I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Iranier? Hjälp med pass!

Övrigt - Blandat

   

2006-09-11 15:03

Iranier? Hjälp med pass!

Okej, om nån icke-iranier vet något om detta så är det också alright.
Det är såhär, jag ska till Iran i början av november och upptäckte precis att mammas pass som jag har varit i - har gått ut. Så nu ska jag skaffa ett nytt, men jag har ett ogiltigt iranskt ID-kort eftersom jag av nån skum anledning inte har ett foto på mitt så jag måste först skaffa ID-kort och sedan pass och detta kommer typ ta en evighet. Så nu till frågan, är det möjligt att ansöka om turistvisum för mitt svenska pass istället? Det känns som om det borde funka, för inget i mitt pass syftar på att jag är iranie (födelseort: bangkok) förutom mitt typ iranie-klingande efternamn.
Iran är ju så jävla besvärliga med sånnahär grejer, och jag har stått i eviiiiga telefonköer till ambassaden och letat som en idiot på hemsidan och tiden rinner iväg utan att jag får ett svar. Vill ju inte fixa turistvisum och sedan få problem... Så äre nån som gjort den här "genvägen" eller vet nåt om detta sätt? Tacksam för all hjälp!

baeng