I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Har nytt jobb - vet inte hur man tappar upp öl.

Övrigt - Blandat

2006-07-25 21:22

Har nytt jobb - vet inte hur man tappar upp öl.

Ja. Börjar arbeta imorgon klockan 10.

Sa att jag visste hur man tappade bärs på fat, men har bara prövat en gång och då blev det fett mkt skum. Så, har ni whoaiter något tips som kan rädda mig? :D

2006-07-25 21:23
Träna, du lär dig.

Bara att hålla glaset väldigt lutat och tappa sakta i början.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2006-07-25 21:25
Finns det en risk för att det blir mer skum om man tappar för långsamt?

2006-07-25 21:28
nej, men om dun tappar för snabbt

2006-07-25 21:31
man lär sig fort... bara luta glaset... en del tycker inte om att man tar ner "pipen" eller va man ska säga i själva ölen mot slutet men ja gör de....
de beror va för kran de är med...
en del finns de ju bara 1 läge på... som man kan ändra på hur fort de ska komma och hur långsamt....
kul att de körs

2006-07-25 21:31
men shit hur svårt är det egentligen..
- NK Zeljeznicar Sarajevo - The Maniacs´87 -

whoa = ZOG.

2006-07-25 21:38
jovanaa: sluta spela smart..

whoa = ZOG.

2006-07-25 21:43
hahaha, anal va jag dig skulle ja inte skriva ett ord till i tråden hahaha

2006-07-25 21:48
Luta glaset utav helvete, och allteftersom det fylls så vinklar du det mer horizontellt. lägg tappen nära glaset också, inte så det bildas tryck men liksom ta stöd av tappen med glaset~
Är det på G så hänger det.

2006-07-25 23:29
Det är svårt i början, men man lär sig snabbt. Ta det långsamt i början, och luta glaset mer än vad du tror behövs..
Om vi bara slutade upp med att försöka bli lyckliga, skulle vi få en väldigt massa tid över till annat!

2006-07-25 23:34
Om man vinklar glaset horisontellt allt eftersom det fylls så blir man nog blöt rätt omgående.
You want lobster
I'm thinking Burger King

2006-07-25 23:47
Är de inte så att man lutar de, fyller de.. häller ut lite (mest skum så klart) å sen fyller helt?
Eller har jag helt fel nu?
!! :)

2006-07-26 00:25
EPF: Du menar nog vertikalt? :P

Kör långsamt bara. BLir det för mycket skum kan du hälla ut lite bärs och hälla på igen.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2006-07-26 00:51
Håll själva munstycket där ölen kommer ut mot innerkanten på glaset och håll som sagt lutat. Och låt munstycket vara kvar fast ölen kommer upp och nuddar, det är så det ska vara.
Har jobbat i restaurang.
Signatur får rum här

2006-07-26 00:52
Burnedsoul: Mjo, det gjorde jag alltid när jag lyckades få hälften skum och hälften bärs, så hälde jag ut skummet och sen hällde på mer :P
Det kanske inte är bästa sättet, men det funkade, för mig. Sen var det ingen lyxkrog jag var på heller.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2006-07-26 01:42
om du har en burk med cola kan du ju alltid träna med den, alltså om du inte har öppnat den. om du då häller rakt ner i ett lodrätt stående glas får du för mycket skum, men om du häller i behärskat tempo i ett väldigt horisontällt liggande glas så slipper du ganska mycket av skummet. men kom bara ihåg att du ska vinkla upp glaset i "normalt" läge precis innan du är klar så att du får 1cm skum, för de är så man serverar en RIKTIGT fatöl ;)

2006-07-26 01:52
sen kan man väl också skölja glaset innuti med vatten så går det lättare?
U-G-L-Y u aint got no alibi, u ugly, u ugly. M-A-M-A how u think u got that way, yo mama, yo mama

2006-07-26 10:13
Burnedsoul: Självklart, förlorad öl är något man aldrig får tillbaka. Men jag var tvungen att ignorera smärtan samtidigt som Ölen försvann ner i avloppen.

2006-07-26 10:38
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-26 11:33
fan har du inte lärt dig nått i ditt liv om öl???
...RINGVÄGEN OPEN CHAMPION...
------->kill all animals<-------------

2006-07-26 18:30
FuelDOg P22 - skitsamma, kanske ledir till något annat.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-26 18:37
Det beror faktiskt helt på vad ölen har temperatur, vilken ölsort det är, vad det är för kran och så vidare...

Svårare än att hålla glaset under kranen under tappen med ena handen och tippa spaken mot sig är det faktiskt inte. Har man inte lärt sig efter fem öl har man verkligen ingenting bakom baren att göra :P

Eller så kan du säga att faten är slut och bara sälja flasköl resten av kvällen. Fråga inte hur man öppnar en flaska bara... (Har faktiskt sett folk som knappt kan hålla i flaskan när de öppnar den).
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz
"Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum."
-QanA

2006-07-26 18:37
anal har inte skrivit nått mer i tråden heller ^^

2006-07-26 20:32
Hokke:

hahaha, anal va jag dig skulle ja inte skriva ett ord till i tråden hahaha

varför inte?

Watakushi:

alla sitter inte vid whoa 24/7 utan vissa har faktiskt viktigare skit för sig..

whoa = ZOG.