dussin bortglömda bullrecept och en hel drös med fula smeknamn. 

Det som dock etsade sig fast starkast i mitt minne, med 72 timmars facit i hand, var ett riktigt skönt spratt jag brukade applicera en fyra, fem dagar i veckan. Varje gång med samma tillfredställande och upplyftande resultat. Nypon i kalsongerna.

För er som inte känner till leken i all dess prakt och skönhet, är det bara att beklaga, men jag kan snabbt inflika att en näve nyplockade nypon, en kompis slitna kalsonger och ett lurigt leende alla är med och deltar febrilt bakom kulisserna. 


Så, för att piffa upp min vardag och därmed slänga lite extra färg och glyster på tillvaron, har jag numera gått tillbaka till mitt forna buspraxis. Minst tre gånger i veckan, gärna mer, välsignas därför någon av mina vänner med ett så kallat "practical joke". Hittills har bara "nypon-explosion" utforskats, men jag hoppas, i och med denna tråd, på fler och mer spännande lekar. 

Vad brukar du göra för att sabotera för dina vänner och därmed bjuda på en hejdundrande, enorm glädje åt er alla?   

Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.