I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Får man göra såhär?

Övrigt - Blandat

2006-07-08 19:04

Får man göra såhär?

Okej.. Let's go

Var tillsammans med en kille som arbetar på telia.
Av någon sjuk anledning kollar han (fortfarande) upp mina samtalslistor rätt ofta, och kan berätta vem jag pratat med när.

Detta känns rätt obehagligt och frågan är, har han rätt att göra det?

"Det är varje människas förbannade plikt att bli ett original"

2006-07-08 19:05
Nej, det har han inte.
Polisanmäl honom som en stalker.
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.

2006-07-08 19:05
Men ett annat tips är att byta telefon bolag.
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.

2006-07-08 19:07
RandomHero: Ifall jag skulle polisanmäla honom går ju inte att bevisa? Eller?

2006-07-08 19:08
Jo...Allt går och bevisa...
Ring till CSI och de klarar det på två minuter...
Annars finns ju alltid McGyver...

Spela in när han berättar för dig om vilka du ringt? Det är nog minst lika olagligt men du kommer nog undan för att du misstänkte att han gjorde så.
•pave paradise•

Du kan fixa så att får sparken är jag alldeles övertygad om!!
foot in mouth and head up ass, so what’chu talkin’ bout?

2006-07-08 19:09
Dessutom lagras sakerna på telia man gör på en data bas, så du kan be hans führer att kolla upp vilka han har kollat upp...

2006-07-08 19:11
lhabia: Han har bara sagt det på msn, eller nån gång "jasså du pratade med blablabla i 40 minuter igår, där ser man.."
så det är väl inget att komma med det heller egentligen.

Tror inte han skulle säga att han gör det rakt ut igen heller. Han har antagligen skaffat whoa och läser detta med.. Sick fuck

arj-som-fan: vore underbart.

2006-07-08 19:13
RandomHero: Han bor i Hudiksvall och jag Östersund.. Känns inte så troligt att hans chef skulle kolla upp det

2006-07-08 19:17
om du anmäler honom så är det klart att telia måste kolla upp det. Och då kan de säkerligen se att han kollat dina samtalslistor.

Vilket i sin tur antagligen leder till att han får sparken och betala böter.

Det beror väl på hur lack du är på honom. Annars kan du ju byta telefonbolag som sagt.
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2006-07-08 19:18
mbs: räcker gott och väl, för då kan du skriva ut det, skriva e-mailadressen, lämna in en anmälan, få reda på hans IP-nummer så att du är säker på att det är han, spärra det så han inte kan kontakta igen, och sedan få honom sparkad.
•pave paradise•

2006-07-08 19:18
Mbs

Om du har sparade konversationer så klarar du dig bra på de...

2006-07-08 19:24
ring och säg åt honom att sluta med det och så spelar du in ett erkännande.. sen säger du åt honom att fixa numret till en brud i hudik som jag skulle behöva komma i kontakt med.

2006-07-08 19:26
leila_ F20: Självklart är det skitjobbigt. Känns som han har lekt klart här.
Samtidigt känns det onödigt att få honom sparkad.. Hur hämnas han då liksom.. Äh jag vet inte.

...

Ngn som vet om han kan läsa sms och sånt också?

2006-07-08 19:30
Tror att han kan se vilka nummer du har smsat till men inte vad som står i dem.
•pave paradise•

2006-07-08 19:30
Ptolemajo: Haha, nummret kan väl du också fixa? Eniro?

Som sagt, antagligen läser han detta så han skulle aldrig säga det i telfon igen. Men det kan väl va värt ett försök.

2006-07-08 19:31
lhabia: Fan då. Nåt mer han kan göra?

Jävla as.

2006-07-08 19:34
MbS

Om har orsakar dig psykiskt lidande borde väl fan du ta och göra detsamma. Eller något.
Var elak mot hono,.

2006-07-08 19:39
RandomHero: Äh han ger bara igen. Hur än jag gör förlorar JAG på det, dessutom vill jag inte starta nåt världskrig, bara veta vad jag KAN göra ifall han inte slutar, samt vad han kan ta reda på om mitt privatliv (telefonen) visa sitt jobb.

2006-07-08 19:42
Ring telia och berätta det du vet, killen kommer få sparken snabbt som fan. Alternativt kan du maila dem och bifoga screenshots från logfilen. Det han gör behöver inte vara olagligt, men det bryter med största sannolikhet mot reglerna telia har.

Spela in när han berättar för dig om vilka du ringt? Det är nog minst lika olagligt men du kommer nog undan för att du misstänkte att han gjorde så.

Det är lagligt att spela in samtal så länge åtminstone en av personerna vet att samtalet spelas in. Man behöver inte säga till den andra personen.
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"

2006-07-08 19:42
shakes: hey! sweet, det visste jag inte!
•pave paradise•

2006-07-08 19:46
Shakes P19: Det roligaste är att chefen är hans mammas man, alltså hans platsfarsa. Så inte en chans i helvete att jag kan göra det. Dessutom kan jag inte ringa till butiken eftersom han kan svara. Helt hopplöst. Blä

2006-07-08 19:46
brotha got game
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-08 19:47
Ring Polisen direkt då?
•pave paradise•

2006-07-08 20:01
Ihabia: Ja får väl bli nåt sånt då. Gah, vill inte...

2006-07-08 20:08
Mbs, har tyvärr bara förnamnet..

nej man ärligt talat. sjukt vidrig snubbe. ring telia och säg att du har problem med en kille som håller på sådär, utan att uppge hans namn och fråga dom vad dom tycker du ska göra.
dom borde ju kunna vara rätt samarbetsvilliga med tanke på att det borde ligga i deras intresse att ha pålitliga anställda.

2006-07-08 20:08
Polisanmäl honom, och rapportera till Telia. Lär ju liksom inte vara särskilt populärt hos hans arbetsgivare att han utnyttjar dom på det viset...
"Gasswand´ da koroban Waha!!!"

2006-07-08 22:37
Äh, låt han hållas. Han är väl bara en människa.

2006-07-08 23:23
Bodnia: Vad?

2006-07-09 00:33
vilket psykfall,.. byt nummer i smyg!
........eller dumpa honom

2006-07-09 01:22
Mbs

Bedömer att det synnerligen vore allt för hårt att anmäla typen.

2006-07-09 01:35
Shakes P19: Det roligaste är att chefen är hans mammas man, alltså hans platsfarsa. Så inte en chans i helvete att jag kan göra det. Dessutom kan jag inte ringa till butiken eftersom han kan svara. Helt hopplöst. Blä

Varför inte? Ta kontakt med chefen och förklara saken, och säg att du helst vill undvika polisanmälning. Så länge personen i fråga inte är dum i huvudet kommer han att förstå att du egentligen menar "kicka jäveln annars polisanmäler jag".
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"

2006-07-09 03:11
haha ja det känns ju stabilt att ett sånt head case kan sippra igenom telias anställningsfilter
skriv kort, helst inte alls

2006-07-09 05:27
de går under balken olaga intrång... du får inte så mycke cash... men han får ett helvette
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2006-07-09 05:29
Förgifta honnom.

2006-07-09 13:21
Shakes: Kanske ska ringa iaf då. Fast jag kommer vara skitnervös och inte få fram nåt vettigt.

Mantis: Gör det åt mig.

2006-07-09 14:15
hitmans is the only way sweet, buy him his death
Fucks your life up crew
Tjabo!

2006-07-10 20:02
umeG: jo självklart.. men det känns töntigt. "du har begått ett moraliskt fel din tölp!"

Äh whatever. tack för svar alla