I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hund-körkort?

Övrigt - Blandat

   

2006-05-31 00:12

Hund-körkort?


Dag för dag ser jag hundägare som inte har en aning om hur man ska ta hand om ens hund. Och jag lägger märke till det mer och mer.
Jag har varit hundrädd ända sen jag var liten, då jag i stort sett sprang för mitt liv från stora groteska rottweilar, dobbarmanns, pit bulls. Och har blivit biten några gånger, pga av aggressiva hundar och oansvariga hundägare.

Jag är nog inte ensam om att vara hundrädd.
Idag köper ju unga tonåringar hundar, såsom rottweilar o pitbulls, för att vara "tuffa", och de bussar ofta på hunden på dom dom tycker illa om. Tro mig, jag har sett det.
Kamphundsturneringar äger nog rum i varje stad numera, då man redan från hunden är valp, misshandlar hunden så den blir aggressiv.
Ofta är det pit bulls, dobbarmann och rottweilar.

Ser jag en hund, blir jag hysterisk och vill helst gräva ner mig själv under jorden. Det är riktigt obehagligt. Ni må tycka jag är töntig, men jag tror ingen skulle vara lika nära en hund efter ha blivit biten på känsliga ställen.

Jag berättar detta för att jag vill att världen ska skaffa hund-körkort.
Detta har tagits upp i Sveriges demokrati likaså, och de spekulerar om att man tror "hund-smuggling" skulle bli större pga hundkörkort i landet, vilket jag tror är sant. Men jag tror hundar och ägare skulle ha det bättre om de gick en "hundutbildning", precis som en körskola.
Och dom som äger smuggelhundar tror jag inte lär gå på gatorna, eftersom risken är att polisen ska se att dom ej har hundkörkortet i plånboken.

Nå, vad tycker ni? Ska hund-körkort finnas? Varför, eller varför inte?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.