Roaccutan..
..Ni som vet vad det är, och har, eller planerar att använda det, vad tycker ni om det? Är det värt det även fast det finns vissa risker? Endast seriösa svar från pålästa/erfarna tack.
jajjamensan
Ringde doktorn idag . Ska dit om nån vecka för att ta blodprov osv. Sen ska jag börja med en 6 månaders kur. Känner 2 pers som tagit Roaccutan, dom har inte fått ett enda utslag efter det. Inga farliga biefekter va dom med om heller, bara (extremt)torr hud/läppar och lite näsblod då och då. Visst, levern tar ju värst skada och det visar sig väl när man blir äldre. Så jag lär ju dra ner på alkoholen som fan under behandlingen och även efter. Tetralycal funka inte på mig. Inte dalacin och sånt skit heller. Så det är dags att bring in the heavy artillery!! Det är helt upp till dig själv om du vill ta risken, tänk efter noga och ta reda på FAKTA om medicinen. För det är ju en sjukt stark medicin med många möjliga bieffekter(den är ju inte ens godkänd av svenska staten, kan endast fås som lincens med). Jag har läst på om Roacuttan hela sommaren nu och bestämt mig för att börja.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jävla stavning alltså.. sorry varit uppe sen 5 imorse *zone out*
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
har en polare som käkade det eller nått liknande och han mådde prima under hela tiden. Torr var han visserligen men det går väl inte att undvika. Han skippade helt att dricka under tiden, alkoholen kanske gör att man blir deppig i samband med medicinen?
Armarna är för rookies. Riktiga män skär sig i ansiktet. / Th1ef
roaccutan fuckade mitt psyke ganska rejält.
Jag käkade det och känner ett några till som också tagit det. Har funkat utmärkt för alla. Hur mkt psyket ändrades pga medicinen kan man ju aldrig riktigt veta men jag tyckte nog mitt liv blev bättre. Käkade väl det ett halvår eller nått sånt.. för uhm 4 år sen och min hy är fortfarande perfekt.
ljuvligt ljuvligt, mirakel medecin verkar det som. Jag har hört lite på andra forum med, ingen säger något alls negativt, förutom att man blir extremt torr, vilket är totalt värt det. Sen alla farliga bieffekterna har jag bara läst om, men har inte hört en enda person sagt/skrivet om det i något forum, endast i aftonbladets repotage och dylikt.
jajjamensan
satans-åxå läs 3 inlägg upp
Han får gärna ta och utveckla det lite, om det nu var så.
jajjamensan
en sak jag alltid undrat.. om man är medveten om att man kan få depression, psykproblem och vet om det under hela processen osv om man tar roaccutan INNAN, kan man fortfarande få problemen då? jag behöver inte roaccutan utan har alltid undrat det där
Om nåt läkemedel inte finns på fass så skulle jag inte stoppa i mig skiten, av rena principskäl.
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"
jag vill inte skrämmas på nåt sätt, men jag har sett ganska läskiga bieffekter av Roaccutan på nära håll.. psykiska besvär. jag hade lite problem med finnar när jag va yngre, fick då välja mellan Roaccutan och en antibiotika som är svagare/mildare, (kan aldrig minnas vad den heter).. hursomhelst valde jag den mildare och det fungerade. mitt tips är att testa ett annat preparat först!
MIXTAPES: www.djcrilloh.com
jag käkade det utan större problem....pissade blod en gång bara vet jag samt att jag var ganska torr.......tror inte att det påverkade mitt psyke alltför mycket! får knappt aldrig finnar nu för tiden, o om man väl får dem så är de bara där i max 2 dagar.
Käkade Roaccutan i 3 månader. Hjälpte mycket men inte helt, kan alltid bli lite bättre. :)
Hade inga större bieffekter förutom extrem torrhet så man får se till att smörja sig med hudkrämer hela tiden.
Men hade tänkt att kanske prova på
Vitaminb5 , någon som vet om det funkar? Har googlat lite och folk verkar vara positiva av det när man läser på olika forum, fast man får lite tv-shop känsla över det hela.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Varför gav du upp efter bara 3 månader då?
jajjamensan
3 månader låter som en ganska kort och ineffektiv kur. Jag har käkat 2 kurer roa(totalt 1 år) och blev helt fri från acne. Roa är en sjukt stark medicin med många bieffekter. Under själva kuren fick jag, precis som alla andra, helt galet torr hud, en mild bieffekt som är ett tecken på att medicinen fungerar på just dig(för det finns folk den inte biter alls på), man blir ju rätt så informerad/varnad om ALLA bieffekter innan man börjar med skiten, även dessa pyskiska påfrestningar som kan leda till självmord. Finns några exempel där folk har lämnat ett brev efter sig som säger att Roaccutan tog deras liv etc etc. Det är ett val man får göra, Roa är ju för folk med besvärlig acne, har man så mycket acne att man gör vad som helst för att bli kvitt den så är Roaccutan det bästa, och än idag, det enda alternativet. Många vill nog kalla det för mirakelmedicin, vilket det kanske är också. Men de hemska bieffekterna finns där och kan bita på vem som helst. Jag valde som sagt att gå på en kur, en kur garanterar inte att acnen inte kommer tillbaka, min kom tillbaka och jag började på den andra(man får ta högst 3 kurer tror jag), upplevde inga större problem under kurerna, acnen försvann och jag mådde bättre än jag någonsin hade gjort under tiden med acnen. Man fick hela tiden höra vilket resultat medicinen hade givit en och självförtroendet ökade. Innan jag började med skiten tog jag detta med psykiska påfrestningar med en nypa salt, jag satte mig och letade på forum och hittade varningar av olika slag överallt men tänkte att det inte skulle drabba mig. Nu till poängen, på senare dagar har jag insett vilken gigantisk påverkan Roa verkligen har haft på mitt psyke, detta var något jag uppmärksammade ett bra tag efter kurerna, man vet ju inte säkert om detta beror på just Roa eller på andra faktorer, men jag skulle nog vilja säga att med 90% säkerhet beror mina depressioner och jobbiga tankar på Roaccutan, och hade jag stått inför valet idag så hade jag funderat på vad som är värst, leva ett liv med besvärlig acne eller ett liv med fuckat psyke. ...I mitt fall var det värt varje krona, jag känner att jag kan stå emot påfrestningarna som kom på köpet, däremot hade jag aldrig orkat leva med den acnen jag hade då. Men jag hoppas verkligen att läkarna gör sitt bästa vid värderingen av acnen. För roa är inget man bör äta för att bli kvitt "rakfinnar" :) Dessutom ska man testa en mängd olika prepps innan man ens kan överväga Roa. Antibiotika och krämer av olika slag är det man först rekomenderas, jag visste att inget av dessa medel skulle hjälpa mig öht så jag skyndade på processen lite genom att gå till en hudläkare vars dotter jag kände. norado Ja man kan självklart få problemen trots att man är medveten om dom :)
6månader.. crazy ass time. va helt fucked upp! pajjat mina ögon. men jag får ju knulla liksom haha! :D
Red Motion Music
satans-åxå P19 Det blev sommar och Roaccutan ihop med sol är ingen bra kombination. Sen efter det har jag inte orkat ta tag i det igen. :)
Tack för ni tar er tid att berätta lite. Hur uttalas roaccutan? För jag har bestämt mig för att be om det, sen hålla tummarna att jag får det.
jajjamensan
Råakuttan om jag inte missminner mig helt. Som det stavas typ. :)
Råakutaan, med betoning på Aet :)
Någon som har råkat ut för problem med lederna osv under behandling?
Ptolemajo P19 Nope, men man bör hålla sig undan ifrån gymmet, iaf inte köra så hårt.
käkade roaccutan samtidigt som jag spelade fotboll. i början blev det MYCKET värre med finnarna! men sedan försvann de mer och mer. men till saken, jag fick inga problem psykiskt däremot fysiskt. efter ett tag kunde jag knappt springa eller spela fotboll överhuvudtaget, mina leder gjorde så sjukt ont att det kändes som jag var fast i en 80-årings kropp. jag fick avbryta kuren. så jag vet inte om jag kan rekommendera roaccutan.
Jag förbehåller mig rätten till ALL felstavning!
Jag fick mycket torr hud, jääävliga bölder (penicillin mot), såg suddigt efter kl 6 på kvällen, lite värk, lite hetsigare humör. Men det var värt det. Jag fick inga problem med leder, kunde träna som vanligt varje dag.
Okej, ja imorgon gäller det..
jajjamensan
jag hade inga bieffekter... förutom att de kom rejält de första 3 veckorna... sen droppade allt på nån vecka
...