I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Snälla hjälp mig någon!!

Övrigt - Blandat

2006-05-21 22:26

Snälla hjälp mig någon!!

Ni kommer nog tycka att detta låter helt konstigt, men jag har ett ganska ovanligt problem.
Det är nämligen så att min flickvän o jag har varit ihop i ett år och i ungefär 4 månader har jag fått ta emot hårda slag och sparkar av henne. Jag skulle gjort nått tillbaka om jag kunde, men mina känslor säger emot. Ett ex är på en fest för 3 veckor sedan då hon fick en snetändning, hon knäckte min nästa o slog o sparkade brutalt på mig när jag låg ner. Jag är väldigt kär i henne, men min karatefru har betett sig väldigt underligt. Men när hon inte får sitt "damp" är hon världens snällaste. Lixom är detta något som är normalt? och vad ska jag göra?, jag kan inte slå tillbaks för att hon e alldeles för stark! och jag kan inte dumpa henne för jag e för kär...

snälla hjälp mig någon, kom gärna me råd om vad jag kan göra..

2006-05-21 22:43
ehm säg till henne? :)
DING DONG

2006-05-21 22:49
hehe stackarn..

du får väl snacka med henne? eller slå tillbaka lite lätt för att se vad som händer?
too shy to shine
http://estailo.blogg.se

2006-05-21 22:50
hur?

2006-05-21 22:52
ta och sitt ner med henne och berätta att du inte gillar att bli slagen??
förresten, gör du nåt för att förtjäna stryk?
too shy to shine

2006-05-21 22:52
jo, jag vet, jag har försökt men då höll jag på att få en bruten arm, asså hon har sina dagar kan man säga.. alltså hon älskar sin kampsport men det verkar ibland som om den tar över henne..

2006-05-21 22:55
bonsai F0

ok jag har testat prata med henne men hon blarrar alltid på något sätt bort sig från ämnet för att jag tjatar..
asså hon kan slå mig av pga saker som att jag typ säger emot att hon inte ska slösa bort våra pengar på onödiga saker.. t. ex.

2006-05-21 22:57
feelit

gå på nån kampsport själv och ta en match med henne?

annars kan du ju anmäla kvinnan..
too shy to shine

2006-05-21 23:01
man har inte så mkt att sätta emot när man e ganska storväxt och klumpig som jag e :/
men jag har testat allt möjligt som: jogga, simma och styrketränat..MEN det satte hon stop för på nolltid...

2006-05-21 23:05
feelit? på ALLVAR? no dis, men jag misstänker att du skämtar
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.

2006-05-21 23:06
ja, jag förstår, men här kan jag inte slå tillbaks för att jag inte har den kapacitet som behövs.
måste dra nu, för de e kört om hon ser vad detta handlar om, men ge mig gärna fler tips o råd så läser jag imorrn!

tack gott folk!

2006-05-21 23:11
feelit

säg att du gör vad som helst så länge du inte får stryk :)
too shy to shine

2006-05-21 23:13
feelit

Dumpa henne illa kvickt! D där låter bara som slölseri med tid för din del, att vara tillsamman med henne...

Knarkar hon?
There is no way to peace and love, peace and love is the way.

2006-05-21 23:14
jag kan inte slå tillbaks för att hon e alldeles för stark!
hahahahaha tjejstryk vafan. :P SLAP THE BITCH.

Nämen, seriöst. Snacka med henne, förklara att hon inte har något att vara svartsjuk för, och om hon inte slutar slåss så funkar det inte.
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...

2006-05-21 23:16
Ifall det skulle vara tvärtom skulle alla säga dumpa honom så jag gör det, fast tvärtom:
Dumpa henne.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---

2006-05-21 23:19
detta är galet ju,brukar vara tvärt om att det är mannen i huset som styr och ställer.

om min fru hade spöat skiten ur mig var och varanan dag så hade jag tagit mitt pick & pack och åkt långt ifrån henne.men det kanske du inte kan.

det bästa du kan göra är att tala med henne,säg att hon sårar ditt inre och yttre när hon slår dig,få henne att förstå att det inte blir bättre för att hon slår på dig.

asså hon kan slå mig av pga saker som att jag typ säger emot att hon inte ska slösa bort våra pengar på onödiga saker.. t. ex.

eller sista utvägen är väll att skicka henne till en doktor...lycka till!
kriget som business det är en sjuk idé
verktyg för våld kan inte, bygga fred!

2006-05-21 23:22
hoppas hon inte dödar dig.

jag ber för dig.

Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2006-05-21 23:31
haha shit, därför jag inte blir ihop med tjejer som e större än mig, fan elelr kampsportsbrudar.

palla vara ihop med en bully
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2006-05-22 00:55
gola till hennes tränare :> hhhAAAAAAAIiiiaaa
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-22 01:00
men seriöst mannen du är psykiskt och fysiskt misshandlad och nedbruten INSE, sök hjälp, lämna, move on, skaffa pistol
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.

2006-05-22 09:12
men är du galen karl???
hur tror du en kvinna skulle bete sig i samma sits??
hon måste ha nåt stort problem!
massivt motstånd mot behandlingshem.

2006-05-22 09:41
Om du tycker om henne tillräckligt för att satsa på förhållandet SÖK HJÄLP

Om du inte pallar så dissa henne o säg åt henne att söka hjälp så hon inte gör samma misstag om igen.

Men det är ju ett tecken på att hon inte respektar dig, ge henne ett ultimatum.
Vilket skitsnack.
Vissa har problem med att hålla koll på sig, det handlar knappast om brist på respekt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-22 10:07
alla killar förtjänar en smäll på käften!!

moahahahah

2006-05-22 10:22
feelit P26

Sök hjälp, det finns jourer etc för män som blir slagna av sina kvinnor, och de är duktiga på vad de göreftersom det är det enda de jobba med.

Om du tänker på den ev. processen efter att du berättat om ditt problem så är det ju ingen som kommer ens försöka tvinga dig att anmäla henne för missshandel, men det alternativet finns ju OM det skulle vara aktuellt för dig.

Oftast så kan man själv vrida /förvränga/ förminska saker i sina egna tankar, särskilt när man älskar någon, men om du får sitta med någon som du inte känner, som du inte måste vara en viss person för (som det oftast är med familj/vänner utan att man tänker på det) så får du upp ALLA korten på bordet så tydligt som det bara går, och man kommer oftast till insikt i sådana tillfällen, då ser du vilket mönster du blivit satt i, bättre än om du känslomässigt disskuterar med dig själv inom dig.

Ofta så förstår man inte riktigt själv efter ett tag vad det är man faktiskt blir utsatt för (även kallat normaliseringsprocessen), det handlar inte bara om att någon utövar våld mot dig, det handlar ju om att hon tar kontroll över ditt liv, med just det indirekta hotet om våld, att hon har skapat en jälvigt osund maktfördelning i erat förhållande, och hon borde själv söka hjälp, men det är INTE ditt problem. Hon ska ta tag i sig själv, och du borde försöka ta dig ur det här förhållandet för att DU ska kunna må så bra som möjligt.

Behövs det kan du berätta för kompisar, släkt, folk ni känner gemensamt etc, lyfta fram hennes beteende så att hon förstår allavaret i vad hon gjort. Det handlar inte om att du är svag som "får stryk av en tjej" det handlar om att hon inte är okej och att det är henne det är fel på som misshandlar någon hon påstår sig älska.
Det är hon som ska skämmas och ta tag i sig själv och ge fan i att slå dig helt enkelt, du ska bara vara stolt över att du inte slagit tillbaka.

Men som sagt, ingen förtjänar att vara i ett sådant förhållande som du är i, så jag hoppas att det löser sig för dig.
?ABO- Anti-Brat Organisation!?
-gå med idag, rädda världen från överklassen redan imorgon!

2006-05-22 10:23
Gud min stavning är ju totalt bort i tok, men ja, man förstår ju texten iaf...

2006-05-22 10:45
Det där är en typisk misshandel relation. Oftast så sker det mot kvinnor. En partner blir slagen och illa behandlad men vill inte göra nåt åt det för att han/hon älskar den andre.

Mitt råd till dig är att göra slut. Om hon älskade dig och brydde om dig skulle hon inte hålla på sådär.

Kärleken är blind mannen använd hjärnan och förnuft.
Dont drink and drive, take LSD and teleport!

2006-05-22 10:46
Annars så kan du berätta vars hon bor så spöar jag skiten ur henne åt dig.
Dont drink and drive, take LSD and teleport!

2006-05-22 10:47
Pinoccia F21
Bra sagt.

2006-05-22 10:53
Lynguistic P21

Tack så mycket. Har varit engagerad i ämnet länge så det var kul att höra.

2006-05-22 11:50
om det varit en tjej som blivit behandlad sådär av sin kille skulle kommentarerna varit att göra slut och anmäla honom!
massivt motstånd mot behandlingshem.

2006-05-22 15:52
anmäl henne.

gör slut.

du kan inte vara kvar i det destruktiva förhållandet.

samma regler som gäller för slagna kvinnor gäller för dig med.

om du inte är seriös;

gud vad dåligt!
I´m with stupid--->

2006-05-22 18:48
testa ge henne en rejäl örfil nästa gång o se vad som händer, ja menar, hon slog ju dig så vafan, hon kan ju inte bli sur för att du slår tillbaka ffs, det e ju bara idiotiskt
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2006-05-22 20:00
Ge henne en örfil eller lämna henne, inga mellanting.
Ni har uppenbarligen äntrat begynnelsen till förhållandemässigt kaos!
Genom att bara svälja allt påverkar du hennes hjärna på ett sätt som gör att det aldrig kommer att få sitt slut.

2006-05-22 22:10
Pinoccia F21
Det märks att du varit engagerad i ämnet.! De e bra med folk som dig =)

2006-05-22 22:11
Okej, ni som säger att jag ska slå henne o så kan ju för de första testa själva, hon gör kattskit av nästan vilken kille som helst som hon stöter ihop med ute på klubbar osv.

Pinoccia F21
Jag uppskattar verkligen den tid som du tog till att skriava, tack så mkt.
O tack till alla andra som också haft något vettigt att skriva.

Jag gjorde slut med henne idag och har bestämt mig för att börja om på nytt!

Tack ska ni ha!

2006-05-22 23:31
feelit P26

Modigt av dig att "bara göra slut" med henne. Hoppas du håller på det också, det är ju inte alltid det lättaste tyvärr, hur gärna man själv än vill.

Har hon det kontrollbehovet hon med all säkerhet verkar ha så blir det kanske inte så lätt som att du kan säga att du gör slut.

Sa du varför btw, eller "gick du runt ämnet"? (inget fel i det, man gör som man själv känner, bara undrade vad hennes reaktion var)

Hoppas allt går bra iaf.

2006-05-22 23:35
feelit P26
Jag bara undrar, har du sagt till henne varför du gjort slut.?
Jag tycker iaf det skulle va bra att försöka få henne att söka hjälp. Så hon inte misshandlar nästa kille lixom.

2006-05-22 23:48
ganska märkligt att han får tips om hur han ska kunna lappa ihop förhållandet.. har svårt att tänka mig att en tjej som berättade att hon fått näsan avslagen av sin kille skulle få tipset att sätta sig ner och prata med honom..

2006-05-23 00:00
Joel413 P22

Det värsta är ju att det händer så jävla ofta, kanske inte för att folk är allmänt dumma, utan för att man kanske inte vill se/fatta hur hemskt och allvarligt det är med så skeva makt/kontrollutövningar i ett förhållande.
Närstående brukar faktiskt inte vara så sena på att förminska problemet, för att minska sitt eget lidande när en nära anhörig lider.

Jag tror att anledningen att kvinnor får det rådet idag är för att det strukturellt varit så att det är männen som slår sina fruar/flickvänner etc. Så det har blivit ett uppmärksammat problem i samband med jämställdhetsprocessen. Sedan den allmänna uppfattningen att en tjej inte kan spöa en kille, ev. att en kille som får spö av en tjej är "svag, fjolla, mesig, feg, omanlig" etc. Sjuka uppfattningar, men tyvärr ser det ju ut så, och kommer göra det så länge samhället har en sexistisk grund med så starkt befästa könsroller. Det är bara att hoppas att folk tänker till, eller att folk får information på nå vänster eller höger...

I allmännhet handlar ju inte misshandel i förhållanden om just vem som är fysiskt starkast, utan vem som tar sig till att slå, och vem som lyckas pressa ner en person psykiskt till den grad att denne (misshandlaren) har makten/möjligheten att faktiskt ta till våld/ upprepa ett våldsamt beteende mot sin partner.

Nu var inte sista stycket riktat till just dig, utan mer en tanke i allmänhet som jag passade på att kasta fram...

2006-05-23 00:04
Pinoccia F21
Man löser ju iof inga problem genom att bara dissa den man är ihop med. Denna kommer väl troligen skaffa sig en ny partner och börja misshandla den.
Jag tycker man i första hand ska se till att personen som utövar detta våld får seriös hjälp.
Och där så är den partnern dom har just nu en viktig person som kan se till att sin närmaste får hjälp.

2006-05-23 00:10
Lynguistic P21: driver du eller? ska man stanna kvar i ett förhållande där man blir misshandlad för att nästa person inte ska få samma problem?

2006-05-23 00:53
Lynguistic P21

Nej, dissa den man är ihop med ska man ju aldrig göra, men jag tycker inte att man ska utsätta sig själv för fara pga att en annan människa inte kan kontrollera sig, speciellt inte i ett "kärleks"förhållande. (då menar jag när det handlar om misshandel eller övergrepp, inte att rädda nån som ska hoppa ut från ett stup)

Är ett förhållande inte på lika grunder är det osunt, speciellt för den som upplever den dåliga biten, och ingen människa ska behöva utsätta sig för det för någon annans skull,jag menar då inte utsättas för gärningsmannen/gärningskvinnan som faktiskt skadar både fysiskt och psykiskt.

I den situationen är inte samtal och problemlösning tillsammans kanske så aktuellt...
Det finns ju andra som kan sånt, men man ska nog inte ge sig in på att vara problemlösaren när man självsitter i skiten, om man uttrycker det så.

förstår du ungefär hur jag menar/tänker? Jag blev fan förvirrad själv, haha..

Jag fattar ju hur du tänker, och det är ju en bra princip att ha, men i ett så pass ohälsosamt förhållande anser jag att man absolut ska försöka dra sig ur så fort som möjligt, för sin egen hälsas (både psykisk och fysisk) skull

2006-05-23 09:47
Joel413 P22
Nej. Men jag tycker man ska anmäla personen eller på något sätt se till att den får hjälp.
Om man nu är den enda som känner till den personens problem så tycker jag man borde göra det.

Pinoccia F21
Jo jag förstår ungefär hur du tänker. Men när man faktiskt nu är den som sitter i skiten så är man ju en av dom få som faktiskt vet vad denna personen har för problem. Och för att denna personen ska sluta misshandla så är det nödvändigt att söka hjälp. Det är svårt om den som är offret försvinner utan att säga ett ord till någon.

Aja det är ju svår situation att avgöra, och det kanske bara är i en önskevärld där personer som misshandlar får hjälp.

2006-05-23 10:45
Lynguistic P21

Fast då tycker jag att en lösning är att se till att man inte är den enda som känner till problemen när man "drar".

Berätta för personens närstående, för alla som kan tänkas ha en inverkan helt enkelt. Men sedan tror jag att man själv måste ut ur förhållandet fort som....

Vill man anmäla så kan man ju göra det, men det garanterar inte att personen i fråga får vård.

2006-05-23 11:59
maxa henne.
att hon är starkare än dig är inga problem > TILLHYGGEN.
--
slår hon dig, ska du slå henne.
man skall aldrig behöva stå ut med sån skit, varken som kille eller tjej.
--
om du inte pallar behandla henne så som hon har behandlat dig så tycker jag faktiskt att du ska hota med att ringa polisen.
om hon struntar i det och fortsätter så tycker jag att du ska ringa polisen och anmäla henne.

somebody notify the press !

2006-05-23 12:09
hahahahahahahahahahahaha, bitch...
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2006-05-23 13:41
Jag satte mig ner och pratade med henne, jag sa allt exakt som de var och hur jag kände. Jag tror faktiskt inte själv att hon förstod hur hon har agerat tidigare osv. Men det är lungt nu, allt är i sin frid, vi pratar fortfarande med varandra men det känns väldigt svårt juist nu.
Trots att jag har fått stryk tycker jag ju fortfarande om henne, men jag tror som sagt att jag har gjort det rätt....

2006-05-23 15:06
I would never let a woman kick my ass. If she tried anything, I'd be like, "EH! You get your bitch ass back in the kitchen and make me some pie. Eh, woman, you shut your mouth, and make babies." - Eric Cartman
A Profound Hatred of Man
Skivsamlare

2006-05-23 15:23
haha dåre till brud
Så får man inte göra!