I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

sommarjobb+belastningsregister

Övrigt - Blandat

2006-06-07 11:44

sommarjobb+belastningsregister

Ey yo.
Jag har fått sommarjobb som brävbärare. Och dom behöver folks belastningsregister för att man ska skriva på avatalet..

iallafall..
Jag torska för pot-rökande förra året, det blev förhör och pissprov (vilket jag visade posetivt till).. sen så fick jag prata med åklagare, och hon skicka mig till socialen.
Min morsa säger att åklagaren aldrig dömde mig för det. Men kommer jag stå med i registret i vilket fall?
Jag har beställt mitt belastningsregister nu, och grejen är att jag får inte öppna det kuveret, utan det ska skickas direkt till jobbet(så jag kan inte se om det står något där).
Nu undrar jag, Ifall det nu står att jag har torskat för det... har jobbet rätt att pissa mig?

Jag har givetvis "slutat" röka... men jag vill ändå vara säker.

2006-06-07 11:47
Egentligen så borde du få stå för dina handlingar det är ju därför detta system finns. Men annars går det väl att vänta ett par dagar, säg att du inte fått ngt och be dem skicka ett nytt så har du två varav den ena som du kan titta i.
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2006-06-07 11:51
självklart får du öppna brevet. Offentlig handling om dig själv. Finns inget mer lagligt i världen. Det är till dig brevet skall gå. Sen avgör du vem du vill visa det för. Posten, din morsa eller tanten på andra sidan gatan..

2006-06-07 11:53
C-Line

jo men grejen är att det tar typ två veckor och få det hemskickat. Och jag börjar jobba, om exakt två veckor.
Sen så skulle det belastningsregistret vart inlämnat för rätt länge sen... :p

hoolabandola

Men han sa att det skulle skickas in oöppnat. Klart jag kan öppna brevet, men då kan jag inte skicka det till dom..

2006-06-07 11:56
det tog typ tre dagar när jag beställde det. skicka in en ny lapp på en gång så lär du få två lappar samtidigt typ.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2006-06-07 11:59
det var rätt längesen jag skickade begäran..
Men jag får la skicka in ett nytt....

Fan också, jag vettifan vart vi har frimärken.

2006-06-07 12:05
gå till polisstationen och säg att du vill veta vad som står i ditt register, tar en sekund för dom att kolla det...
((MAAD))

2006-06-07 12:20
sant.. får göra det imorgon..

ivärsta fall så öppnar jag brevet...

2006-06-09 12:50
fan också!
Det står narkotikabrott...

Vad ska ja göra nu? Kommer jobbet pissa mig?

2006-06-09 12:55
Äääh, klart dom inte gör. Det är ett jobb som brevbärare, inte stridspilot. Säg att farbror Bodström också rökte brajj i sin ungdom så ordnar sig nog den saken.
I drop one verse - other cats be rhyming for weeks.

2006-06-09 13:05
fluid..

Aaah jag vet, fast jag har haft tur allt för länge nu, det känns som att den kommer att vändas.

2006-06-09 13:10
De bryr sig vad jag vet bara om stöld och sådant...

Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!

2006-06-09 13:58
Poolmahn

Hahah, snälla säg att du jobbade i göteborg :P
Producent

2006-06-09 14:04
Säg som det är innan du lämnar in brevet. Det är bättre att dem hör det från dig änn från Snuten. Säg att du inte håller på med det längre. Oftast vill dem bara se att man inte har hållt på med stöld eller bedrägeri.
Det har funkat för mig i alla fall.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2006-06-09 14:38
Dopeness

jag hade kunnat göra det! grejen är att jag slutat i söndags.. och jag är nog inte riktigt 100% ren än...