I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Aldrig varit så rädd

Övrigt - Blandat

   

2006-06-25 02:06

Aldrig varit så rädd

Åkte bort till macken för att träffa en kompis och prata om matchen osv. Själv har jag varken bil eller körkort, har körtupp två gånger men kuggat båda pga små fel (privatist).
Så iallafall jag tog morsans bil och gled bort till macken, köpte en kaffe och snacka lite. Sedan bestämde vi oss för att åka ut lite utanför stan för att titta på nått streetrace på en välkänd raksträcka.

Väl där var det helt öde och jag blev lite besviken så jag gasade på lite på raksträckan, typ 100km/h, på en 50km/h väg.
Just när jag kör som fortast ser jag en bil i ögonvrån, parkerad på en sidoväg. Precis, en polis. Han kör efter mig. Jag har då hunnit till korsningen, tar vänster och polisen kör efter. Jag tar det lungt som fan, pendlar mellan 40-50km/h. Paniken växer bara mer och mer desto längre de kör efter mig. Ångest som fan.

Kommer fram till en ny korsning, tar höger, snuten tar vänster.

Jag har hjärtat i halsgropen fortfarande, serves me right jag vet. Jag var säker på att de skulle plocka mig, men de gjorde inte det.
De kan omöjligt ha missat min burst på raksträckan, varför tog de mig inte?

Va tror du? Har det hänt något liknande med dig? Berätta.