p-piller och skjuta på mens
med p-pillers hjälp kan man ju skjuta fram mensen en vecka eller sådär och det är ju praktiskt. Nu är det så att jag den senaste månaden ätit p-piller för att kunna styra min mens så jag inte ska få den under roskilde. Nu är saken den att jag mår sjuuukt dåligt av p-piller om jag inte tar dem exakt samma minut varje dag och det tvivlar jag på att jag pallar under festivalen. Nu vill jag inte ha mens de sista dagarna innan festivalen heller som jag skulle få om jag slutade när pillrena tar slut, därför undrar jag om jag får mens typ i övermorgon om jag låter bli en tablett idag fast det är typ fem-sex tabletter kvar på kartan eller är min kropp inte alls redo för mens? tack på förhand!
(nä du, hiphopkultur går för högkonjunktur) vad är en droppe blod där borta där vår olja läcker?
Du kan ju käka dina p-piller en annorlunda tid, kanske lite senare på kvällen? Även om du mår dåligt så kanske det är bättre?
What I said, yo!
fett jobbigt det där med mens alltså
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Alltså jag tycker fan inte att låter hälsosamt att göra som vissa gör.. Jag lovar att om 50 år kommer det att låta helt sjukt att folk faktist gjorde så en gång i tiden. En jag känner har fått 4 missfall nyligen, hon käkar BARA nyttigt hon lever hälsosamt osv, jag tror fan det har med dom jävla pillrena att göra. Vad tror ni? Använder alla brudar piller nu förtiden?
trilly Om jag förstår dig rätt nu så ska du inte ta de sista tabletterna på kartan som är sockerpiller utan börja på ny karta direkt om du vill skjuta upp mensen. Du får då din mens när du tar sockerpillrena på den andra kartan.
"Not fuck myself in the head with stupid men"
Om jag förstår dig rätt nu så ska du inte ta de sista tabletterna på kartan som är sockerpiller utan börja på ny karta direkt om du vill skjuta upp mensen. Du får då din mens när du tar sockerpillrena på den andra kartan. precis ^^
Toastare
2006-06-16 20:48
trilly om du bara slutar äta pillrena nu fastän du har ca 6 piller kvar... så kommer du inte få en blödning direkt, utan det kan ta några dagar. Dessutom har du inte det skyddet som du behöver.. så det bästa är att du fortsätter och äter nästa karta när du egentligen ska äta sockerpillrena för att du ska blöda... Mixtra på andra sätt är onödigt.. och du behöver inte bara skjuta en vecka på det... du kan äta färdigt hela andra kartan, det gör inte så stor skillnad.. jag har frågat samma sak för nåra år sen till min barnmorska..
Jag skyller allt på Emma!
Man ska alltid äta klart en karta oavsett vad. Det är bara sockerpiller som man kan skippa.
Toastare
2006-06-16 20:55
Victoria.. ja, det menade jag.. :) Fö det hon frågar är om hon kan skippa de sista pillrena (alltså innan sockerpillren, om hon ens har 28 dagars p-piller och inte 21) ... vilket inte alls är bra.. som du säger och jag ;)
BountyBoo Bra att vi ger samma svar. Jag fick det till att du skrev något annat, men jag läste det nog lite för snabbt. :)
Ring ungdomsmottagning för hjälp.. så att du får garanterat rätt svar på din fråga?
Glada ögon ger din fiende bekymmer
Victoria: om jag vill skjuta upp min mens en vecka bara, får jag inte göra det då eftersom du säger att man MÅSTE äta en hel karta.. alltså MÅSTE jag skjuta upp mensen en hel månad till? Det var inte det dom sa på ungdomsmottagningen till mig..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
bountyboo skyddet behöver jag inte, finns det någon anna fara med att sluta innan kartan är slut?
(nä du, hiphopkultur går för högkonjunktur)<br> vad är en droppe blod där borta där vår olja läcker?<br>
Clajlo Jag har i alla fall fått lära mig att man alltid ska äta hela kartan oavsett om man vill skuta upp mensen, blir gravid, missat ett piller osv. Trilly Ring till läkemedelsrådgivningen 0771-450 450 om du är osäker. De har öppet dygnet runt och är kanonbra.
Victoria: fan vad knas. Måste fan fråga min ungdomsmottagning isådannafall.
Jag har fått höra att det är okej att bara äta några piller på en ny karta (alltså om man bara vill skjuta några dagar) Men det säger jag verkligen inte med nån säkerhet! Möjligen är det olika för olika ppiller, så du bör nog ringa och fråga nån.. (har en kompis som aldrig tar paus typ, bara käkar karta in och karta ut. DET kan nog inte vara bra...) :) Halvt off topic. Jag är lite orolig för det här med att käka p-piller, det kommer ju så mycket nytt nuförtiden, nya sorter och styrkor, och känns inte som om det finns nån statistik på vad som händer när man slutar, vill bli gravid, eller när man är gammal.. Läskigt
mimmi - Imma smooth chick
Clajlo Jag kom på att det kanske har att göra med om man har p-piller med olika hormonnivåer vilket jag alltid haft. Nu blev jag osäker efter ditt inlägg. Jag har i alla fall fått rådet av min gynekolog att äta hela kartan och så har jag läst samma sak i FASS.
Toastare
2006-06-16 22:38
På mina p-piller ska man inte äta en hel karta... där äter man de sista pillrena på den andra kartan när man fortsätter... börjar man med de första får man blödning ändå för att de är för svag hormonnivå i dem...
BountyBoo Vilket märke äter du?
''p-piller och skjuta på mens'' haha med den här rubriken lät det som om du skulle ''skjuta'' (nånting i ådran)
CHILLNANI
Toastare
2006-06-17 00:54
Victoria jag har Trionetta... alla p-piller som är i olika färg har olika halt av hormon i sig.. eller så står det i bibacksedeln
jag får ingen mens av mina :D
Asdöd: inte jag :)
Toastare
2006-06-17 02:01
carroliten antar att du har minipiller som man äter hela tiden? Jag hade det också men tyckte det var läskigt att inte blöda.. så jag bytte tillbaka till trionettan. OM man blir med barn med minipiller så kan det ju gå väldigt lång tid innan man märker det...
Offline BountyBoo jo precis, man måste passa sig noga.. fast jag tycker de e jävligt skönt å slippa tänka på när man ska få sin mens å allt de där :p .. Inte få den överhuvetaget :D Men i början var jag väldigt orolig att jag skulle vara gravid ..
Men om man är gravid ska man ju sluta direkt med pillrena! Iaf dom jag äter.. och man kan sluta med en karta. Har du läst den informationsgrejjen man får med? Där brukar ju alla vägar man kan ta stå..
What we do in life echos in eternity.
Asdöd haller med dig till fullo! med det kag vet nu skulle jag aldrig lata min flickvan ata p-piller och annat skit, om hon fragade mig i alla fall.
Music for film: http://www.nimashams.com
Trilly Jag kan alla fall hoppa över två tabletter och börja på tredje dagen igen utan att få mens, du kan ju göra så. då bör du inte må lika dåligt och fortfarande inte ha mens.
^sömn i tanken eller tanken i sömn<br> drömmens verklighet eller verklighetens dröm^<br>
jag kollade upp mina piller. så länge jag ätit något piller på tredje veckan så kan jag avbryta och få mens istället utan någon fara. så ska jag göra och sen inte äta mer p-piller.
(nä du, hiphopkultur går för högkonjunktur)<br> vad är en droppe blod där borta där vår olja läcker?<br>