I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Urinprov för körkort

Övrigt - Blandat

Groupie

2006-06-18 22:26

Urinprov för körkort

Goddagen allesammans!
Jag skulle villja ha lite tips om vart i Sthlm det kan tänkas vara billigast att lämna urinprov för att få ta körkort / behålla sitt körkort.
Ska lämna i 6 mån, nån som har nån siffra?

Jag har hört å läst på siffror runt 4500 - 9000+ men det e ju fan fittdyrt!
Frågade soc men dem ville inte pröjsa det :)

Dank ya all!

-Vakna Johnny, vakna!
Du glömde ta dina sömnpiller.

2006-06-18 22:41
jag kör whoa-style och gissar hejvilt, men det är väl statlig verksamhet och har samma pris?

2006-06-18 22:42
Har för mig att mitt ex fick paya 11 000kr. Kommer du undan med 4500 så take it :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-06-18 22:53
Sjukt att soc inte vill betala för dina misstag, vart är världen på väg?
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath
A waste of breath the years behind
In balance with this life, this death

2006-06-18 23:03
Finns det inga öppna ställen där man kan vända sig för att lämna urinprov och få intyg som är giltiga hos dom som du ska lämna intygen hos?

2006-06-18 23:05

2006-06-18 23:46
7 laxar har jag hört
http://www.homage.nu/
Lyricist

2006-06-19 00:00
Pissa på dig. det är gratis.

Nej men ärligt talat... körkortet är inte värd pisspengarna.

2006-06-19 00:41
polarn fick pissa tre gånger, har iofs ingen aning om vad det kosta, men kan inte tänka mig sånna här summor
cykel for the win
I was surrounded by powerful entitys of angelic emergence

2006-06-19 00:53
mats_mork: har du åkt fast för narkotikabrott?
Groupie

2006-06-19 17:26
Shitt nu har jag fått höra 7 papp för tre månader!! :S

Men ingen som har något tips?
-Vakna Johnny, vakna!

2006-06-19 17:37
ta lappen i ett annat land?

2006-06-19 17:42
jag fick betala efter varje gång jag pissat, det var skitdyrt o jag var skitsur. 700 spänn eller nåt, kommer inte ihåg exakt

2006-06-19 18:12
asså ska du ta körkortet eller ska du pissa för du gjort nått polisen vet om???
körkort kostar mellan 6000 å uppåt..
men aldrig hört talas om att man måste pissa för att få ta det men har du torskat för det vet jag inte då känns det som att borde va dyrt..
...RINGVÄGEN OPEN CHAMPION...
------->kill all animals<-------------

2006-06-19 18:37
Har du torskat och måste betala för att få körkort så är det rätt åt dig.

Jag vill inte ha nån körandes på gatorna som är drogpåverkad när jag är ute o kör/går.
Forumsignatur:

2006-06-19 18:44
Jempa: vem har sagt att bara för att man brukar droger så kör man även påverkad???
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-06-19 18:46
Clajlo F20
Risken är väl antagligen bra mycket högre?

2006-06-19 19:03
Swagman: äsch. Bara för att man kanske röker på någon helg betyder det inte att man är ansvarslös.

2006-06-19 19:05
Men det betyder att risken är högre. Bara för att man kört rattfull en gång betyder det ju inte att man per automatik kommer göra det igen, etc. Risken är högre, därför krävs det regelbundna kontroller, inte ett alltför främmande koncept.

2006-06-19 19:09
jag får pröjsa 700 kr åt gången när jag lämnar.. för att få behålla skiten

2006-06-19 19:15
idiotinlägg, folk kan verkligen vrida o vända saker så de ska låta så farligt som möjligt,

de här snacket om att man inte vill ha nån narkotikapåverkad i trafiken, så ni tror även dom som tar nån bärs på helgen kör onyktra bara för det??? Det är samma sak men påtända förare kör säkrare,

Fan va ja hatar sverige föresten

2006-06-19 19:28
de här snacket om att man inte vill ha nån narkotikapåverkad i trafiken, så ni tror även dom som tar nån bärs på helgen kör onyktra bara för det??? Det är samma sak men påtända förare kör säkrare

Så om jag inte vill ha påtända förare i trafiken vill jag ha fulla förare ute på vägarna? Ditt resonemang verkar vattentätt. En påtänd förare kanske kör bättre än en full, men alla kör sämre än en nykter förare.

Fan va ja hatar idioter föresten
Groupie

2006-06-19 19:34
Jempa F23 Men eru snygg eller, varför skulle jag köra bil påverkad?

Swagman P21 Men det e precis som folket här säger, bara för att man dricker på helgerna så kör man väl inte full? Jag skulle inte ens sätta mig i en bil med nån som är onykter på något vis!

Det fittiga är att jag måste pissa ett halvår fasst jag inte ens kört bil för att få körkort/behålla, om nån blir stoppad för rattfylla så måste dem bara lämna urinprov i 3 månader!!!
-Vakna Johnny, vakna!

2006-06-19 19:36
CosaNoztra P23
Som sagt, för att risken är högre för att du ska göra det, än nån randomförare.
Groupie

2006-06-19 19:50
Swagman P21 Såklart men man måste ju jämföra med det lagliga alternativet å då tror jag nog inte att det är så stor skillnad.
-Vakna Johnny, vakna!

2006-06-19 19:57
Swagman, men han hade ju faktiskt inte kört påverkad. Det är lite som att polisen skulle installera alkolås i ens bil för att de sett en svira runt full på stan en kväll. Kanske inte så overkill, men du förstår andemeningen.
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.

2006-06-19 19:59
Har du torskat och måste betala för att få körkort så är det rätt åt dig .

Med det menade jag inte att du kommer köra om du fjuttar på. Menade mer nu är det så, kostar det pengar, synd. Bara hosta upp pengarna.

Jag vill inte ha nån körandes på gatorna som är drogpåverkad när jag är ute o kör/går.

Det va inte riktat till dig, utan mer allmänt att jag inte vill ha nån som är påverkad av något sittandes i en bil. Och det för allas säkerhet.
Forumsignatur:
Groupie

2006-06-20 02:05
Jempa F23 Men fem fan vill det då? Å det hade vart skillnad om jag hade torskat när jag kört en bil !
Det jag måste göra för att få körkort är bevisa ett nyktert leverne, tror du inte att jag, som många andra säkert gjort, kommer fortsätta smoka en lite då och efteråt precis som att ta en bärs?

Varför är det rätt åt mig för? Jag har fan "aldrig" skadat en människa, men endå måste jag först få ett straff, böter, för att någon inte tycker om att jag gillar å meditera, sen måste jag straffas igen i form av något som inte får kallas straff men endå är det, dvs bevisa nyktert leverne! Men om jag går frivilligt till maria ungdom å säger att jag är knarkare får jag pissa gratis (gäller inte för kk grejjen)!! Hur fan går det ihop tycker du?

peys
-Vakna Johnny, vakna!
Groupie

2006-06-20 02:46
BeatifulButDeadly P17

Asså jag får ju typ gå å pissa gratis vart jag vill, men länsstyrelsen räknar inte det som giltligt.. Dessutom får man inte lämna urinprov i ett halvår där om man pinkar rent, kefft värre... Det va där på maria jag hörde 7 lax för 3 mån :S
-Vakna Johnny, vakna!

2006-06-20 02:59
Swagman

Vad dillar du om? Menar du att risken att köra "rattfull" är högre hos någon som använder exempelvis weed än för någon som super?

Jempa

Du vet om att det är samma förfarande för någon som exempelvis använder doping? Då är man inte speciellt påverkad.
Yeah!

2006-06-22 10:40
nu skojar ni väl? här kostar de inte alls så mkt

2006-06-22 10:45
Om inte nån sagt så gäller det att det är en Leg. Läkare som har hand om dina urinprov.
One Love!
Groupie

2006-06-22 10:51
elliguzzan F22 Vart e här å vad kostar det där?
-Vakna Johnny, vakna!

2006-06-22 10:52
jag har jobbat på vc o tagit många piss prov ;-) ska själv börja lämna snart för misstag jag gjort när jag var yngre..
kostar 1200 vid första besöket sen ringer dom vid 3-4 tillfällen o ber en komma o lämna prov så de kostar inte alls så mkt här.

2006-06-22 10:53
jag bor i skåne

2006-06-22 11:06
komplex: så du har lika lätt som vanligt att hålla humöret på topp när du går på en rysskur? jag vill inte sitta i bilkö med en massa oxar bakom mig tack