I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

shiiieet sen till jobbet

Övrigt - Blandat

2006-07-17 11:14

shiiieet sen till jobbet

varför kommer jag alltid sent? jag ska va där mellan 8 och 9 fast jag kom halv tio idag. jag har redan haft möte med chefen om det o alla bara lackar ur

fett med ångest alla bara kastar onda blickar. att vara vaktmästare på ett statligt bolag är fan inte en dans på rosor (15.700 i mån. HAHA.. de e mitt första jobb också och jag börja för tre veckor sen fett nice

zombastic fantastic

2006-07-17 11:21
Jag har en kille på jobbet som också alltid är sen. Vi börjar också mellan 8 och 9, och han kommer ändå vid halv tio, ibland senare. Ingenting hjälper. Vi försöker ringa och väcka honom, han har haft samtal om problemet med chefen, men det hjälper ändå inte. Vissa kommer helt enkelt aldrig i tid, och så är det.

Men, några tips.

Satsa alltid på att komma till jobbet vid 8. Även om du kommer 1 timme senare än du tänkt dig så kommer du ju ändå i tid.

Ät frukost på jobbet.

Lägg dig mycket tidigare än du tror att du borde lägga dig.

2006-07-17 11:44
asså det e ju bara respektlöst mot sina medarbetare att komma försent jämt.
okej om det händer nån gång ibland, men vafan... väx upp och ta lite ansvar. rätt som det är tröttnar dom på dig och sparkar dig.
Wisdom is wonder

2006-07-17 11:52
Raj-Raj F22
jag tvivlar på att alla som kommer för sent till jobbet har insomnia
ibland försover man sig eller drabbas av andra oförutsedda saker, visst, det händer alla, men att vissa alltid kommer för sent är fan inte okej. har man problem med det får man väl fan arbeta på det, är det att komma ur sängen som är problemet? lägg dig tidigare och tröttare.. är det bussen som är försenad? ta en tidigare.. etc.
vadå? jag dyster?

2006-07-17 11:54
Jag tycker faktiskt att ni är alldeles för hårda. Jag vet folk som helt enkelt har riktigt dålig tidsuppfattning och som har stora problem och mår dåligt för att de inte kan komma i tid. Tänk på att människan inte ens har använt sig av klockan för den typen av tidmätning vi har idag i ens 200 år. Det är inte konstigt att vissa inte klarar av det.

2006-07-17 11:59
Man tycker ju att ens första jobb med 15700kr i lön borde motivera en tillräckligt för att komma upp på morgonen. Tänk på ett arbetslöst liv och tänk pengar.

2006-07-17 12:15
Jag höll på att säga upp mig från mitt jobb. Kunde inte jobba med
sömnbrist. Jag klarade mig i 9 veckor. Jag kom 10 minuter sent här och där. JAg var lagom förstörd efter dom 9 veckorna.. Ringde läkare som sa att det klassas som sjukdom.

2006-07-17 12:18
asså jag brukar komma halv nio kvart i sådär så de e inte helt kört. det knasiga var när jag gick en gång i slutet av första veckan typ halv tre utan att säga nått. asså då blir folk lacka tro mig
zombastic fantastic

2006-07-17 12:34
jag kommer oxå jämmt försent. jag gör så att jag ställer klockan då jag senast måste gå upp. och så lägger jag den så jag måste gå 3-4 meter för att stänga av den.
alltså blir jag jätte pigg på en gång när jag inser att jag har brottom, och så kommer jag i tid :)

2006-07-17 12:39
att hålla tid är att visa respekt, jag hatar folk som inte kan hålla tid, det är ett tecken på att man är oorgansiserad och allmänt slö.
SHANGHAI PALMA STHLM SLÄTTARÖD
Producent

2006-07-17 12:43
Så jävla respektlöst. Svensk arbetsmoral.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2006-07-17 13:21
Pröva det som någon ovan tipsade om.
Om du egentligen ska börja 8, ställ in dig på att börja 7.
På så sätt borde du komma i tid tillslut.

2006-07-17 15:04
Det var faan ingen som försov sig i Gulag..
Hepp och pepp

2006-07-17 15:47
äh har man såna stora problem med sömnen att man ska behöva komma försent varje dag, och tillsist kanske förlora jobbet, så är det väl dags att ta tag i det och gå till en läkare?

jag har själv sömnproblem under perioder, och jag vet inte hur många ggr jag gått till jobbet, och varit där i tid, trots att jag knappt sovit. och då jobbar jag endå 10 timmars dagar...
Wisdom is wonder

2006-07-17 16:10
det handlar ju inte om nåt fakkin sömnproblem, det handlar om att man är slö på morgonen och vill mysa framför fox news. man lurar ju sin hjärna med tidsoptimism och missar tunnelbanan.

zombastic fantastic

2006-07-17 16:11
"Fett nice".. jävla slarvpelle, hoppas du blir av med jobbet. Du verkar ju tycka att det är riktigt skojsigt att dyka upp sent. Thug life liksom.

2006-07-17 16:13
zomba

ja men dåså! då e det som jag skrev i mitt första inlägg. väx upp och börja ta ansvar.
Wisdom is wonder
Producent

2006-07-17 16:59
Det är hemskt att sånna som du har jobb & inte kan passa tider, när jag är bra på att passa tider och är arbetslös.
Det är en av anledningarna till att arbetslösheten är hög i sverige, p.g.a anställningsskydd. Företag vågar inte anställa folk, för det är så svårt att säga upp folk. Tur för dig att du jobbar på ett statligt bolag.
Ibland undrar jag om det inte skulle vara bättre om vi hade som i Danmark. Inget anställningsskydd och a-kassa på 80% av lönen. Då vågar folk anställa & folk vågar byta jobb.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2006-07-17 17:12
Keep it up! Fint folk kommer alltid sent!
Don't quote me boy, cuz I ain't said shit!

2006-07-17 17:25
äh shit happens . intre fan akn man komma i tid varje dag ? hellre lite för sent än för tidigt som jag alltid sa till min lärare :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-17 19:29
tänk på oss som har jobb där vi inte får komma för sent. jag skulle kunna ge rätt mkt för att ha jobb där jag iaf kan komma liiite för sent nån gång. nu har jag det istället som så att jag verkligen måste (med betoning på: måste) komma i tid, punkt slut. kul. och inte får jag 15700 heller...

överlag är jag inte förvånad över folk som dräller in sent hursomhelst på sina jobb. i skolan var det ju aldrig någon ordentlig disciplinslära. man kunde ju drälla in hursomhelst, närsomhelst... det är vanebildande.

2006-07-17 19:51
Heartwall du klagar fan hela tiden jag slår vad om att du inte e perfekt din keffa jävel

2006-07-17 20:17
varför kommer jag alltid sent?

det handlar ju inte om nåt fakkin sömnproblem, det handlar om att man är slö på morgonen och vill mysa framför fox news. man lurar ju sin hjärna med tidsoptimism och missar tunnelbanan.

Där har du svaret då. För övrigt måste du vara väldigt lättlurad om du blir lurad varje dag.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2006-07-17 20:24
Ja är man en jävla slacker liksom så vad ska man göra. Jag har inte varit sen till jobbet på 7 månader, och har varit sjuk 8 dagar sen jag började jobba 14 månader sen. Inte en enda dag har man haft semester heller. Ta dig i kragen och kliv upp ur sängen när klockan ringer, det är inte svårare än det.
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"

2006-07-17 20:31
Du har aldrig kommit sent va

2006-07-17 20:37
lär dig gå upp.. störigt när folk kommer försent hela tiden..
vafan.. skit i de du!

2006-07-17 20:48
Självklart är det "ok" att komma sent ibland, men gör man det till en vana är det respektlöst. Liksom inget att snacka om.

2006-07-17 21:00
dagen da jag gick ut gymnasiet va sista dagen jag kom forsent. Nar man har ett jobb dar folk litar pa att jag ar dar i tid sa kan man helt enkelt inte sloa i sangen och ramla in forsent.

Det ar bara sa. om man ar trott pa morgonen, ga och lagg dig tidigare, om man bara ar slo pa morgonen, som nan sa, programmera din hjarna pa att du borjar tidigare an vad du gor...

Skaffa ett jobb dar det kravs att du ar dar i tid. Man lar sig av det!

mimmi - Imma smooth chick

2006-07-17 21:02
äh, slavmoral.

kom sent till jobbet hur mkt du känner för det, men kom ihåg att det tyvärr kan innebära du blir av med jobbet.
It's only gay if balls are touching

2006-07-17 21:02
att ha det som en vana komma sen till möten med vänner däremot är respektlöst, utan tvekan.
It's only gay if balls are touching

2006-07-17 21:04
Dsps , någon?

Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.

2006-07-17 21:11
Precis som någon sa.. du kan komma försent var glad.

Jag kan inte komma försent då rasar hela arbetsplatsen. Och vara sjuk en dag bara sådär är inte att tänka på då kan alla andra också gå hem för det finns inget för dom att göra.
Jag har ingen forumsignatur.

2006-07-17 21:19
Kupo:

att ha det som en vana komma sen till möten med vänner däremot är respektlöst, utan tvekan.

Jobbarkompisar som får dra ditt lass är däremot inget värda eller?

2006-07-18 10:03
nu ida kom jag halv nio. det är endå då jag brukar komma till jobbet fast i söndags kom jag hem halv två på natten så det blev knasigt.
är det ansvarslöst att somna på jobbet? asså i toan typ bara sådär 20 min?
zombastic fantastic

2006-07-18 10:39
zomba, sov hemma!

fett fult att sova på arbetstid...ta 20 min efter lunch och sov på istället.
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2006-07-18 11:03
zomba...hur gammal är du?

vi har haft några och har några nu på jobbet som håller på som du. kommer för sent och sover på toan osv...de har inte direkt blivit långvariga! så bli inte förvånad om du blir kickad snart
Idag är jag farlig

2006-07-18 11:14
hoppas du blir kickad

2006-07-18 11:55
en snubbe i min gamla klass i plugget kom inte i tid en enda dag på 3 år. det är rätt starkt. Han FÖRSOV sig på studenten tom.
SKU - SKU - SKULASON!

2006-07-18 11:58
Brukar du komma försent eller är det en gång vi snackar om.
Gå upp tidigare.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-18 12:27
ÄR det ansvarslöst att sova på jobbet??? Måste du ens fråga en sån fråga?

Klart det är ansvarslöst!
Skulle jag somna på jobbet skulle det betyda att våra brukare inte hade någon som tog hand om dem, gav medicin och hjälpte i vardagen. Att komma en timme försent skulle innebära psykbryt för ett halvt boende.

Ta tag i dig själv för tusan, annars kommer du få sparken, och det hoppas jag att du inte vill...

2006-07-18 12:38
jag brukar ta en feeeet kaffe två gånger om dan också och kopplar av med en tidning. mmmmmm slacker 4 life
zombastic fantastic

2006-07-18 13:01
Instämmer med många föregående inlägg.

Att inte passa tider är fruktansvärt respektlöst.
Nu är ämnet arbete... och då har någon vänlig själ vågat satsa på dig och anställt dig, betalar dig x antal tusen varje månad.
Det belönar du med att inte ens orka dig upp ur sängen.
Sånt brukar leda till kicken ...och då LIGGER du där, med skägget i brevlådan, fattig som en kyrkråtta efter ett tag.

Ni som känner er träffade, snyt er och känn doften av verkligheten.