Aldrig varit så rädd
Åkte bort till macken för att träffa en kompis och prata om matchen osv. Själv har jag varken bil eller körkort, har körtupp två gånger men kuggat båda pga små fel (privatist). Så iallafall jag tog morsans bil och gled bort till macken, köpte en kaffe och snacka lite. Sedan bestämde vi oss för att åka ut lite utanför stan för att titta på nått streetrace på en välkänd raksträcka. Väl där var det helt öde och jag blev lite besviken så jag gasade på lite på raksträckan, typ 100km/h, på en 50km/h väg. Just när jag kör som fortast ser jag en bil i ögonvrån, parkerad på en sidoväg. Precis, en polis. Han kör efter mig. Jag har då hunnit till korsningen, tar vänster och polisen kör efter. Jag tar det lungt som fan, pendlar mellan 40-50km/h. Paniken växer bara mer och mer desto längre de kör efter mig. Ångest som fan. Kommer fram till en ny korsning, tar höger, snuten tar vänster. Jag har hjärtat i halsgropen fortfarande, serves me right jag vet. Jag var säker på att de skulle plocka mig, men de gjorde inte det. De kan omöjligt ha missat min burst på raksträckan, varför tog de mig inte? Va tror du? Har det hänt något liknande med dig? Berätta.
haha fy fan, vilken lättnad det ändå måste varit när du såg dem ta vänster istället för efter dig.
blev stoppad med min bror en gång, men han hade tydligen gått i samma skola som snuten så han lät han åka vidare. Han körde väldigt förfort också
http://www.homage.nu/
Lyricist
2006-06-25 02:15
Fiiifan...i'm feelin you. Sånt där är jobbigt alltså! Jag vet inte antigen tänkte dom att jaja nu blev jäveln rädd så han kör nog lugnt ett tag framöver och vi skulle ändå käka klart våra bullar så orka ta honom. Eller så hade du bara fett tur:) Jag har inget körkort utan kör a-traktor och jag vet att polisen i stad känner till att det är en traktor(bor i en liten stad). Skulle hem från en polare och låg i ca 100 på en 70 väg och anade ingen fara då jag ser blått xenon ljus komma runt kurvan. Bromsar ner till 70 och får se att bilen även har dimljusen på och tänker " då kan det omöjligt vara polisen eftersom det är en olaglig ljuskombination" så fortsätter 30 meter till och får se att det faktiskt var en polisbil! jag bromsar ner lite till och fortsätter sakta tills dom har kommit runt kurvan och försvann fort som fan...Trodde verkligen att dom antingen skulle vända eller vänta tills senare i veckan med att stoppa mig och fråga vad fan jag gjorde fredagkväll typ. Men jag kör fortfarande och har inte blivit stoppad so i guess i'm lucky...kanske inte lika illa som din men aja...
crazy_breaker hehe skojjar du eller, aldrig blivit så lättad i hela mitt liv.
slut på donuts? ^^
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!
Jag och en polare var påväg hem, jag stör mig lite på hur han kör, tror han äger allt och kör som en galning.. Vi åkte ut från vetlanda, han gasade på som vanligt. Vi drar upp i 170 blås och kör om en bil, när vi är brevid den ser han att det är pollisen, så där ligger vi, 170 på 90 väg med snuten brevid oss.. Han blev skakis och saknade ner, sen drog han in på nån lite grusväg och åkte en himla omväg hem. detta har hänt flera gånger.. Han har bara en väldigt tur varje gång, som han kör borde han åka dit snart, han fötjänar inte sitt kort.
har aldrig vart så rädd pff, det kan inte hänt er mkt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Okey det var en överdrift, men hade blivit så jävla jobbigt om jag hade torskat. Kan fortfarande inte koppla av.
det är väl inte ni som förare som skall vara rädda egentligen? snarare så ligger rädslan hos alla dem som råkar befinna sig utanför bilen..
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Jo det har du självklart rätt i potatissuger P19 . Men detta skedde ute på en landsväg, annars kör jag väldigt lungt och fint. Men nu väntar jag nog på körkortet innan jag kör igen.
haha är knappast någon ängel själv när det gäller bilkörning ;P känns som om att det är viktigast att hålla hastigheten på 30, 50 och 70 väg. på landsvägen tycker jag inte att 10 - 20 km/h över gällande hastighetsbegränsning är någon större fara. så länge man känner att man har kontroll och det inte är mycket trafik.. trafikrytmen är ju för övrigt det som man i första hand följer på landsväg. hellre kör man i samma takt som alla andra bilar än att tvingas ligga på väggrenen och släppa förbi folk hela tiden. även om det innebär 110 på 90 väg.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Har inte vart med om nåt gällande polis när jag har varit ute och slirat, men jag höll på att köra av vägen en gång när jag "lånade" pappas bil när familjen var på landet. Var en 90-väg mitt ute i ingenstans, var uppe i 120 och så får jag vattenplaning samtidigt som det kommer en tvär sväng. Snacka om att hjärtat slog volter i bröstet :P
hehe okey. kan fortfarande inte koppla av. Känns som att de ska komma och plinga på när som helst, hehe larvigt jag vet, men ahhhh
Dom spanade nog bara in din regestrering. Du blir nog plockad men inte i dag.
Så de kan plocka min morsa om några dagar för fortkörning gällande idag? låter skumt :S
Det blev jag ju mer lugn av att höra.
Jo jag förstår att man tycker det, men jag lärde mig min läxa.
be that as it may, jag gör iallafall inte om det.
Lyricist
2006-06-25 03:17
6cigg du var hemskt pilsk idag!
Lyricist
2006-06-25 03:26
okej jag förstår...folk har lätt för att tro att dom är rallyförare på allmän väg. Inte kul när sånt händer:\
jag håller med om att det är otroligt dumt. Detta va första gången jag gjorde något liknande, och jag kommer definitivt inte göra om det. Det var en sträcka på ca 100m med frisikt. Och jag överdrev med hastigheten, var inte uppe i 100.
Händer det att de skickar boten på posten? Har då aldrig hört talas om det. Då borde de ju ta mig på plats.. ajja
Synd att de inte plockade dig så du verkligen lärde dig en läxa.
värsta hjärtklappningen jag har varit med om vad när det slog om till blixthalka på en 110 (90?) väg norrut från Örebro..såg att det glänste till lite cirka 200 meter från en rondell så jag började bromsa försiktigt. trots farsans 4WD hjälpte det inte hur mycket jag än bromsade, bilen gled i hög hastighet nästan hela vägen och det tog stopp typ 1½ meter från mittpunkten av rondellen :o tur som fan att klockan var efter midnatt och att jag inte fick något möte i rondellen.
Jo det tycker jag var konstigt med. Nu när jag har lugnat ner mig lite efter att ha sovit så kom jag på att det var nog en 70 väg jag körde på och kom inte upp i mer än 80km/h. Vilken fall så kommer jag att följa hastighetsbegrännsningarna i fortsättningen. Du har nog rätt mrwhoo
körde nog efter dig för att se om billen var stulen, om de lägger sig bakom en på nätterna när du e ganska ensam i traffiken e de ofta för att kolla reg plåten..
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "
Jag blev också riktigt rädd en gång när jag var ute och körde. 4-5 pers i bilen, gick i ca 240 km/h när jag kommer på att jag ska svänga av motorvägen. Det enda problemet var att bilen framför (som nyss låg en kilometer framför men som plötsligt var väldigt nära) kom på samma idé men glömde bort att blinka, så samtidigt som jag svänger av så gör han samma sak. Var tvungen att köra om honom på insidan på avfarten. En avfart är INTE bred.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
så från att du kört dubbla hastigheten på en sträcka så körde du nu 10kmh för fort? hur ska du ha det?
kom på idag att sträckan är 70km/h. Och i stundens hetta igår så överdrev jag lite.
men dåså, klart han inte stoppade dig.