Göteborgs Spårvagnar haffade mig
Det här kommer att låta helt sjukt, men jag behöver någon snäll människas hjälp! I mitten av Augusti åkte jag till Göteborg för att gå på en reseledaråterträff. Vi söp som fan och allt var kanon. Jag och min kusin lämnade festen för att gå på Pustervik och på första bussen betalade jag för mig. På nästa byte var jag tvungen att betala, men sket i det, för jag hittade inte det 100-kort jag visste att jag hade någonstans i väskan. (Jag kan ju tala om att det var årets fylla!). På spårvagnen satt jag och surrade med en uteliggare som var asclean och plötsligt dyker 2 läskiga kontrollanter upp mitt framför mig och stackars uteliggaren. Och innan de läskiga gubbarna dök upp, så predikade kusinen för mig att jag borde sitta still och hålla käften, för snart skulle det hända någonting. Full som en kastrull ignorerade jag hennes, idag kloka visdomord. Hursomhelst så frågar wannabe-poliserna uteliggaren om färdbevis först (SÅKLART), men han hade också hoppat på för en gratistur, så han åkte ut fortare än kvickt, utan böter, vilket var positivt för hans del då han inte ansåg sig ha en identitet. Sedan tittade dem på mig som måste sett helt keff ut och frågar samma fråga. Jag förklarade att jag var jättefull och inte hade den blekaste aning om var mitt kort tagit vägen. De bad mig vända in och ut på väskan, jackan och hela jävla mig, men inget kort påhittades. Ni kan ju tänka er hur dimmig jag var (och måste sett ut), så dem började skriva en böteslapp som jag vägrade skriva på. För det är det sista du ska göra, för skriver du på, godkänner du bötern. Efter mycket om och men, hoppar vi av spårvagnen, och jag utbrister: Äh, skit i bötern, nu går vi in och har kul! Efter det skäller kusinen ut mig och moralar för mig om hur jävla oansvarig jag är och att jag ska sluta ta så lätt på livet och blablabla. Det hela slutar med att jag lämnar diskussionen (jag har noll koll på Göteborg, även om jag känner en del folk) och mina batterier dör på telefonen. Jag har alltså ingen aning om var hon tar vägen (hem?), eller var jag själv är någonstans. Hittar i allafall till Pustervik, och möter upp kompisen som jag visste var där. Sedan är allt svart. Bötern har kommit, och jag har fortfarande inte hittat det där kortet. Jag måste ha supit bort det helt enkelt. Är det någon som har ett 100-kort med markeringar kvar, från den 15 augusti och framåt? Jag är beredd att betala en summa pengar som inte överstiger bötern på 800 (kanske 200 eller något sådant). Jag vägrar betala den. Så är det! Snälla, hjälp mig! Kan jag skicka en kopia på kortet så skulle bötern dras in. Jag vet att jag låter full och dum och att jag får skylla mig själv, men 800 är för mig mycket pengar. Tack på förhand! Ps. Jag och kusinen är sams.
You can't smile if you ain't ready to climb
HAHA, lycka till
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
Tack.
www.myspace.com/republik16 jaynez mannen
lycka till ja... om du nu skulle hitta kortet så skulle det inte vara nån ide ändå, eftersom du inte hade stämplat för dig på den resan.. skit i o betala bara, speciellt om du e från en annan stad...i bland så "glömmer" dom av o skicka påminnelser osv, har hänt att allt abra försvunnit i systemet, har du tur så e du en sån som försvinner... värsta som kan hända e att du får apya typ 45 spänn mer, om det går till...(vafan heter det? trött=hjärnsläpp), iaf att påminelser har kommit o det blir försenat... annars får du la bara betala dom där "futtiga" 800 spännen...du kan ta det på avbetalning vet du va? o du får (nästan) bestämma helt själv hur du vill lägga upp det...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
kan man det ? det har dom aldrig nämnt för mig "800 spänn ska va betalat inom 2 veckor " har jag för mig att dom sa i sommras . det svider ju som en bög i röven
mikcmästarn klart dom inte berättar det för dig självmant..de e för fan västtraffik!! men det har du rätt o göra..säg bara att du vill lägga upp en avbetalningsplan... om dom nu inte har ändrat på den jävligt nyligen så ska man kunna det...blev klar med en avbetalning för nån månad sen senast...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
just det...kan också bero på om man har jobb också har jag för mig... e man arbetslös eller student så ska det itne vara nåra prob!
fan va jag hatar västtrafik aldrig att man kan ta vagnen i tid heller sen åker bussen förbi ens hållplats, eller bara bangar att komma överhuvudtaget . allt är bara skit . sen får man betala för det också
Inkasso, heter det.
autocratic precis inkasso tack för att du löste slagsmålet med mig o min hjärna:)mickmästa n ja, och på sockret på grädden på moset så ska man få spö av bögiga wannabe snut kontrollanter...
....också....
Alltså, det där med att hålla fast o bruka våld på folk som försöker löpa ifrån dom . Jag hörde att dom inte har några befogenheter alls att göra så enligt polisen, men dom själva hävdade att dom hade det när om haffade min polares syster o typ spöade henne . Inbillar dom sig verkligen att dom kan stå över lagen ? Jävla svin
dom får bara följa efter dig o ringa snuten, inte hålla fast dig, inte ens omringa dig eller stå för din väg,..fast dom alltid gör det...så när dom kommer, be en polare ta upp sin kameramobil o filma och ta dig därifrån, kubba om det behövs... håller dom fast dig/slår dig eller ställer sig för din väg (som kan räknas som frihetsberövande), så har man en fällande dom packad o klar för dom... fler borde filma när sånt här händer så man kan fälla dom svinen... fast sen måste kameramannen kubbba också, eftersom dom nästan garanterat kommer ta mobilen o ta bort filmen, smasha luren eller bara sno den från dig...dvs göra sig av med bevisen...
Drar man till är dom väl flera mot en o spöar skiten ur dig Om du inte har ett jävla gäng med dig, då tycker jag ni ska ge dom va dom förtjänar !
Alltså, eftersom dom inte har rätt att hålla fast dig borde det räknas som självförsvar om du slår tillbaka .. däremot om dom får tag i dig sen o anmäler det hela kommer du inte ha en chans att komma undan med självförsvar då staten knullar dig i röven antagligen
Delge aldrig att du åker utan att betala, säg att du har betalat och att du inte hinner leta kortet för du måste av. De handlar helt på att ta folk på "bar gärning" som jag förstått det, så om de inte kan sätta den misstankegraden på dig får de inte hindra dig och gör de det så plocka upp telefonen och ring snuten och anmäl dem för frihetsberövande.
Fast som de flesta som vart i kontakt med västtrafiks egna stormgeführer-trupp så är det sällan de spelar enligt reglerna.
Grejen är ju att dom stoppar en om man försöker gå av också . Ska man ringa polisen o hålla på o tjöta så blir man väl, om inte annat, försenad ..till vart man nu var på väg .. man kan inte vinna!
Därför håller man koll på hållplatsen och hockeytacklar sig ur vagnen, på egen risk såklart:)
Okey, jag förstår poängen, men tror du att jag var så snabbtänkt vid tillfället!?
autocratic, det jag skrev var mer en allmän grej. det som hänt dig har ju redan hänt, gör ett förslag att överklaga eller testa roffes tips. du kan ju dra ut på det tills du fått 2 påminnelser eller kör upp en slapp avbetalningsplan bara.
vänta inte på påminnelserna, utan ring upp direkt och be om att få överklaga. du kommer få snacka med nån uppstoppad jävel, men låt dig inte hindras, var 10 ggr mer uppstoppad. min kompis gjorde det, ringde upp och sa att hon anser att det är självklart att man ska betala för sig när man åker spårvagn och att detta aldrig har skett i hennes hemstad (hon var iofs tysk och situationen var liiite annorlunda) utan att detta var en engångsförteelse och att hon inte visste bättre för att hon var turist. sen började hon prata om hur mycket hon uppskattade göteborg och deras varma invånare, tills spårvagnsincidente. att hon hade blivit väldigt stött av kontrollanternas bemötande och att hon knappt kunde fatta att de var göteborgare (för de är ju sååå varma) och att det typ förstörde hennes resa och att hon var mycket besviken eftersom hon inte är nån olydig ligist utan bara en förvirrad stackars turist som inte visste bättre. killen hon fick prata med gav sig dock inte förrän typ 45 minuters upprepning, till sist sa han ba "jaja, jag skriver av bötern den här gången men kom ihåg vad som gäller nästa gång". annars har jag ett riktigt slitet 100-kort som man inte ser vad som står på, man ser att den är helt utstämplad och att första stämpeln är från 9/6 och sen fortsätter det så att man ser stämplar fram tills 18/6 men därefter ser man bara olika stämplingar men inte just själva datumet. vet inte om det är till hjälp men du kanske kan säga att det är så utslitet för att du råkade tvätta byxorna med den i minsta pyttefickan eller nåt?
baeng
Varfrö gav du dom Ditt person nummer om du ändå inte tänkte skriva på pappret?. helt onödigt i så fall
Ahmen vafan. Snälla ni som tror att det kunde undvikas. Vi satt där det är 4 sittplatser, 2 mitt emot. De var två stycken kontrollanter. Och de stod så att varken jag eller uteliggaren kunde gå därifrån. Vafan, tror ni jag helt bakom eller!!? Dessutom, medan den ena kontrollanten tog hand om uteliggaren, stod den andra och väntade framför mig och sen var allt färdigt. Jag kunde inte göra något åt det. Tagga ner, det är mitt problem. Ska du vara kaxig så behöver du inte bry dig om att säga nånting. Dina kommentar hjälper inte mig i allafall. Jag har fått info så det räcker.
enad kamp mot grönjackorna!
Tell them it's okay even though it's fucked.
visade du leg? om inte så är det ju bara att vägra ringa och säga att någon använt ditt personnr, om du inte ens har skrivit på lappen så finns det väl knappast något de kan göra.. ring och skäll på dem och säg att du inte ens har åkt den turen..
Jag åkte fast en gång förra året men jag skickade ett mycket fint mail till dom och så slapp jag betala :)
aaa