I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Blockade hemsidor?

Övrigt - Blandat

2006-07-23 10:53

Blockade hemsidor?

De har blockat nästan samtliga hemsidor, utom de vi behöver på jobbet. Har hört att man ändå skulle kunna gå in på de fast genom ip nummer eller liknande, Någon som har tips o trix ? Thx

St Pauli FÜR Die Leute!!!

2006-07-23 11:01
Ni har säkert ett mer säkrare spärrsystem på ditt jobb men i skolen så funkar det med att bara ladda ner någon annan webläsare än internet exploder.

Men nu tror jag inte det funkar för dej men men=)

2006-07-23 11:03
I know that option, but its out of the Q
St Pauli FÜR Die Leute!!!

2006-07-23 11:06
om du ör på jobbet och de medvetet har blockerat hemsidor för att man inte ska surfa, då kanske du - om du vill behålla jobbet - inte sitta o pilla på skiten.
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen

2006-07-23 11:35
precis dom lär ju ha blockat sidorna av en andledning..

2006-07-23 12:32
Wermin_Roaches och Färgblind.

Javla burfaglar, klart att han ska slacka pa jobbet om han tror att det finns en möjlighet till det.

"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
DJ

2006-07-23 12:45
om du orkar kan du använda anonymous proxy, d funkar så att du surfar genom en annan hemsida, de går lite trögare men de funkar, ett exempel är www.proxyone.com

2006-07-23 12:59
philip390 P15
låter läskigt, hur ska dom då ta fasst internet pedofiler?
DJ

2006-07-23 16:07
ja de vetefan, ja brukade smyga in på playahead i min gamla skola ^^ bara du inte surfar porr e de väl chill :P

2006-07-23 16:14
Watakushi
Företaget kan ändå se att det hans (förmodligen interna) ip-nummer som går ut genom port x till proxy ... Därefter kan loggar på proxyn genomsökas genom att kontakta den som har proxyn uppe (vilket inte alltid går, fast är inte en omöjlighet).
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-23 16:15
Jag rekommenderar 'Onion Routing' med Thor/Privoxy.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-23 16:24
Infinite P22
Skapa sida? Länk? Vad mumlar du om? :D

2006-07-23 16:24
Vet inte om de funkar på din dator men du kan göra så här:

Start > Kör > Skriv cmd > skriv tex ping www.google.se

Och där kommer ip adressen fram.. om du tex ska ha Whoas ip adress skriver du "PING www.whoa.nu" ..

Bild
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger

2006-07-23 16:28
Peter-Pan-Komplex
Det du pratar om bygger på att de manuellt spärrat vissa sidor. Har dem det, så ja, då kan det där fungera (fast oftast inte, då nyare blockeringsprogram har alla aktuella sökvägar till sidan som de lägger ut, så länge de inte är en suburl t.ex.). Förmodligen är allt blockerat förutom det som är inställt...

2006-07-23 16:33
Okej nilsL , Va osäker på de också därför skrev jag "Vet inte om de funkar på din dator men du kan göra så här:"

Finns alltid ett sett att komma förbi men hur de är en annan fråga.. Google är nog till hjälp på denna fråga.
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger