moppefjortisar och hjälmar
har alltid funderat över varför alla fjortisar kör runt på sina moppar med hjälmen OVANPÅ huvet istället för på.. ser det tufft ut? vill dom egentligen åka utan men att deras föräldrar tjatar så mycket att dom nödvändigtvis måste ta med dom me sig ut? nu låter väl jag som nån jävla moralmorsa men jag kan säga att jag inte hade suttit här om jag inte hade haft hjälm på mig för några år sen, så ni som kör runt på detta sättet, jag undrar bara varför? spekulationer är naturligtvis också välkomna..
Tell them it's okay even though it's fucked.
dom har väl hjälm på vanligtvis men orkar inte ha på den helt just då.. dom kasnke bara ska åka en liten bit eller nåt. jag tycker det ser göhäftigt ut *kåt*
Graffiti is like music for your eyes.
FÖr att det är fräckt. Enda anledningen. Till saken hör att det inte är fräckt, så skottpengar på alla jävla äckelfjortisar.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
jo men varför skulle det se fräckt ut? ser ju ut som fuckin e.t. kommer körandes, hoppas på att någon råkar ut för en riktigt otäck olycka i hög fart så skallen krossas och hjärnsubstanserna sprutar ut över hela vägbanan.. det kanske skulle få glinen till eftertanke? hjälm till cykel är en sak, det skiter väl de flesta i, men vurpa eller krocka i 100 blås är inte samma grej direkt..
ibland önskar jag att folk som kör utan bilbälte skulle krocka. det är iunte kul att krocka med bä'lte tänk då utan. fast sen ångrar jag mig.
massivt motstånd mot behandlingshem.
varför ångra sig? dum får lida som man säger.
FRÄCKT
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke
fråga nuss hon åker fett med moppe
Nu har jag bytt forumsignatur till denna.
Jag undrar varför dom går med hjälmen ovanpå huvudet när dom _går_ runt på stan?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
för set skulle betyda att en del jag känner skulle krocka
massivt motstånd mot behandlingshem.
bajsutter jag åker vespa till min buff men då har jag hjälmen fastspänd med glaset nerfällt och är ascool
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke
BUSS
haha. jag är stolt över dig.
inte sådär överdrivet stolt över Carl då, utan nuss.
det är ju tuffare o åka me hjälmen på, sån svart hjälm me svart visir.. fett ghostrider!! extra coolt på natten då man kan gissa sig fram vart man är!
Har jag aldrig tänkt på att svarta visir ger dålig sikt nattetid. Stämmer det? /Rides monark with blå frigolit helmet.
DieselT: ungefär som o köra med solglasögon på natten, man ser inte mycket..
Jag körde alltid med hjälmen på, men iochförsig var jag ingen fjortis.
My heart lives in my vagina.
Th1ef F0: :)
Th1ef Ja den var bra. ha ha ha.
spliff macht frei
Lyricist
2006-06-15 00:48
när jag först krockade flög hjälmhelvetet av:\ men jag hade den på mig iaf, bara glömt att knäppa:)
Lyricist
2006-06-15 00:49
sen är det väl moppemode deluxe att ha hjälmen uppe på huvvet.
Det sötaste är människor som håller hjälmen bredvid i ena handen och styr med den andra.
hehe skyddar handen i alla fall..
Promotor
2006-06-15 04:28
Narki Manne va gaggar du om!? när vi träffades i hovås kom du körandes med hjälmen så, och sen åkte du iväg så, försöker du äntligen framstå som smart eller?
Jag drömde att jag hade en moppe en gång.
Credit crunch crunch baby
Hade du hjälmen på då, Tha_floowa?
http://www.last.fm/user/Ayanamii/
finns EN förklaring! man kan inte röka med hjälmen på... DAH hur ska man kunna röka en cigg om hjälmen är på? det funkar ju inte...
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.
Producent
2006-06-15 15:52
därför man ska ha sten i fickan så man kan kasta stenar på dom så hjälmen faller av.... när det kommer ett gäng på sina moppar ( runt 5-6 st ) då skulle jag vilja ha en spikmatta så jag skulle kunna slänga ut den framför dom...fy fan va roligt jag skulle haft...sen skulle jag gått hem o sovit...
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
det är ganska svårt att röka och köra moped överhuvudtaget zoo-man. Nej, men det är för att de tror att de blir häftiga och coola.
we have no rights | we have no future | no reasons why Just born to die
Ni fattar ju ingenting, jävla särskolebarn. Allt handlar om LÄNGD. För 10-12 år sedan hade knoddarna buffalodojjor och blev i och med detta nån decimeter längre. Numera är buffalos ungefär lika hett som en kenyan i snöstorm. Men längtan efter längd finns fortfarande kvar hos våra kära ynglingar. Därför sätter de hjälmen uppepå huvudet och vips så blir de nån decimeter längre. Visst ser det efterblivet ut, men det gjorde ju även buffaloskor. Tack för ordet, Johnny K
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
särskolebarn hit och särskolebarn dit. Så är det inte alls min lilla vän. Har man inte hjälm har man uppenbart inget att skydda. Jag säger som en gammal vis man en gång sa: Har man inte flytväst MÅSTE man vara korkad. Ja, ni förstår själva. Överför på hjälm istället. har man inte hjälm MÅSTE man vara öhm, ja. Tänk själva.
fantalight P16 Har man inte flytväst MÅSTE man vara korkad. Haha, jag dör! Gamla gubbar och deras talesätt är teh shit hela dagen lång. Puss på'rej!
nu ska det ju komma en lag på cykelhjälmar snart.. jisses, vart är sverige på väg? vet dom inget bättre än att hela tiden stifta nya förbud mot nånting?
Det där gamla talesättet misstänker jag uppstod någon gång under ordvitsarnas gyllene tidsålder, 70-talet. Jag hittade den först på ett klistermärke som satt på min farfars båt :P Lag på cykelhjälm? Det är väl bara ett förslag? Hursomhelst lär polisen ha mer att göra än att jaga folk som cyklar utan hjälm. Förövrigt så jagar de knappast, då det skulle vara livsfarligt för cyklisten, och rent dumt och korkat. Förresten, poliser borde få provision på alla böter de utfärdar, jävlar vilket samhälle vi skulle ha om ett par år, då skulle minsann alla börja följa alla skitlagar som finns.