I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fastnat i färdkontroll

Övrigt - Blandat

2006-06-01 23:10

Fastnat i färdkontroll

Fastnade i en SL-kontroll och kan väl tänka mig att betala avgiften på 800-kronor men vill helst slippa. Några råd om hur man lättast kan undkomma?

Har själv två alternativ; antingen säga att det inte var jag och att någon använt mitt personnummer (ska tydligen ha fungerat förr) eller så säger jag att jag glömde mitt kort hemma jada,jada. Är dock osäker på om det senare alternativet funkar.

Snälla, inga "skyll-dig-själv-pekpinnar" tack! Som sagt betalar jag avgiften om jag måste och vill absolut inte få någon betalningsanmärkning. Är det någon som vet hur lång tid det tar innan en eventuell betalningsanmärkning skickas ut när inbetalningstiden på avgiften är 10 dagar.

Någon som vill vara snäll och förbarma sig över mig?

p.s. planka.nu är nedstängd

2006-06-01 23:37
Hjälp någon?

2006-06-01 23:39
kör på det första! Det kan väl inte göra det värre :)
Om vi bara slutade upp med att försöka bli lyckliga, skulle vi få en väldigt massa tid över till annat!

2006-06-01 23:40
vet inte hur de funkar i sthlm, men i gbg så kan man köra på avbetalning..de e inte så farligt, nån hundring i månaden gör inte så mkt.. kolla det..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-06-01 23:43
e du medlem i planka så e de ju ingen fara förresten. bara för att sidan e nere så behöver itne verksamheten vara det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-06-01 23:48
Första eller så börjar du köpa busskort.

2006-06-02 00:49
hävda att du hade biljett men tappat den. tror inte du kan åka dit för att ha varit slarvig och tappat en biljett. men det är ju mycket möjligt att de inte tror dig o frågan är väl hur långt du tycker det är värt att driva det.
hur du än gör blir det nog ett väldigt krångel så frågan är väl om det inte ändå är värt att betala

2006-06-02 00:51
malma: man har ju skyldighet som resenär att se till att ha kontroll över färdbevis under hela resan. så det är nog ingen vidare bra bortförklaring.

2006-06-02 00:51
satsa på det första isf, bara dom inte hade kameror där som fångade dig?

2006-06-02 00:57
jasså ok. det är möjligt. vet bara att de sa nåt om det på insider, att man inte ska kunna åka dit om man har köpt biljett men tappat den. men det kanske inte stämmer...

2006-06-02 01:16
Ta ditt straff, är du så jävla fattig och inte har råd att betala 10 kr för att åka kommunal trafik.
Så kan du börja gå långa promenader istället.

2006-06-02 01:29
Det första alternativet låter bäst.

Du kommer få en påminnelse efter dom tio dagarna har gått, fast då lägger dom på en avgift på 50:- som du måste betala.

2006-06-02 01:38
10:- för Kefir som är barn (hoho :)

Skrev du under f.ö.?
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2006-06-02 06:39
det är fan bara att gå.. dom får inte röra dig.. senast jag blev "tagen" så vare razzia i fridhemsplan.. jag sa bara flytta på dig och släpp mig med bestämd ton så gör dom det..
http://www.danasoft.com/sig/Rttis.jpg

2006-06-02 10:27
tack för tipsen allesammans, jo jag skrev under fast inte med min vanliga namnteckning

2006-06-02 10:30
LinneaHYLK F20
Sant men samtidigt så orkar man inte bli instängd i en cirkel av förvuxna håriga män och äckliga kvinnor som tjatar på biljett och råkar man komma åt dom det minsta så blir man stämt för våld mot tjänsteman.