I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

körkort: Intensivkurs

Övrigt - Blandat

2006-08-22 15:27

körkort: Intensivkurs

Så var det dags att ta ännu ett steg mot vuxenvärlden. Tänkte ta b-körkort. Det jag undrar är om det finns folk här som tagit den på någon intensivkurs på västkusten och i så fall om det var bra, eller om nån har något ställe att rekomendera.

Ta av dig din tjockisdräkt!

2006-08-22 15:38
Hej jag tog en i Falkenberg på Murtans trafikskola, har du övningskört mycket innan och vill ha det jävligt snabbt är det väll okej men som för mig som var nybörjare är det inget att ha. Det är dessutom väldigt mycket dyrare med intensiv för de plusar på saker under kursen som man inte alls hade räknat med. Kör inte intensiv!

2006-08-22 15:39
Jag gick en intensivkurs i Halmstads i juli..det va jätte bra där. Bra lärare och allt sånt. På Halmstads Trafikskola :)

Kör upp nästa vecka, och halkan och teorin e klar! Rekomenderar verkligen det stället!
Om vi bara slutade upp med att försöka bli lyckliga, skulle vi få en väldigt massa tid över till annat!

2006-08-22 15:47
intensivkurs på annan prt, har ngn koll på de, eller är de vad ni menar me intensivkurs?
jag ska ta nästa sommar o vill åka bort 2-3 veckor o ta det.

några rekomendationer om sånt?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-22 21:22
Det var just det jag menade om jag inte uttryckte mig tillräckligt tydligt. Jag är nybörjare från grunden och vill ha ett körkort skitfort och billigt. Vart jag tar det spelar mindre roll.

Tipsa på om ställen där dom är duktiga och/eller det är billigt. Gärna ställen som har garanti för att man tar körkort, dvs, att man får så många uppkörningar på sig som man behöver (om det nu finns sånna).
Ta av dig din tjockisdräkt!

2006-08-22 21:34
intensivkurs är skitbra men du bör lära dig grunderna med dragläge och grundläggande körning, efter det kan de nästan garantera körkort åt dig. tog mitt efter en intensiv-vecka och klarade första teorin, första uppkörningen och sånt. jag tog mitt i gnesta i södermanland, kostade 7000. i falun kostar det 10000 men då får man kost och logi där också (så var det för fyra år sen i alla fall då två av mina vänner tog körkort där i alla fall)

2006-08-22 21:40
ska också göra intensiv, måste bara slipa på körningen med farsan liten, så man inte kastar pengar i sjön
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.