I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Aldrig varit utomlands.. (Tipsa mig..)

Övrigt - Blandat

2006-07-03 00:07

Aldrig varit utomlands.. (Tipsa mig..)

Yo !

Nu är det så att min semester börjar närma sig (3 veckor, med början den 29e Juli), och jag känner ett extremt jävla behov utav att komma ifrån Sverige, snabbmat, pendeltåg, drägg-fyllor och allra helst jobbet.. har runt 7,000:- att röra mig på, och siktar mot att kanske vara borta en vecka..

Som sagt så har jag ju aldrig varit utomlands, och har noll koll på bra sidor man kan checka med information, bilder osv osv..

Så.. det jag alltså vill göra på min semester är att chilla, uppleva, se häftigt shit, träffa sköna människor och göra balla saker som man inte kan göra i Esverige..

Tacksam för svar..

I DIG !!!!

2006-07-03 00:09
jag är förbannat förälskad i köpenhamn. det finns billiga vandrarhem och folket är trevligt. inte så exotiskt dock men det finns ju nått för alla smaker.

2006-07-03 00:25
Hur gammal är du?

har du aldrig varit utomlands, inte ens köpenhamn, helsingör?
tja, varför inte besöka danmark, fast om jag vatt du hade jag nog dratt ner till Kroatien, Prag eller något sånt. Aldrig vatt där men det sägs att det är fett billit där och man kan ha jävligt kul.
http://www.homage.nu/

2006-07-03 00:31
Jag är 19, okej, jo Danmark och Finland, men det räknar jag inte som utomlands ;)
I DIG !!!!

2006-07-03 00:51
Ett hett tips är att boka en aroflot-biljett till Rostov on Don i Ryssland! Förvisso unkna plan och så, men det blir billigt.

Och för då 4000 du har kvar lever du gott på i stan en vecka och mer än det om du vill.

En trevlig stad i sydvästra Ryssland. Storstad, ca 1,5 miljoner invånare. Finns McDonalds och sån't om ryska maten skulle gå dig på nerverna dessutom ;-) Annars en skön stad som är väldigt internationell. Du kommer förmodlingen på en vecka stöta ihop med koreaner, kineser, armenier och givetvis afrikaner. Och folk nerifrån Kaukasus. Tack vare detta kan man hitta grym koreansk mat, billigt kinesiskt krims-krams och afrikaner som talar engelska! I samma stad. Praktiskt va?

Sedan kan man ta sig enkelt ut till andra "småstäder"(ca 200 000 inv.) runt om såsom Taganrog eller Azov med lokaltåg eller buss.

bor själv där sedan oktober förra året, om än tillfälligt i Sverige just nu.

Som sagt, mitt restips blir Rostov on Don!
Tullar är som kryptonit! /Stålmannen
h

2006-07-03 01:33
Alanya, Turkiet. say no more..
fuck all you haters!

2006-07-03 03:41
UNGERN!

Fet stad, hyffsat billigt. Det är känt för sina badpalats.

Ska tagga dit om ett par veckor.

2006-07-03 04:14
forumsignatur: Varför turkiet? Visst, soft land. Men nu för tiden är ju allt svindyrt där. Men för några år sedan var det otroligt soft i alanya iaf.

2006-07-03 05:36
DU har aldrig vart utomlands!!!!!!!!!!!
~~~War, Hate & Confusion~~~

2006-07-03 10:06
åk till summer jam i tyskland (köln) riktigt nice, börjar 14 slutar 16
gå in på www.summerjam.de

2006-07-03 10:06
om du gillar reggae asså!

2006-07-03 11:18
Adamskie P17

Mm Ungern , grym stad asså....

2006-07-03 11:21
jag är förbannat förälskad i köpenhamn. det finns billiga vandrarhem och folket är trevligt. inte så exotiskt dock men det finns ju nått för alla smaker.

haha, folk trevliga? i köpenhamn? hahahaha, ja verkligen.
- NK Zeljeznicar Sarajevo - The Maniacs´87 -

whoa = ZOG.

2006-07-03 12:34
Kroatien e fan inte billigt :D

Sunnybeach i Bulgarien drar ju en del till..
Där är allt rätt billigt.. :D

Grekland annars? Typ?
Highfive anyone, anyone?

2006-07-03 12:40
Bulgarien/Ungern/Kroatioen/balkan området överhuvudtaget. Fett billigt både med flybiljett och boende, mat och sprit. Mina polare åkte dit för 2500 inkl. resa och hotell i en vecka :S
Mind Your Head...

2006-07-03 12:40
Bali, ayanapa, grand carnaria, amsterdam e trevliga ställen jag rekkomenderar
Bara för att du är paranoid, ska du inte tro att de inte är efter dig

2006-07-03 12:41
barca?
I´m with stupid--->

2006-07-03 12:46
tagluffa en manad är ett bra tips det gör jg nu, eller snarare har gjort jag kommer hem igen i övermorn. har hunnit med Danmark, Tyskland, Nederländerna, Luxemburg, Belgien, FRankrike, Spanien, Italien & Schweitz och flera städer i nagra av länderna.
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2006-07-03 12:47
sag nu att jag gick emot dina planer lite. barcelona är mitt tips da mkt trevlig stad.
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2006-07-03 13:13
AMSTERDAM!!!
Som man bäddar får man ligga ;) Glöm aldrig det!

2006-07-03 13:26
cypern ayianapa, behöver jag säga mer, där har du drägg fyllor massa skönt folk o god mat PEACE

2006-07-03 13:30
bra städer:

barcelona
lyon
paris
london
amsterdam

2006-07-03 13:31
Att ingen har nänt Barcelona ännu, dra dit, mkt att göra och se, trevliga människor, bra uteliv u name it.. Barca ev Kul:)
There is no way to peace and love, peace and love is the way.

2006-07-03 13:38
barcelona e nämnt över 3 gånger , närmast 5 cm upp från ditt inlägg
ROB

2006-07-03 23:36
jag vill också ha tips! ngn favvo-ö i grekland ni vill tipsa om?
medelhavet är ju trevligt sådär ngnstans kanske?

2006-07-04 00:34
Addictive:
Nu på sommaren är det ju rätt varmt nästan överallt i Europa så det kan vara chill att ha nära till vattnet, jag själv gillar inte charterställen så som många skrivit innan så är Barcelona bra eftersom du har en storstad men samtidigt nära till stranden.. Borde gå att hitta ganska billiga flygbiljetter dit(ryan air), finns folk där från alla världens hörn, finns häftiga saker att se, bra uteliv osv osv..

Ebermann:
Hoppas du skämtar. För det första så har snubben aldrig varit utomlands, sen behöver man visum för Ryssland.. Ja jag kan nog fortsätta rätt länge..

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-04 02:20
trodde de stod aldrig varit utomhus först,herregud där blev jag orolig!! men barcelona som alla andra redan sagt då
"-It´s 106 miles to Chicago. We´ve got a full tank of gas, half pack of cigarettes, it´s dark, and we´re wearing sunglasses.
- Hit it."
Producent

2006-07-04 03:02
Finland
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2006-07-04 15:14
topcat

Här skämtas ingenting. Tycker Ryssland är ett störtskönt land som jag kan rekomendera alla att besöka.

Jag hade heller aldrig varit utomlands, bortsett från Norge, innan jag åkte till Ryssland första gången. Gick alldeles utmärkt.

Jo, man behöver visum, men det är inte mer än man behövler till många turistländer med, sköts ofta av turisbyråer om man åker via en sådan.
Tullar är som kryptonit! /Stålmannen
h

2006-07-04 15:25
NEW YOOORK NEW YOOOORK
work some magic

2006-07-04 15:53
Mexico!
If i cared.. would it matter?!

2006-07-04 16:04
hittar du en resa till thailand så rekommenderar jag d=)
You're misusing the word 'ho'. It's an interjection used to call attention to a destination, not an object, as in 'land ho' or 'westward ho'.