I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

någon som läst sociologi?

Övrigt - Blandat

2006-09-16 19:58

någon som läst sociologi?

jag är i stort behov av hjälp, så om nån vänlig själ har lust att hjälpa till så adda mig på [email protected]

Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan:
vad skulle promoe ha gjort?
Och sen gör jag det. - Stepfucced

2006-09-16 20:08
Nej, men ska. Räknas det fortfarande?

2006-09-16 20:09
nej. behöver hjälp med en hemuppgift som jag inte fattar ett jota av.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2006-09-16 20:18
Menar du sociologi på högskolenivå? Jag läste ämnet på gymnasiet och det var ett tag sedan så jag tror inte jag kan vara till någon hjälp. Vad handlar uppgiften om?
Vi är alla trötta och vi orkar inte slåss

2006-09-16 20:19

Er uppgift är att studera hur riksdagspartierna,Svenskt Näringsliv, SACO,TCO,LO,enskilda fackförbund eller andra diskuterar sjukskrivningstalen. Undersök hur man förklarar sjukskrivningarna genom att hänvisa till individers motiv, värderingar,attityder osv och eller strukturella förhållanden. Diskutera vilka fördelar respektive brister ni anser det vara att ha det perspektiv på individuella och

eller strukturella faktorer som finns i de förklaringar ni studerar. Anknyt till kurslitteraturen

Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2006-09-16 20:29
Hehe, ledsen men jag kan inte vara till någon nytta. Visste inte ens att det där ingick i begreppet sociologi. Lycka till ändå!
Vi är alla trötta och vi orkar inte slåss

2006-09-16 22:08
Har du läst kurslitteraturen är det väl inga problem? Boken "Att tänka sociologiskt" borde väl ge en någorlunda fast grund för att svara på det där.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-16 22:15

zygmunt bauman, han heter väl så? författaren till "att tänka sociologiskt". jag har boken, halla om du vill ha den ;)

jag har läst 20 p sociologi, men tro mej, jag kan inte hjälpa dej i den frågan..du vet säkert hur det e, alltid trögt att sätta igång med en uppgift, men när man väl gör det så går de undan..(oftast)