I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Barn är smartare än man tror!

Övrigt - Blandat

   

2006-05-23 16:34

Barn är smartare än man tror!

Ja! Barn är smartare än man tror..

Det har jag själv fått ett bevis på.
Jag, mamma och pappa åkte för att köpa mat och sånt och eftersom jag var den som sist gick ut ur huset så gick jag till bakdörren för att så om den var låst som den brukar. (vi har knytit ihop handtaget på nått konstigt sätt med fönstret ich några grejer eftersom låset gick sönder för några dagar sen och vi intehaft tid till att laga det) Och det var den, fixat på det gamla vanliga sättet så att folk utifrån huset inte kan öppna dörren på något sätt. Så jag går till framsidan igen, går ut och låser den dörren också.
Min åttaårige lillebror som forfarande är i skolan är inte världens smartaste unge. Man måste göra läxorna åt honom, bädda honom, torka arslet åt honom o.s.v. han sitter 24/7 och bara fjantar sig och leker att han är en bebis, och och han har nån typ av koncentrationssvårigheter och lyssnar inte på om man säger att han ska göra nått eller sluta och plus att han kommer med världens dummaste frågor. Som t.ex för några dagar sen frågade han mig: Är den där killen svartsjuk?
Jag: nee varför skulle han vara det?
Han: joo. varför skulle han annars vara sådär svart?
(det var en mörkhyad kille han sa så om).

men så iallfall. Jag, mamma och pappa tänkte att vi skulle vara klara på en halvtimme, lagom tills han kommer hem från skolan, eftersom han inte har någon nyckel.
Men eftersom vi fick lite problem på vägen så kommer vi hem ca 1 timme efter att han borde ha kommit hem. Min morsa ber mig gå till baksidan av huset för att kolla om han har lämnat sin väska där och gått till någon kompis eller så. Men nej, han är inte där och inte väskan heller.
Så jag går tillbaka och säger att han inte är där och dom börjar gå och ringa på hos hans kompisar och kolla om han är där.
Jag låser upp dörren och går in och ser att hans väska ligger där på golvet.
konstigt tänker jag eftresom den inte va där när vi lämna huset och han tar alltid med sig den till skolan.
så jag går och kollar om bakdörren verkligen var ordentligt "låst med repet" och det var den.
Så jag går upp på övervåningen och sätter mig vid datorn och hör att någon öppnar dörren och sen så hör jag ljudet från en nyckelknippa. Eftersom jag ser från fönstret att morsan och farsan är lite längre bort så går jag ner för att kolla vem det är. Och där står min lillebror med världens fetaste nyckelknippa. (tre nycklar till garaget, två till huset, Fyra till källardörren och tre till bakdörren).
Jag börjar ju självklart fråga honom hur han kom in i huset. Vart han har fått nycklarna ifrån o.s.v
Man blir hur jävla paff som helst när man hör hans berättlese. iallafall så berättade han att när han kom hem så var det ingen som öppnade när han ringde på så han gick till baksidan
för att kolla om den dörren var öppen. men det var den ju inte. Så han hade tagit en pinne eller nått slags smalt järnrör och försökt få upp låset som med en dyrk. Så han hade tagit in den saken han hade i hålet och på så sätt fått upp lite av dörren så att den öppnades lite. (den hålls ju fast med hjälp av repet) och då hade han tagit en gren och tagit in den i springan som bildats och då försökt få upp knuten som finns inne i huset och lyckats.
Fatta, han hade stod utanför huset och kunde med hälp av en gren få upp en svår knut som var inne i huset. Så när han hade fått upp den hade han gått in i huset och gjort en ny knyt. (som var jävligt bra, kunde själv inte öppna den när jag försökte, trodde det var den äkta)
så iallfall....

Fuckin' OG! Shiznahmutherfukk!