Säg ditt namn------>Panikattack
Det här kan låta jääävligt skruvat och om jag hade frågat direkt utan att formulera mig och förklara lite mer ingående hade ni säkert garvat åt mig. Men jag har märkt en sak, att om man sitter för sig själv, (blundar innan man lägger sig tex) och ropar sitt eget namn gång på gång. Som om man ropar på sig själv, så börjar pulsen slå snabbare och hjärtat dunkar fortare, andrenalin gör sig påmint och en stark rädsla sprider sig i kroppen.. Jag vetiifan vad det här beror på. Men det är riktigt jäla läskigt, och jag väljer att inte göra det alltför ofta (inte för att jag sitter och ropar på mig själv varje dag, men det har hänt bara för att testa igen) Har nån annan av nån konstig anledning provat detta, och om ni har det, upplevde ni obehag? Om nu inte provat, så när ni sitter ensamma i ett rum, eller när ni släckt lampan innan läggdags så säg ert namn ganska högt upprepade gånger, som om ni ropar på er själva, och kolla reaktionen. Jag har en teori om vad det är som blir så jobbigt för mig, men det är för komplicerat och tar för lång tid att förklara.
Nu gjorde jag det!!! SATAN va äcklgit det är!
Hahahaha... dude, du måste verkligen dra ner på rökat lite...
Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost
kan ha nåt med att du e insatt i rösten så du glömmer andas....väldigt lätt hänt
http://www.soundclick.com/Labbi ~ Labbi - Mind over Money - Linero ~
JaaLee och Fenriz. Asså kom igen. Visst är man inte världens friskaste grabb och skulle inte förneka att jag har rökt hasch, men inte fan är jag väl så dum att jag frågar en sån fråga om en situation då jag är nerrökt? Det här handlar om närsomhelst, hursomhelst, varsomhelst, men den enda förutsättningen är att det ska vara tomt och tyst där jag är. Så sluta kasta alla flummiga tankar och defekter på Cannabis, för det har inte i de här fallet med saken att göra..
Jag vågar inte ens göra det. så orolig och nervig redan, behöver inget mera
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
Jag vågar inte heller göra det, haha.
asdöd...hahah..gud, det där ska jag testa ikväll..eller..när jag e hemma hos mej själv..lite dumt skrika ens eget namn hemma hos mami :S
när jag ropar mitt namn innan jag ska sova så blir jag helt förvirrad. det är som att jag heter något helt annat. jag tänker:"men hallå fanny låter ju helt skevt.. det är inte mitt namn. vad heter jag egentligen?" sen börjar jag tänka på alla andra namn och hur fula dem är och att det inte passar på folk alls. och sen tänker jag att jag är bara dum och att jag säkert bara tänker fel. och sen somnar jag.
Jag gjorde det nyss, det var lite obehagligt men inte så farligt som jag trodde det skulle bli, det blev mer som ett tix efter ett tag kunde inte sluta. Fick lite hjärtklappning faktiskt
Jag tror att det är nåt som säger en: Hallå, nån ropar på dig, svara då!! Och att när man fortsätter upprepa itt namn blir hjärnan förvirrad som fan. Jovisst är det läskigt.
nu kommer en jävligt skev förklaring, men det här är min teori. när man ropar sitt namn som om att man letar efter sig själv så kanske sinnet/hjärnan får för sig att man inte hittar till sig själv. typ som när man är jävligt vilsen. Så får man typ panikångest för att man inte hittar sig själv eftersom man aldrig får nått svar. så får man för sig nånstans långt inne att en själv försvunnit eller nått. tolka det som ni vill men det är vad jag tror.
Asdöd: jag tror också det. Jag tror att jag får lite panikkänslor för efter ett tag låter jag som min storasyster, när hon ropar på mig. uschusch. exakt samma röst.
Wouff, det där var obehagligt. Jag fick känslan av att jag stod bakom en mur av is och någon försökte nå mig från andra sidan. Kanske försökte jag nå mig själv?
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.
Skivsamlare
2006-09-19 01:11
Det där påminner om den gången jag testade att föra en konversation med mig själv, i två olika tonlägen. Det blev riktigt otäckt efter ett tag :) obs. jag är drogfri och är helt frisk mentalt. testa själva så får ni se. Det känns på något sätt som att man blir den ena personen och vem den andra är, ja det är det som är skrämmande. det kanske inte fungerar första gången och det krävs inlevelse.
hahahah!!! ni är ju knäppa
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det här jävligt läskigt, men jag tror att jag har funnit en genväg till mitt inre. Jag har inte kommit hela vägen än, jag har kommit på hur man ropar på sitt inre, men inte hur man svarar. Det ligger nåt skumt i det iallfall, så långt är vi alla överens.
man kan ju inte börja ropa sitt namn mitt i natten, vad ska grannarna tro??
foot in mouth and head up ass, so what’chu talkin’ bout?
Man behöver inte ropa högt, det räcker med en halvdesperat viskning..
Asdöd säg till när du svarar
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha jag prövade att ropa nu på dagen, mitt hjärta började faktiskt pumpa lite fortare och så knep sig magen lite... lite creepy. men ingen panik-attack direkt.
foot in mouth and head up ass, so what’chu talkin’ bout?
jag har faktiskt tänkt på att göra det, men vågar inte riktigt.
We call them winerbrods.
dedär bet ju inte på mig iaf, satt o ropa mitt namn i onödan nu
vet inte men för mycket opiater Asdöd?
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!
när vi ändå är inne på sjuka grejjer . Är det någon som brukar tro att det finns kameror överallt . typ hemma hos dina polare osv?
eftersom man inte bor själv lär man ju bli inlagd om man provar =P
haha nej för mig funkade det inte iallafall :/
I'm almost famous, you people are halfass, almost anus.
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke
isabell förföljer du mig i alla trådar :(
haha det är DU som gör!!!!!!!!!
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke
han röker inte ens, han rullar bara :-p
nuss, pfft jag skrev först här.. YEEES :)
haha ska lätt testas ikväll tillsammans med cliches stekta pizza!
steker du clichepizzan ååh fyyyyyyyy de kommer han inte o gilla clichan..
nuss inte?
näääääääääääää
vadådåd? han berättade ju receptet detalj för detalj för mig...o när vi har gjort det ska vi berätta vad vi tyckte om det förvarandra sen... det finns inte bara en pizzamaster på whoa du vet;) :)
Haha, att du ens kommer på idén att ligga och ropa på dig själv när du ska sova!
fy fan va vidrigt
Street savvy
måste ju få fråga om du gör de ofta?
mitt namn är för jobbigt att ropa ut bara sådär.
Tell them it's okay even though it's fucked.
Candyman, candyman, candyman, candyman, candyman..
ah fattar inte alls vad ni menar, provade och hände inte ett skit, höll endå på ganska länge men blev ju meningslöst efter ett tag. ni som får sån panikattack, har ni provat att ropa ett annat namn? tror nämligen inte det handlar om vad ni ropar, prova Slyna i 10 min o se vad som händer
fatta en en del i sverige sitter och skriker sitt namn, ropar på sig själva! sjukt
Blowhoe F21 : Nu ser vi vart på utvecklingsskalan Sverige ligger.. :P
SaXoR P16 ja, ja kommer i alla fall inte bli förvånad om en granne eller någon i grannhuset skriker ett namn, då vet ja att de är whoa-folk som testar panikattacker!
KETCHUP SOM PRUTTAR DET TYCKER JAG
KATCHUP SOM PRUTTAR DET TYCKER JAG E BRA
när ketchupen nästan e sluut
så pruttar den allra mest
OCH DET TYCKER JAG E BÄST
Producent
2006-09-19 22:21
om man runkar o skriker sitt namn då?? undra om det funkar lika bra.....
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
jag vågar nog inte ens göra det, känns helt psykos juh
Jag säger inget! Läkerol, makes people talk shiet!
Jag vet faktist vad du menar. Det är som att man förbereder sig på att någon (en själv) ska vara :]
Signatur får rum här
jag tästade men mossan börja klaga på att jag är för högljud :/