I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skor för veganer, tipsa mig ;)

Övrigt - Blandat

2006-09-21 21:52

Skor för veganer, tipsa mig ;)

Shu!

Om man drar size 48 och inte vill gå runt med döda djur på fötterna vad gör man då?? http://www.vegetarian-shoes.co.uk/ påstår att dom inte kan göra större än 46 pga av att det inte finns sulor i större storlekar, så tips på andra företag/modeller vore schysst!

Tack på förhand,
Sälvester

There's three things that keep me from being a Nazi/
I'm black, a fag, and my dad's Liberace!

2006-09-21 21:56
Shit jäfla snömannen. Hur fixar du vanliga skor då?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-21 21:58

Snickra ihop ett par egna.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-21 21:59
skit i skinn? lira sneakers som vanligt folk..

2006-09-21 22:00
librator:
Jadu jag brukar få leta på lagret i random skateaffärer, ibland finns det någon 4 år gammal modell i min storlek :P annars är det genom folk som semestrar i USA, där har dom iaf fattat att man kan ha större än 45.

2006-09-21 22:00
Man köper tygskor, så =)

2006-09-21 22:02
Rolfi:
Ok, vad är sneakers vanligtvis gjorda av då? läder väl? om inte, var hittar jag sneakers i strl 48? hit me!

2006-09-21 22:02
Vad är det för skor du är ute efter?

Jag har samma princip som du vad gäller kombinationen av döda djur och kläder/skor. Fett svårt att hitta varma, snygga skor på hösten/vintern. Men jag har det nog liiite lättare eftersom att jag inte har någon ovanlig skostorlek.

Har du gått igenom de vanliga skoaffärerna? Skopunkten och Din Sko och liknande brukar ju ha mycket billiga skor, d.v.s. syntet..

2006-09-21 22:04
Yeeeeah F18:
jamen sy ett par åt mig då, damn it.. jag vill ju veta var jag hittar skorna någonstanns, inte va dom ska vara gjorda av. Converse tygisarna finns aldrig i min storlek :/ 

2006-09-21 22:06
katt_: Aiijt, jag kör gärna street/skate modeller.
Får kika på Din sko då, men jag fick för mig att det mest fanns muppskor där, typ lite "finare".

2006-09-21 22:08
Jag kan inte sy skor .. tyvärr :( Du behöver inte bli arg

2006-09-21 22:10
Yeeeeah F18: jag är inte arg, bara besviken ;)

2006-09-21 22:13
fluffypuppies

Det är såå bull att de flesta snygga skate/street modellerna görs i skinn (eller ÅTMINSTONE skinndetaljer)!

Din Sko är ingen affär jag skulle handlat i om det inte vore just för att de är störst på syntet och skinnimitation, deras grejer är inte street för fem öre och de flesta skorna är lite halvdåliga kopior de snott från andra butiker.. MEN, man behöver fortfarande ha något på fötterna när vintern kommer och då är det dit man får gå om man inte gillar djur-dödar-grejen och inte hittar nåt på nätet..

2006-09-21 22:15
fluffy

verkligen inte alla, och oftast är det fejkläder;)

2006-09-21 22:17
Rolfi

Sneakers är väl för allt i världen oftast INTE i fejkläder?

2006-09-21 22:18
oj
självjklart skulle det vara ett "INTE" mellan dom 2 sista orden!

2006-09-21 22:19
så kan det gå när man kollar på tv samtidigt som man skriver ett inlägg..

2006-09-21 22:46
katt_ : Sant så sant, får väl ge Din sko-stackarna en chans iaf.. men som sagt, värdelöst att man inte kan hitta ett par snygga dojjor utan att få epitetet mördare på köpet.

Rolfi: jadu, det är inte lätt.. tack för ett tappert försök iaf :)

2006-09-21 22:47
katt_ : oj, glömde tacka för hjälpen.. så TACK!

2006-09-21 22:53

Lugnt, lycka till med skorna! Hoppas du hittar ett par som iallafall är skapligt fina..

2006-09-21 22:59
Väv ett par egna i hampa eller nåt. Annars är du inte äkta.

Nedå, men vafan det finns väl hur många ställen som helst som säljer skor i tyg.
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"

2006-09-21 23:02
Shakes P20: yepp, men tygskorna jag har hittat hittills finns inte i strl 48, men om du vet något ställe där det finns så var inte blyg..

Kakan: Hejdå!

2006-09-21 23:12
om det är jus sneakers du är ute efter kan du kika på olika sport affärer så som intersport och team sportia. de brukar ha skinnfria sneakers för några hundralappar.

annars har t ex duan peters schyssta skor tillverkade av vision. tror de finns på t ex punkstuff men jag minns inte adressen dit så du får googla:)
"kan jag säga att jag snusar till polisen eller kommer dom blir arga då?" - jirno P18 (15)

2006-09-21 23:13
statushysteri F13: Tackar, ska kika på detta!

2006-09-21 23:15
såg även att du skrev om converse. jag har en polare med stl 50 som beställt converse skor. kan höra vart han beställt dom. sen kan du ju även leta rätt på adidas hampa sko modell sen har även puma någon liknande modell.
"kan jag säga att jag snusar till polisen eller kommer dom blir arga då?" - jirno P18 (15)

2006-09-21 23:18
detta vegan shitt börjar bli för överdrivet

2006-09-21 23:18

statushysteri F13: hittade skorna på http://www.panikstore.se/ , tyvärr fanns det inte större än 45, men tack ändå.

2006-09-21 23:22
Alla Geoff Rowley-Vans är ju vegan. Finns säkerligen fler än de i länken oxå... Brukar finnas i alla skatebutiker.

Ed Templeton är vegan och har haft några olika skomodeller hos Emerica. Vet inte om de finns i nuläget dock...

Även Jamie Thomas ska ha skomodeller som är skinnfria.

Är man ute efter med vintriga skor så har Garmont några ett välja bland, men framförallt Garmont Vegan Hiker.

Storlekarna kan jag inte ett dugg om, men det borde inte vara en omöjlighet för butikerna att beställa efter även i riktigt stora storlekar. Men det har du garanterat bättre koll på än mig så...

2006-09-21 23:27
jag insåg att skorna inta alls fann på punkstuff utan en annan sida men minns inte vilken hur som helst så ska jag kika upp det.

vad är din amerikanska stl så att säga?

2006-09-21 23:28
http://www.veganessentials.com/
hittade den här efter lite sökningar.

2006-09-21 23:42
I-Path hade en gång i tiden skor gjorda av hampa.
don't watch me, watch yourself

2006-09-21 23:43
inga sk8te skor är i äkta skin de skulle va för dyrt..ingen sk8tare skulle ha råd att köpa skor eftersom dom köper skor ofta eftersom dom slits men vans och iPath speciellt är ett märke som ja inte vet säkert men har hört av många är ett väldigt bra märke när men e vegan å inte vill ha djur på fötterna dom  e fett snygga också...
sug av mig först!

2006-09-21 23:51
jo det flesta skateskor är i skinn.

2006-09-23 05:24
Tack Tack alla, keep it comin´

statushysteri F13: schyrre! hittade faktiskt ett par 48or =) sjukt fula, men vad gör man.. hehe

2006-09-23 09:24

2006-09-23 09:24
men det skulle vara vegan...men men

2006-09-23 09:25
hugg av tårna och köp ett par converse;)

2006-09-23 12:23
jag tror det finns hampa skor på gulan i stockholm
Du kan sluta läsa nu, allt viktigt är sagt.

2006-09-23 13:36
okidoki, hänger inte värst mkt i STHLM.. yepp, Happy cow har jag hört talas om. Ska kolla upp detta. 

Att hugga av tårna är sista utvägen, något jag helst slipper..

2006-09-23 14:08
Eblood clothing kör ju också strictly vegan, street och skate kläder endast dock..

Finns bara på nätet..

ebloodclothing

Riktigt shyssta kläder o skor..
Maybe sometimes, we feel afraid, but it's alright <br> The more you stay the same, the more they seem to change. <br> Don't you think it's strange?

2006-09-23 16:36
http://www.veganline.com/
http://www.zappos.com/n/es/d/722000389/page/1.html
http://www.mooshoes.com/products.cgi?rm=list&category_id=4285
http://www.nosweatapparel.com/

Vet inte vilka storlekar sidorna har, men läderfritt ska det vara.
All makt åt Tengil, vår befriare<br>

2006-09-25 23:05
Gaby F21 & YoL P17: Stort tack! guld värt :)