I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

silverfiskar

Övrigt - Blandat

2006-06-19 21:56

silverfiskar

hej jag vill bli av med silverfiskar i badrum.
för övrigt så är dom inte silvriga som dom brukar utan brunrandiga, vad är det för fel på dom?
hur får jag bort dom, på ett seriöst sätt. Vilket innebär att jag inte tänker atombomba bort dom.

massivt motstånd mot behandlingshem.

2006-06-19 21:56
hårspray+tändare..blaze em maffakkazz!!
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone

2006-06-19 21:57
finns en annan tråd om detta.. tror faktiskt dom löste problemet till slut
Aldrig mer....

2006-06-19 21:58
börja städa är ett tips.
syumoan akoinwe!

2006-06-19 22:03
dom kommer upp från mikroskopiska sprickor mellan golvmattan och dörrlisten, finns inte särskilt fler sätt att städa där förutom dammsuga och golvmoppa, syumoan .

2006-06-19 22:04
phenoxyethanol F8:
kolla den andra tråden. mycket värdfulla tips där.

2006-06-19 22:05
nå form av fuktskada under golvet
skulle det va torrt där så skulle silverfiskarna inte vilja va där
--- "If you shoot me in a dream, you better wake up and apologize" --- -----------------------------... JeeVee'ouS ...-------------------------------------------------http://www.myspace.com/gatomalo84----------------------

2006-06-19 22:08
hittar ingen annan tråd.
bor i en hyreslght så jag tänker inte direkt dra upp golvet och åtgärda en fuktskada, väldigt nytt och fräscht badrum ska jag tillägga.

2006-06-19 22:10

2006-06-19 22:13
phenoxyethanol F8

Kan oxå bero på fuktig husgrund. Nått din hyresvärd ska åtgärda, inte du
--- "If you shoot me in a dream, you better wake up and apologize" --- -----------------------------... JeeVee'ouS ...-------------------------------------------------http://www.myspace.com/gatomalo84----------------------

2006-06-19 22:22
det är såhär, en elektriker kom hem och kollade varför min el var så hög, han sa att jag skulle dra ur fläkten när jag inte var hemma, då blev det ju allmänt fuktigare i lght, och förmodligen då särskilt i badrummet..

men jag ska flytta så det blir nästa persons problem.
den kommer ju inte veta att den ska dra ur fläkten heller.
Poet

2006-06-19 23:51
Haha tänkte just säga att jag skrev en tråd om samma ämne för ett tag sen. Checka länken Rnesto länkade.

By the way, jag tog tipset om spindlarna. And it works! Jag har deporterat ungefär 3-4 spindlar under min badkar, and they slaughter them disgusting bastards!

BC - 1 Silverfiskarna- 0

At the gates of Eternity...
Poet

2006-06-20 00:03

Vad jag har kört med (och låt mig tillägga att jag hatar
skadedjur och jag är totalt nojjig och fruktar att gå
barfota, spilla vatten osv osv) är medlet: Pyrex, spraya
på lister, lämna lägenheten ett tag..(farligt att andas in skiten)
till slut går dom dit pyrexen är och dör.

Yessss, skön känsla..

syumoan

Jag är pedantisk. Jag städar och jag ser till att
aldrig ha det fuktigt i varken badrum eller andra ställen,
så ibland är det inte ens eget fel.. kan vara fel på
lägenheten i sig, fuktskador eller dylikt.
What I said, yo!

2006-06-20 00:09
är dom bruna och långsammare? isf låter det som gnätter.. (stavning)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-06-20 10:18
Hade silverfiskar i köket i min förra lägenhet, mycket mysigt.
Jag ringde anticimex, de kom och satte ut klisterfällor och blattanexdosor samt sprutade golvet längs väggarna. Teknikern sa att våra små vänner inte gick att städa bort, så det är nog rätt svårt då...

2006-06-20 10:57
Köp fogmassa och stängin dem jävlarna!