byta efternamn?
har tänkt byta efternamn då mormors "flickefternamn" går i graven nu. Vart vänder man sig? och kostar det nått?
Liverpool
gå till skatteverket, fråga dom hur du skall gå till väga jag har för mig att det har varit så att man kan byta efternamn 1 gång gratis, eller något sånt.
http://www.innuce.nu
utmärkt tråd! snabb, enkel, effektiv. yeah!
ja gift dig!
foot in mouth and head up ass, so what’chu talkin’ bout?
funderar på att göra samma grej. heter johansson nu och det är väl lite lagom lagom. isf blir det byte till kilegård, mormor kolade i februari och hon var den siste i vår släkt. Kanske skulle stava Kihlegåård, så man får komma in på spy bar?
Ja, det är sant! Det är sant!
permobil-player: hahaha du ska byta till von kihlegaard, tar bort åå:na låter mer internationellt :D mormor hetta Wikman och det låter finare än Hellqvist tycker jag, sen ska jag nog korta ner mitt vanliga namn från alexander till aleks
Liverpool
hah ja det kanske vore något. får man löneförhöjning å grejer. får man heta von utan att vara adlig?
Ja, det är sant! Det är sant!
Wikman gick inte i graven med din mormor... 408 000 träffar på google, mer än dubbelt så många som Hellqvist.
Personligen skulle jag vilja byta till von Aadel, om det inte redan var upptaget.
permobil-player P24: Nope.
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
Jag vill ha vårt gamla släktnamn, vem skulle inte byta Walderstedt mot Frimodig liksom?
My heart lives in my vagina.
haha tycker Adel är sjukt vackert som förnamn. har för mig att jag hört det namnet i hemlandet. fint är det iaf. fan jag är nog nöjd med mitt även om de inte alls är fint. hellre farsans än mammas, som tar 25 år att stava typ hassanbablabablalba
Femme fatale
jag vill ha nåt finskt typ väähnänen eller ratikainen varför just nått av dom när man kan heta Utriainen? ;)
Haters gon' hate...
Von får man väl inte byta till hursomhelst. Det är väl adligt släktenamn ???
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
amar: Min killkompis heter Adel och hans bror Nidal, det är fina namn. De är halvpalestinier och halvfinska ...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Apati: så klart namnet wikman finns kvar,men just mormors släkt håller på att dö ut, vore fint av mig att ta det och föra det vidare! von wikman kanske?
Liverpool
Graffare
2006-08-30 19:04
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
Varför inte DittNamn VonAadel ? =)
And I got no friends, all i got is co workers, with mack 10s, that will ride for me like Soul Surfers
Niobe, nej, jag har också starkt för mig att man inte får byta till von hur som helst. Man måste vara adlig. Men jag drömmer ändå om att få heta von Aadel, sicken renässans och stil i det namnet. Det vittnar om en person som kan föra sig med grace och bära namnet som om vore det Oceanens Hjärta om halsen på bäraren. Det får Granäng och Blomsterfäldt att verka simpelt bredvid sig.
Infinitiv, det föreslog jag längre upp. Men det är redan taget av den fantastiske man vi alla ser upp till, R-man von Aadel.
Niobe, Nidal var också fint, men Adel är nog favorit..kanske får nå gossebarn med de namnet =)
Femme fatale
Shazzie_ F14 :) det är så det skall vara
And I got no friends, all i got is co workers, with mack 10s, that will ride for me like Soul Surfers
jag vill heter Wall i efternamn.... jag heter Walldén nu men Wall är lite mera style, vet inte varför
Get Random!