I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Orättvisa angående betygen.

Övrigt - Blandat

   

2006-06-07 13:34

Orättvisa angående betygen.

Skall nu ta och berätta om dagens besvikelse, ok Idrott är inte direkt någon viktig ämne i skolan enligt många men jag har aldrig kännt mig så arg som i dag.

Jag personligen har utövat en kampsport som heter Submission Wrestling (Stående brottning för att sedan få motståndare klappa ut av en låsning,strypning osv) samt gymmar och tar denna sport på "blodigt" allvar. Jag vet att det som sagt inte går att utöva sportne på skolan pga bögförklaring och okunnighet :)

Men hur som helst , jag som elev på en idrottslektion har en stark vilja och vill alltid köra 100% i högt tempo. Något som jag har bara upplevt 1-3 ggr på 1,5 år dock. Jag peppar mina klasskamrater stenhårt och alla dom är en vinnare tycker jag, jag vill till varje pris se till att alla gör sitt bästa och såklart mig själv oavsett vad vi gör.

Vilket lär väl vara kraven för att få MVG, eller vänta.......jag måste har färdighter på andra sporter. Fotbollen givetvis där man blir dumförklarad om man inte är updaterad om hur de går för Zlatan typ, jag personligen kan spela fotboll men eftersom jag har problem med att utöva lagsport så går de lite sämre för mig. Sedan simmningen där jag såklart kan crawla osv samt orienteringen och dans.

Alla dessa fyra som jag nämnde har jag försökta göra mitt bästa till 100%, jag har gjort i princip allt för att uppnå ett MVG.

Så därmed i morse så fick jag bara VG, VG för att jag har försökt med alla sporter vi ha gjort. Jag personligen frågade läraren varför itne ett MVG där jag fick ett svar som "Du har inga färdigheter för att spela fotboll och andra lagsporter" ok tänkte jag och kontrade med att säga "Så om jag kan nicka en fotboll, skulle jag få MVG då?" , hon svarade som "Nej givetvis inte men du måste kunna lite mer än så som att kunna peppa andra under spelets gång"


Men för fan, det är de jag har gjort hela tiden. Att peppa andra i klassen, men enligt hon så tyckte hon att VG räckte för mig.

Vet ni varför jag är arg?

Jo för att i princip ALLA som spelar fotbollen på fritiden har fått MVG och hon personligen tränar i damfotboll i en elitenivå med Umeå tjejerna. Alltså så blir man ju orättvisst behandlad tycker jag, varför bara ge fotbollsfolken MVG och inte vi andra.

Detta är så förbannat sjukt, håller ni inte med?

Anledningen varför jag skriver detta är för att fråga er, har ni upplevt något liknande som det här? Det är sjukt, och kraven för att få MVG var att bla kunna det som jag nämnde förr och sedan ha bra uthållighet och kunna allt om kost och styrketräning och jag kan alltihop. Det var bara jag som kunde allt om kost och vad som är viktigt att äta efter man ha tränat osv, men dom som fick MVG kunde inte ett skit men likt förbannat så fick dom MVG.