I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Karon Beach

Övrigt - Blandat

2006-09-27 22:43

Karon Beach

japp nu ere så att ja har ett pucko till vän,och vi ska till thailand/phuket/karon Beach..

och har sökt på Google, och många andra sidor om hur de e där och allt. och det man får se e schyssta badstränder och allt e ett paradis.. men så sökte ja på mitt hotell och utsikten är som om de vart krig där i 109år...

Nu e frågan!!! nån som har vart i karon Beach?

/och som vill kanske langa fram schyssta bilder:)

2006-09-27 22:56
Jag har varit på både karon och kata. Karon har väl en helt okej strand, dock var det ett par år sedan jag badade där.
Men jag har bott på två hotell där efteråt men inte badat på stranden. Dom har byggt någon form av ö med vallgrav runt, minns inte vad det var. Men dom har fräshat upp MASSOR efter jag var där första gången för 5-6år sedan.

Kan kolla imorogn om jag hittar en liten utsikts bild.

Har du länk till ert hotell? langa gärna :)

Om ni gillar minigolf fast vill ha det lite mer äventyrligt kan jag starkt rekomendera "Dinopark" som ligger på Katabeach, "grannbeachen" (dock lite dyrt, men 1 runda är värt).

Sedan var jag på en riktigt fin strand som heter kata noi som ligger efter Kata beach.

LÄNK: http://www.phuket.com/island/beaches_katanoi.htm
Du finner även alla ständer nedan, men jag säger hur det är upplagt med alla beacher, vilka  som är grannar med vilka osv.

Först kommer:
1. Patong
2. Karon
3. Kata
4. Kata noi

Tuk-tuk är nästan ett måste för att byta Beach. Dock har jag gått Karon-Kata och viseversa och man vill ju inte slösa. Blir en mysig promenad på beachside :)

b-b-bassan!

2006-09-27 22:57
Vart bokade ni?
Vad fick ni betala?
Vart i från åker ni?

och framförallt när? :)
b-b-bassan!

2006-09-27 23:01
vi bokade till Karon beach - Hotell little mermaid -
7500:- för resa hotell osv. -

10 november
Burning Love

2006-09-27 23:05
aa vi har varit där, efter tsunamin, det låg plankor, kläder, skor, delar av solstolar, handdukar, jaa allt, i vattnet och flöt. dom försöker ju rensa men det kommer ju med vågorna, var lite orolig att det skulle komma någon kroppsdel flytande.
i kata finns en sjuhelvetes strand, världens finaste, och där flöt endast en sko, och en liten planka upp och det är skitfin strand och allt..
tycker ni tar en tuk-tuk från karon till kata och badar där, skitbilligt och det går alltid att pruta.
tyvärr sluktade några vågor min kamera så jag har endast bilder från mobilen, och det är skitdålig kvalitet så det är ingen idé att länka ens..

vad heter hotellet ni ska bo på?
MoDo - the Heart of hockey!

2006-09-27 23:07
Hotell little mermaid -

Burning Love

2006-09-27 23:09
Alla hotell är nära till havet stort sett.
Jag bodde mellan Karon och Kata.. nån minut  från Dinopark, asball o spela minigolf där.
Kata har bättre strand, tycker jag.. karon har mer shopping iofs :)

tuktuk e åt helvete.. Hyr moppe !

The sky always had little fluffy clouds..

2006-09-27 23:09
du måste ha vart me om nått hemskt. men hur ere i karon beach nu efter tsunamin?
/broder undra om little mermaid finns kvar:)

2006-09-27 23:12
vid dinoparken stod det alltid en elefant och käkade bananer vill jag minnas :)

Fritz P22
på vilket sätt är tuktuk dåligt? och det är ju rätt riskabelt att ge sig ut i den trafiken på en moped. under en bussutflykt vi gjorde, körde busschaffisen över en vespa, med förare på då såklart. mindre mysig syn när han kom ut på andra sidan.

2006-09-27 23:12
Som jag sa, dom har fixat jävligt mycket och det sabbade inte karon så mycket som patong. Det märks inte att det har varit tsunami på varken karon eller kata.

Var där i april senast och sen var jag där 3 månader efter tsunamin innan det. Och redan då hade dom fixat väldigt mycket.
b-b-bassan!

2006-09-27 23:15
bassan P18
khao lak är väl det enda stället i thailand dom har lämnat som det är? så turister kan fara och kolla hur mycket tsnuamin förstörde.
vi måste förövrigt ha varit där samtidigt

2006-09-27 23:17
ozzyåström

Haha just d.. stackars elefanten :P

Tuktuk är svindyrt jämfört med moppe, kostade 100-150 baht enkelt från kata till karon. Samma kostar det o hyra en moppe eh hel dag! Tankade för 40-50 baht och körde ett jävla bra tag !!!

Kör man lungt så är det inga problem, lurigaste är ju vänstertrafiken bara...

2006-09-27 23:18
ozzyåström

du va me om mycket när du va i thailand. tråkigt att du märkte att folk kör som F*tter och att man ej ska hyra moppe. ja ville ju de:/

tack för bra tips gubbs. e tjejerna villlliga där? ;)

2006-09-27 23:20
Fritz P22
mjaa, det är ju billigt men det är ändå för riskabelt..
nog åkte vi tuktuk för 100 bath mellan kata och karon också. bara man säger att det är för dyrt och går vidare till nästa tuktuk, kommer dom springandes och kan pruta hur mycket som helst.

historien om varför vänstertrafiken kom till är ju nästan lurigare :)

2006-09-27 23:20
zipiBB
-
haha, ere de ända du tänker på, !
Burning Love

2006-09-27 23:21

NU E DE NY FRÅGA!! tack:)

hur e deras valuta? hur mycket e typ 10baht i kroner?=

2006-09-27 23:23
zipiBB 
Hyr moppe men ta det lungt bara o kör inte packad :P

ozzyåström

Haha har inte hört den..tell me !

2006-09-27 23:24
zipiBB

Brudarna kommer till dig ..trust me ;)

1 kr = ca 6 baht

sorry för fetstil

2006-09-27 23:25
zipiBB

nog såg jag många turister som åkte runt på mopeder, men jaaaag personligen skulle aldrig göra det.

horgatan finns ju, och där var tjejerna tillochmed på mig så nog finns det :) speciellt på klubbarna, där satt dom och hade sexorgier på stolarna =)

dela allt i 5. 100 bath = 20 kr. tyyyp.

fast då är ju allt så ruggigt billigt iallafall, om du köper på marknader och sånt. finns vissa varuhus, typ ocean och lotus som är billiga, men alla andra är svindyra. köpte tillexempel ett plattång för en femma där som går på typ 6-700 spänn i sverige :)

2006-09-27 23:27
ni på whoa gör så ja kommer sova gott:) och hoppas att ja har 109thai brudar brevid mig varje dag:)
det behövs. och att ja ej ska dricka när ja kör moppe. hm blä vi skiter i moppen:) och alla drinkar och alla öl ja ska dricka. och badas sola och allt. love it

2006-09-27 23:27
fritz

kungen fick en bil importerad från nåt land i födelsedagspresent. och ratten satt på vänster sida. så dom var alltså tvungen att byta från högerregel till vänster för att han skulle kunna köra sin nya bil.

2006-09-27 23:29
när hände de? asså att de bytte?

2006-09-27 23:30
ingen aning, länge sen tror jag

2006-09-27 23:34
ozzyåström..

okej.. men NU KOMMER EN TILL FRÅGA!!

1. vad kostar klädder där? och behöver man ta me mycket klädder ner? elller ere som alla säger man tar me ett par kallingar resten köper man där--

nån som kan priser på typ märkes kläädder? ''kopier''

2006-09-27 23:34
Men varför ta tuktuk karon-kata, egentligen? Det är gångavstånd hur lätt som helst.

Jag tycker att det är lättare att tänka, ang valutan:
XX bath * 2 och ta bort en nolla. Går snabbare än att räkna delat på 5 hela tiden :P
b-b-bassan!

2006-09-27 23:36
Dom har höjt priserna på det mesta kläderna genom åren. Dom är vana att pressa turister på penningar. Kommer inte ihåg ett enda plagg vad det kostade senast. Köpte typ bara 2tshirtar som jag slängde sen. Dom tål inte så många tvättar.
b-b-bassan!

2006-09-27 23:38
zipiBB
det beror ju helt på.. om du ska ha t-shirtar med tryck, över hela tröjan alltså är det typ 2 för 150 bath, jeans för kanske 200-800 bath. svårt att säga. men det stämmer, jag åkte dit med istortsett tom väska och kom hem med 2 överfulla + att jag hade pressat in kläder i alla andras väskor. fast då finns det ju mer sommarkläder där också, alltså t-shirtar, shorts osv. skor, skärp, solbrillor och sånt är också sjukt billigt, om du köper det på marknad.

2006-09-28 00:21
ozzyåström

Haha förvånar mig inte.. thailändarna är ju helt frälsta i sin Bhumibol aka monkey-ear :P

zipiBB

Ta med massa underkläder. Shorts o t-shirts osv finns där billigt !

2006-09-28 07:48
Fritz P22
jaa, han var _överallt_. i alla hem, tempel, affärer, gator, whatever. tänk att vara lika omtyckt som han :)

jaa, det kanske bör tilläggas lite allmänt sådär, jag köpte ett par thailändska jeans, dom var svarta när jag köpte dom men nu är dom väl typ ljusgråa. samma var det om man köpte t-shirtar, de höll inte länge i tvätten, trycket och färgen alltså. samma var det om du köper fejkgrejer, som jag köpte en kjol där det stod billabong på röven, var bara tänkt att jag skulle ha den på stranden den dagen, men jag kunde inte ens ha den sålänge. midjan gick ut sig så förbannat och texten försvann direkt.

däremot finns det ju kläder och sånt med bättre kvalla.

2006-09-28 08:57
Köp alltid lite för stora t-shirts...

2006-09-28 23:06

riktigt bra svar av  alla. men ere nån som kan ge bra eller menar bättre tips hur man räknar ut hur många bath är i kroner.

2006-09-28 23:12
100 baht = 20 kr

1000 baht = 200 kr

Ta det thailändska priset o dela det på x/5= ? svenska kr.

2006-09-28 23:13
Suspect P20

Jag har bott på det hotellet...little mermaid

2006-09-28 23:33
åker man till thailand så är man ju knappast kvar i storstäderna... bankog är värt att besöka men tröttsamt efter nån vecka... då åker man iväg till små öarna på södra sidan och tjillar.
yeah so i did what any grown up man would do , i went out like a BETCH!!

2006-10-02 16:21
Åker till Kata Beach nu i november. Kommer bli bbbaammmm!

2006-10-03 14:28
Byggarebob 

hur va hotellet?