I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

invaliditet 5%

Övrigt - Blandat

   

2006-08-29 11:19

invaliditet 5%

yes sirre, har idag blivit klassad som delvis invalid, närmare bestämt med 5%. Efter mycket enkel kontakt med folksam har jag fått den klassningen. Det skedde en olycka och operation och en nätt summa är på väg som ersättning.

Nu undras det dock vad mer för nytta som kan dras av skadan jag drog på mig. Knäet är kroppsdelen som gäller och jag undrar om jag inte borda kunna få boendeanpassning om jag ligger på? Att försäkringskassan(?) är med och fixar att jag slipper bo många trappor upp då jag har vissa problem med trappgång? Kan man kanske få ett handikappparkeringstillstånd? slippa trängelselskatten eftersom att jag bevisligen har vissa problem med att gå och därmed möjligheten att ta bilen in till staden skulle underlätta mitt handikappade liv?

Ngn som har suttit i samma situation eller kanske iaf sitter på smaskig info? och dom vill jag helst hålla mig borta från.. f.ö. uppmanar jag alla att söka pengar för de små skråmor man drar på sig under livet, det är nog ofta relativt lätt att få ersättning om man är smidig och kan föra sig..

knä-meyer har talat, så speak up!

Hepp och pepp