I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ska jag ta jobbet?

Övrigt - Blandat

   

2006-09-16 21:39

Ska jag ta jobbet?

Hej!
Hjälp mig bestämma mig om jag bör ta detta jobb.
det är ett resesäljar jobb på ett av de största resebolagen i sverige. kontor på fina lokaler på sveavägen.

problemet: jag kommer tjäna 16.000 kronor i fast lön, sen har man möjlighet att få provision (max 5000 kr /månad beroende på hur mkt resor man säljer)
Men, vill jag ha ett jobb som är så prestationsbyggt?
Vad säger ni som jobbar med liknande yrken/arbetsuppgifter?

och är 16.000 kr i månaden innan skatt en ok grundlön?

sen är man ju rädd för att sälja för dåligt, aldrig få provision, och få kicken. då har jag förlorat mitt extrajobb (tjänar bara 10400 kr före skatt nu, men det är bättre än sos), och kommer inte se bar ut i cv:t. och då kanske jag för leva på sos...

så ska jag välja ett tryggt extrajobb (som jag bara kommer att få ha i 4 månader till) och vänta på nåt nytt jobb, eller ska jag hoppa på detta?

till saken hör även att på jobbet jag erbjuds är det väldigt "seriöst" och alla är ca 10 år äldre än mig. så jag är väl lite rädd för att de ska kräva för mkt av mig. på mitt nuvarande extrajobb är det rätt slött.

nå, vad tycker Ni?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.