I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fethy + hårsäcksinfl.

Övrigt - Blandat

2006-08-27 14:33

Fethy + hårsäcksinfl.

Nån som har haft problem med infekterade/uppsvullna hårsäckar, typ som finnar. Som man kan få överallt i stortsett, efter som man har hår över hela kroppen. Om man har vanligtvis fet hy brukar man drabbas av detta. Någon som har eller haft detta? Hur blev ni av med det?

jajjamensan
Poet

2006-08-27 14:51

hm.. är du säker på att det är hårsäcksinfektion då?
kan vara värmeutslag, värmefläckar, värmefinnar?
har du det på vintern också?
What I said, yo!

2006-08-27 14:52
låter lite äckligt. Visst har man haft inflamerade hårsäckar, men det är mest efter man rakat sig någonstans.

Man blir av med det genom att hålla rent, ett bra tips att använda
"skrubb kräm" alltså nån form av dusch peeling. så att det blir cirkulation i hårsäckarna.

2006-08-27 14:53
oja ! jag hadde det i början på skit skåran och det gjorde så jävla ont kunde inte sitta ner.
Den var nästan lika stor som en snusdosa.
sen ibland råkade den spricka så de forsade ut var och blod !

Jag hadde så i ca 5dagar sedan började de läka av sig själv..

Men jag hörde av en polare som hadde haft lika dant att man ska gå till läkarn så skär dom upp skiten och syr igen den ...
/Mvh Q

2006-08-27 15:02
ájsom fan. Min bror fick sånna stora inflammationer under armarna o på höften. Han fick antibotika och grejjer, Doktorn öppnade dom iallafall.

2006-08-27 15:08
Qarlzzon

fan vad nice, nu ska jag käka en macka!
http://www.earforcefm.blogspot.com

2006-08-27 15:10
det är vanligt att man får det när man rakar sig, sen är det större risk om man rakar sig med slö rakhyvel också. om jag får det, så låter jag det bara vara, det går över efter nån dag. ett tips är alkoholfri, och luktri deo, om du rakar t.e.x bikinilinjen så ska det hjälpa lite från att inte bli infekterat om du drar på det där.
jag levde för kicken , precis som du

2006-08-27 15:12
Inåtväxta hårstrån möjligtvis.

2006-08-27 15:47
:O
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-27 15:55
borsta dem lätt medhårs med borste , det hjälper
Carlsberg don´t do circumcisions.
But if we did.
They´d probobly be the best circumcisions in the world.

2006-08-27 16:14
jag har haft det. på övre delen av låren, mest efter rakning eller vaxning. brukar smörja in med dove body silk - mirakelkräm som till och med tar bort solbränna på nån natt. då lugnar det ner sig. har aldrig haft nåt sånt i ansiktet, men om det är det där du har det, så använd vanlig ansiktskräm I guess..

därefter så peelar jag huden, så att porerna öppnas upp och gammal hud försvinner. när det blir sånna "finnar" är det ofta så att håret växer innåt ju. då man peelar huden kan håret komma ut och då blire bra typ. har du ingen peeling hemma använd strösocker och gnugga i cirkulerande rörelser.
Delam tange barat
Redaktionen

2006-08-27 17:50
använd strösocker och gnugga i cirkulerande rörelser.

..Eeh, ja!
namaste

2006-08-31 00:50
Om jag säger Roaccutan , vad säger ni då?
jajjamensan