Det här med droger i Amsterdam
Ja, nu kommer ännu en drogtråd. Men kände att denna behövdes så jag/vi får klarhet i det hela. Jag läste igenom en guidebok över Amsterdam igårkväll och såg en sak som jag blev jävligt förvirrad över. Jag skriver av exakt som det står i guiden
Narkotika
Akta er för att tro på rykten som säger att Amsterdam tar lätt på narkotika. Innhav av såväl lätt som tung narkotika är olaglig och straffen för narkotikabrott lyder på fyra till tolv år. Polisen känner väl till att cannabis/hash röks på vissa barar och klubbar, och deras attityd blir allt tuffare mot langare av tung narkotika och lättare droger.
Stämmer verkligen detta eller är detta som de avskräcker svenskar för att gå till shopsen? Sen det med innehav. Jag har hört att invånarna får ha 2 plantor och en viss mängd hasch hemma. Detta är som sagt vad jag har hört, och kan därmed inte bekräfta det.
Anledningen till tråden är att jag vill veta om det är rent skitsnack som stod i guideboken från personer som antingen bott där eller är väldigt insatta. Detta är ingen diskussionstråd som handlar om för eller emot droger. Det finns det redan gott om så håll er i de trådarna tack!