I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

brudar som målar naglarna

Övrigt - Blandat

2006-09-28 19:06
långa naglar är ju skitfint! snyggast är fransk manikyr (vitt längst fram), rött, rosa lr svart, som e rätt coolt.

o ang. hygien så är det nog inte värre än att ha piercingar, tvättar man sig noga så är det ingen som insjuknar i nån skum sjukdom för att man har långa naglar.

ni som får panik över detta, tvättar ni er mobil? tänk på alla bakterier från när ni sbnackat i den när ni var förkylda. o pengar är fulla av germs. likaså nycklar. och handtag.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-28 19:29
Jag är besviken på dom flesta killar i den här tråden. Måste vara bögar hela bunten.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-28 19:52
Det är fint med långa naglar, om man kan ta hand om dem. Det finaste är när man har franskmanikyr. Det är fräscht.

När en nagel går av, så klipper jag bort alla andra för det ser ju skumt ut om en är kort och resten är långa..

2006-09-28 19:59

om tjejer inte har naglar ser de ju ut som en bonde!

det finns en chat! missa inte den...

2006-09-28 20:47

korta bitna naglar ska det vara ;D

AayFukYuuuu :@

2006-09-28 20:51
det är stiligt med manikyr och  fräscha naglar osv, men jag hyser ändå misstro mot folk som betalar så mycket för något som går av jämt och ständigt

2006-09-28 21:03
jag tycker rött lack kan va skit snyggt ibland,till passande kläder osv..
fransk/ameriskans lackning e nice!

fransklack p tårna e grymt fresht!

varför är det så många som inte gillar fötter??(ingen fotfetish) uppenbarligen så har ni varit med om dåliga fötter!!

2006-09-28 21:40
Jag tycker att fransk manikyr är skitfult, det ser ut som kalkbrist.
Jag målar bara mina naglar när jag vill sluta bita på dom, men det funkar inte. annars är det kul med nagellack bara för nöjet att kunna gnaga på kanten vid nagelbanden och sen skala bort nagellacket. mm.

2006-09-28 21:46
det fulaste som finns är fransk manikyr på tånaglarna.

Håller verkligen med!
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2006-09-28 21:47
Ska vara Gail Devers naglar, som jag för övrigt trodde hette Gail Demon en gång i tiden bara för hon hade långa naglar.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2006-09-28 21:47
Nagellack är vare sig + eller -, ger bara individen mer utrymme att styla sig själv. Däremot känns det alltjämt lika konstigt när man tittar på målade tånaglar även om det är uppenbart att det skulle rubba den estetiska balansen ifall enbart fingernaglarna målades. Dessutom skulle inte tåspridarna ha uppfunnits om det inte vore för tånagellackning.

2006-09-28 21:48
Fransk manikyr is the shit! Tjejer, ha alltid så. På fingrarna. Tårna är bra om de är rena.

2006-09-28 21:51
fan ni som säger att de är fult med röda naglar vet inte vad ni snackar om!
ni har ingen koll överhuvudtaget satt ni ska bara hålla käften!
Trodde du ja!

2006-09-28 21:52
sofia1 F17

Smaksak?

2006-09-28 21:58
pedro_sanchez

alla ska tycka som jag tycker! detta land leda under diktatur och de är JAG som är diktatorn! HEIL SOFIA1!
Trodde du ja!

2006-09-28 21:59
på händerna kan det vara fint med nagellack, dockinte om man har långa naglar. sen ska det helst vara rätt så mörka färger, mörk röd, mörk lila, svart... och inte lack med glitter i.... imo.

2006-09-28 22:06
Jag har aldrig förstått mig på flickor som målar naglarna i röda färger, jag personligen tycker det ser aningen konstigt/fult ut. Har bara vanlig genomskinlig nagellack så att det glimrar lite. :)

2006-09-28 22:10
verkar som om typ 90 procent av killarna här tycker inte om färgade tånaglar?!

tjejer sluta me det!
www.gbg031.se

2006-09-28 22:10

nog för att jag inte äter med mina nycklar eller mobil men.

2006-09-28 22:14
tycker det är lite trashy med "piercade" naglar.. eller tjejer som har konstiga färgmixer eller figurer målade på naglarna..

2006-09-28 22:26
jag älskar nagellack, men jag orkar inte riktigt hålla på å fila å grejja på så jag brukar ha rätt korta. Men jag försöker lära mig...
rosa, rött, gult, guld, pärlemor ah det är så roligt. Men mörkt nagellack har jag lite svårt för...
till tårna blir det bara lite genomskinligt nagellack...

ah i morron blir det att shoppa nagellack! 

socissi.wordpress.com

2006-09-28 22:45
vad snackar trådskaparen om? hur hett som helst med långa naglar...filade och långa (inte för långa som typ häxnaglar) i någon läcker färg eller fransk manikyr. vem gillar inte krafsande på ryggen? ;) dock är jag lite för lat nu för tiden för att fixa sånt, så det blir välvårdade korta istället..typ filade och polerade.

tånaglar filar jag och polerar typ om jag är lagom lat. måla skulle jag aldrig få för mig, kanske genomskinligt någon gång har det hänt...men annars: usch :(
Delam tange barat

2006-09-28 22:45
Helst när 10 åringar gör det också.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2006-09-28 23:23

jag har en gräns att jag har aldrig längre naglar än vad som passar mina händer & fransk manikyr är ett stort plus. det ser fräshare & snyggare ut. målade tånaglar går fet bort..

"if you cant beat them, join them"

2006-09-28 23:29
HAFFAD

verkar som om typ 90 procent av killarna här tycker inte om färgade tånaglar?!

tjejer sluta me det!

för vi tjejer målar ju naglarna för killarnas skull.
+254728913909.<br>horo kuin horo, ei sitä voi muuttaa<br>

2006-09-29 09:50
min gamla fjälla har burberrynaglar det är rätt hett faktiskt :D
SKU - SKU - SKULASON!

2006-09-29 10:47
kaveri424
precis vad jag tänkte...
jag skiter väl i vad nån kille eller nån annan tycker. Jag har kul å det är det som räknas!

socissi.wordpress.com

2006-09-29 11:08

jag målar alltid tånaglarna, kan inte visa fötterna om naglarna inte är målade. gärna i nån mörk färg, just nu är dom svarta. men givetvis innebär inte detta att dom är långa...långa tånaglar är nästan lite skabbigt.

så, korta och mörkt målade tånaglar ska det vara :)

We call them winerbrods.

2006-09-29 11:17
biter man på naglarna som jag gör så är det bara otroligt fult att försöka måla dom. för då ser dom ännu kortare ut för att de blir så markerat var dom slutar. så nej, jag målar nog aldrig mina naglar såvida jag inte har en period där jag klarat av att låta dom växa ut.

tånaglarna har jag iofs en vana att måla, men det är väl i brist på att jag inte har några naglar på fingrarna att göra tjusiga. förstår mig verkligen inte på vad som är så fult med målade tånaglar som många killar, iaf i början av tråden, skrev. men det händer ju att dom inte är målade också, så det är inte så att jag går med nagellack för jämnan.

2006-09-29 11:44
Fransk manikyr är nittiotalsporrfilm med dassig budget.

2006-09-29 13:11
Jag har nästan alltid målade naglar..
Ofta i en mörkare röd färg, eller fransk manikyr (men just det blir mest på våren och sommaren. Såå¨å fint med brunbrända händer och rosatonad fransk manikyr!
Om man inte har nåt nagellack alls så kan man ju måla dem i en transparent färg bara.

Det enda jobbiga är att de flesta nagellack flagnar snabbt.
Om man ska måla sina naglar måste man hålla efter dem och ta bort nagellacket när det flagnat för mycket. Ser bara sjukt ovårdat och fukt ut med en random "dutt" rött mitt på nageln..

2006-09-29 13:12
När det gäller tånaglarna målar jag dem bara ibland om somrarna, och då i en ljusrosa och ganska transparent färg.